سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم ارائه تسهیلات حمایتی به مالکین تاکسی های پیکان

به منظور خروج تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین ،ضرورت دارد تا تسهیلات حمایتی بیشتری از مالکین خودروها توسط مدیریت شهری قزوین صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد پیرامون آیین نامه طرح خروج خودروی تاکسی پیکان از شهر قزوین اظهار کرد: اعتقاد من این است که نیمی از صاحبان  ۷۶ تاکسی فرسوده پیکان توان پرداخت آورده ۱۴۰ میلیون تومان و اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای جایگزینی خودروی خود را ندارند و به همین خاطر شورای شهر با برخورد قهری برای جایگزین کردن این خودروها موافق نیست.

 
وی افزود: در پیوست لایحه سازمان تاکسیرانی آمده که هزینه تمدید پروانه فعالیت رانندگان این تاکسی‌ها ۲ برابر سایر تاکسی‌های فعال در ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین محاسبه شود که این لایحه با توجه به مصوبه وزارت کشور غیرقانونی است و اگر می‌خواهیم رانندگان را ترغیب به نوسازی تاکسی کنیم، باید به سراغ سیاست‌های تشویقی برویم.
 
نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است که شهرداری قزوین در قبال سپرده‌هایی که در بانک‌های مختلف دارد، پرداخت درصدی از اقساط تسهیلات تاکسی‌های فرسوده را به عهده بگیرد تا رانندگان تاکسی‌های پیکان راغب به اخذ تسهیلات و نوسازی تاکسی فرسوده خود شوند.
 
وی همچنین خواستار بررسی پیوست این لایحه در جلسه ای جداگانه شد و گفت: بایستی پیوستهای آیین نامه طرح خروج خودروی تاکسی پیکان مصداق های قانونی داشته باشد وبرخورد قهری نیز در این خصوص صورت نگیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط