یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری و دیدار با مراجعین این مناطق ،بازدید از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، مرکز خرید همگانی خودرو و مراکز توزیع فرآورده های غذایی شهر تهران و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن شش لایحه شهرداری قزوین را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.   
 
  همچنین به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین از بانوان عضو شورا و بانوان خبرنگار حاضر در صحن شورا تجلیل شد.
   
گفتنی است ؛ بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، مرکز خرید همگانی خودرو و مراکز توزیع فرآورده های غذایی به منظور تبادل تجربه و اطلاعات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه الهیاری رئیس سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی و حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.  
 
همچنین ، درهفته ای که سپری شد، مشکلات شهرک مهدیه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین،  مدیران شهری و برخی از کارشناسان مربوطه در شهرداری قزوین بررسی شد.
   
بر پایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛رویکردی که در مجموع با دستاورد رسیدگی به  30 مورد درخواست مردمی شامل موضوعات حقوقی ،درآمد ،نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.   
   
دیدار مردمی فرمانی، رییس شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.   
   
همچنین حسین صلح جو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین درهفته گذشته به مدت ۲ ساعت در سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین حضور یافت و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات شهروندان به صورت مستقیم پاسخگوی آنها بوده و موارد مطرح شده توسط مردم را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.
 
همچنین برگزاری جلسه کمیسیون کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی با هدف بررسی لوایح شهرداری از دیگر عملکرد منتخبین شورای اسلامی شهرقزوین در هفته اخیر بود.   
 
  از دیگر اقدامات این نهاد مردمی برگزاری جلسه تلفیق کمیسیونهای شهرسازی املاک و حقوقی با عمران،ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین بود که با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم برگزار شد .
 
گفتنی است؛برپایی جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی ،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با هدف بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی معماری وشهرسازی در تدوین برنامه پنج سال شهرداری قزوین از دیگر اقدامات این نهاد در هفته اخیر بود.
 
همچنین در هفته اخیرجلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیر بنایی با مالی ،برنامه‌ ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین تشکیل شد که در پی آن پنج لایحه شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.  
   
بر اساس این گزارش ، برگزاری جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی ایجاد فضاهای سرپوشیده در بوستان مادر و کودک و برنامه های گرامیداشت "مقام زن و مادر "  از دیگر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته بود.  
 
همچنین گفتنی است ؛در هفته گذشته جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا،کاظمی معاون خدمات شهری ،اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ،مدیران مناطق چهار گانه شهرداری قزوین و کارشناسان مربوطه با هدف بررسی لایحه ایجاد مرکز میوه و تره بار در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
پایان پیام/

تصاویر مرتبط