چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد؛

برگزاری ۱۰۰ رویداد فرهنگی و ورزشی ویژه دهه مبارک فجر در شهر قزوین

بیش از یکصد عنوان برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در دهه مبارک فجر در سطح محلات و نواحی شهر قزوین و مناطق منفصل شهری برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با رسانه های استان که با هدف تشریح برنامه های فرهنگی شورا و مدیریت شهری و اقدامات دهه مبارک فجر برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که در شورای ششم سیاست گذاری شده است نگاه تصدی‌گری نداریم و باور داریم، مردم باید پیشدار و پیشران تمامی فعالیتها  به ویژه در مناسبتهای ملی و مذهبی باشند.
 
وی با اشاره به اینکه در تمامی فعالیتهای سازمان فرهنگی و ورزشی و شورای ششم، خانواده محور برنامه ها قرار گرفته است افزود: مردمی بودن فعالیتها و رنگ و بوی خانواده در برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی شورای ششم و مدیریت شهری جزو اولویتها بوده است.
 
 رئیس کمیسون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش به برنامه های متنوع درنظر گرفته شده برای دهه فجر اشاره نمودو گفت: در دهه فجر برنامه‌های شادو مفرحی را در کنار جشنواره‌هایِ پیش‌بینی شده خواهیم داشت و در  نواحی منفصل و جنوبی شهر نیز این برنامه ها پر رنگ تر خواهد بود.
 
 این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اعتبار یک میلیارد تومانی برای برنامه های فرهنگی دهه فجر خاطر نشان کرد: همین میزان اعتبار نیز برای حوزه فضاسازی سطح شهر اختصاص پیدا کرده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش  خواستار هویت بخشی به پرچم مقدس ایران شد و گفت: دهه مبارک فجر، دهه برافراشته شدن پرچم است و با توجه به اینکه برخی سعی کردند این پرچم را خدشه‌دار کنند، دراین ایام بیشتر اهمیت می‌یابد.
 
 اللهیاری در ادامه به برگزاری جشنواره های سرود شهروندی و کوک چهارم اشاره و اظهار کرد: جشنواره سرود شهروندی در قزوین اجرا می‌شود و رویکرد ما تمرکز بر سرود است و نگاهمان این است که سرود به عنوان یک اقدام فرهنگی احیا شود همچنین جشنواره کوک چهارم نیز با محوریت  پرداختن به موضوعات اخلاق مدارانه و زیست مومنانه شهروندان قزوینی در دو بخش فیلم و عکس برگزار خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون برگزاری برنامه های شاد و مفرح در شهر قزوین گفت: انقلابی‌گری نقطه مقابل تفریح و شادی نیست و همیشه در کمیسیون فرهنگی برنامه‌های شاد مورد تاکید بوده و برای دهه مبارک فجر هم چند برنامه استیج و نمایش کمدی داریم. بر این اساس  از تمام گروه‌ها و برگزارکنندگان کنسرت که توانایی اجرا دارند هم دعوت می‌کنیم .
 
 رییس کمیسیون فرهنگی و رزشی شهرداری قزوین همچنین از ساماندهی کیوسکهای سطح شهر و ارایه مشوق به کیوسکهای مطبوعاتی به عنوان یک اقدام فرهنگی شورای ششم یاد کرد وگفت: کیوسک‌های مطبوعاتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید فروش محصولات ضدفرهنگی داشته باشند، لذا یکی از اقدامات شورای ششم تخفیف ۷۰ درصدی به کیوسکداران مطبوعاتی بود.
 
اللهیاری همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون عملکرد نشریه پیام شهر گفت: عملکرد نشریه پیام شهر مطلوب مجموع اعضای شورای اسلامی شهر نیست و نقدهای جدی به آن در حوزه تولید محتوا و جامعیت مطالب منتشر شده وارد است، لذا تصمیم در خصوص پیام شهر مبتنی بر نظر شورا خواهد بود و در این خصوص یک یا دونفر تصمیم گیر نخواهند بود.
 
وی همچنین در خصوص سیاستهای شورای ششم در حوزه ورزش نیز گفت: سیاست شورا در این دوره تمرکز بر ورزشهای همگانی و توجه به هیاتهای ورزشی است و درطرح های استعدا یابی وورزش محلات حمایتهای خوبی تاکنون از سوی شورا ومدیریت شهری قزوین صورت گرفته است.
 
 رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در پایان سخنانش از افتتاح و بهره برداری سه پروژه عمرانی در بخش فرهنگی طی درآینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خانه فرهنگ چوبیندر،خانه فرهنگ ناصرآباد و خانه فرهنگ هادی آباد در مراحل پایانی کار قرار دارند و به زودی افتتاح خواهند شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط