سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

احداث دو سالن ورزشی چند منظوره در بوستان مادر و کودک

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین جزییات احداث دو سالن ورزشی چند منظوره و اختصاص فضاهای سرپوشیده در بوستان مادر و کودک و نحوه جذب اعتبار دولتی برای اجرای این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور حداکثری اعضا، دکتر علیخانی مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین،مدیران و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی ایجاد دو سوله ورزشی در بوستان مادر و کودک در تالاررمردم این نهاد برگزار شد.

اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در سخنانی در این جلسه اظهار کرد: توجه به ایجاد فضای مادر و کودک در بوستان‌ها و فضای سرپوشیده به عنوان یکی از مطالبات شهروندان و از سیاست‌های مهم این کمیسیون در شورای ششم می باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد:سازمان فضای سبز و سازمان فرهنگی ورزشی باید در کنار هم قرار گیرند و در این راستا ضرورت دارد یک پایگاه محکمی در قالب فرهنگسرا برای مردم داشته باشیم لذا  مقرر شده تا قسمتی از مدیریت سازمان فرهنگی در بوستان مادر و کودک نیز ایجاد شود‌.

دکتر کبری علیخانی، مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین نیز در سخنانی با بیان اهمیت توجه به نیازهای بانوان در بوستان‌های مادر و کودک اظهار کرد: بایستی بوستان‌های بانوان شورای مدیریت داشته باشد و به صورت هفتگی برنامه های متنوع در بوستان‌های بانوان  برگزار شود.

وی تاکید کرد:باید از فضاهای موجود استفاده شود و سمن ها پای کار آیند.

دکتر علیخانی همچنین بر لزوم توجه به کار در  حوزه کودک گفت:در حوزه کودک نیز طرح " دانا دل" مطرح است که نوع بازی هایی که در این مجموعه طراحی شده خانواده محور است و سرگرمی های ویژه برای خانواده و فرزندان در آن وجود دارد  لذا می توان فضاهایی را برای این کار در شهر قزوین فراهم نمود.

براساس این گزارش، در ادامه حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین در این جلسه با بیان اینکه طبق سیاست شورا باید فضاهای سر پوشیده اختصاصی مادران و کودکان در بوستان‌ها لحاظ شود، افزود: مقرر شده تا دو فضای سرپوشیده ۵۰۰ مترمربع در بوستان بانوان منطقه یک واقع در ناحیه  مصلی و یک فضای اختصاصی مادر و کودک به متراژ ۳۵ مترمربع احداث شود.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: در بخش شرقی بوستان مادر و کودک  دو سالن با کاربری‌های سوله ورزشی و سالن چند منظوره برای گردهمایی بانوان جانمایی شده است.

همچنین اعضای این کمیسیون ضمن بحث و بررسی پیرامون جانمایی دو فضا خواستار ایجاد سالن ورزشی مطابق با استانداردها شدند.

توجه به موضوع بازی و سرگرمی و نیازهای کودکان در بوستان مادر و کودک وحضور متخصص مربوطه در این حوزه در جلسات،ایجاد جذابیت در بوستان‌ها، راهن اندازی استخر و باشگاه بدنسازی و بازدید از بوستان‌های بانوان،برگزاری رویدادهای مختلف در بوستانها از دیگر مواردی بود که در این جلسه توسط حاضرین مطرح گردید. 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط