سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های شهرسازی با عمران تصویب شد؛

76 تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی قزوین خارج می شود

با رویکرد حمایتی شورا و مدیریت شهری قزوین ۷۶ خودروی تاکسی پیکان فرسوده از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین اسقاط و خار‌ج می شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای شهرسازی،املاک و حقوقی با عمران،ترافیک و امور زیر بنایی به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا و مدیران و کارشناسان مرتبط و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم برگزار شد.

بر اساس این گزارش،وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در تشریح لایحه خروج خودروی پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین اظهار داشت: خروج خودروی پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین  به عنوان یکی از آلاینده های هوا در سه بخش برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ۷۶ خودروی پیکان در شهر قزوین فعالیت می کنند که در بخش اول برخی از مالکین که توان نوسازی ندارند، سازمان از مالکین می خواهد که نسبت به اسقاط خودروی تاکسی فرسوده بدون جایگزینی اقدام نمایند و تفاضل قیمت بازار و قیمت مرکز اسقاط را دریافت خواهند نمود.

به گفته وی،در بخش بعدی سازمان از مالکین می خواهد که نسبت به نوسازی خودروی تاکسی اقدام نماید که یکسری تسهیلات وام برای افراد متقاضی پیش بینی شده است؛ همچنین بهسازی و تبدیل به احسن نمودن نیز به عنوان روش دیگر برای خروج تاکسی پیکان از ناوگان در نظر گرفته شده است.
 
همچنین اعضای کمیسیون ضمن بررسی جوانب و زوایای این لایحه، با رویکرد حمایتی با خروج ۷۶ خودروی تاکسی پیکان موافقت نمودند.

در بخش دیگری از این جلسه  لایحه شهرداری قزوین پیرامون تعیین تکلیف وضعیت اسکانیا ها و بروز رسانی قیمت اتوبوس‌های شهاب توسط تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مطرح گردید.

وی ادامه داد: جهت تعیین تکلیف وضعیت اسکانیاها لازم و ضروری است نسبت به بروز رسانی قیمت کارشناسی اتوبوس‌های شهاب فروخته شده اقدام گردد تا در مرحله بعد سازمان اتوبوسرانی بتواند به یکی از سه روش پرداخت وجه کارشناسی بروز شده اتوبوس‌های شهاب،خرید و تحویل خودروهای جایگزین اتوبوس‌های شهاب و تعیین میزان آورده بهره بردار جهت شرکت در مزایده اسکانیاها اقدام نماید.

همچنین اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی ،این لایحه را جهت ارایه اطلاعات دقیق  به شهرداری قزوین عودت دادند.

براساس این گزارش؛ در ادامه جلسه استفساریه شهرداری قزوین مبنی بر بررسی دریافت یا عدم دریافت هزینه ارزش افزوده ناشی از اجرا و یا تغییر طرحهای مصوب شهری در زمینهای موسوم به آرش در بلوار شهید بهشتی مطرح گردید و پس از بررسی اعضای کمیسیون مقرر گردید، تا فقط هزینه ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری از خدماتی به تجاری دریافت شود.

همچنین، لایحه شهرداری قزوین مبنی بر اخذ مجوز مناقصات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در پروژه های خدمات شهری در منطقه سه برای انتخاب پیمانکار ۱۳۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا قرارداد فعلا به صورت سه ماهه با پیمانکار منعقد شود.

گفتنی است؛لایحه شهرداری قزوین پیرامون اعطای حق بهره برداری از سیستم یکپارچه شهرسازی سرا جهت استفاده در منطقه چهارشهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط