یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۷

فرج اله فصیحی رامندی ،

سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری قزوین پرداخت شود

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از در آمد شهرداری کاملا قانونی است و بایستی مبلغ قابل توجهی از این سهم تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به حساب کتابخانه های عمومی استان واریز شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورا با بیان اینکه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از وظایف قانونی شهرداری ها است اظهار کرد: شهرداری قزوین در سال جاری ۸۶۰ میلیارد تومان در بخش عوارضات عمومی درآمد داشته است که نیم درصد این رقم برای پرداخت به کتابخانه های عمومی استان معادل چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می باشد.
 
وی ادامه داد: از این مبلغ شهرداری قزوین تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان به اداره کتابخانه ها پرداختی داشته است.
 
فصیحی رامندی تاکید کرد: اگر تا ابتدای سال ۱۴۰۲ مبلغ سهم نیم درصد درآمد به کتابخانه های عمومی توسط شهرداری قزوین  واریز نشود، کتابخانه های عمومی کشور از تهران به طور مستقیم این سهم نیم درصدی کتابخانه ها را بلوکه و برداشت خواهد کرد و این منابع از استان خارج می شود.
 
وی پیشنهاد نمود؛ تا شهرداری قزوین حداقل ۷۰ درصد مبلغ کل سهم نیم درصدی به کتابخانه ها را تا ابتدای سال آینده به کتابخانه های استان پرداخت نماید.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با بیان اینکه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از در آمد شهرداری کاملا قانونی و یکی از وظایف شهرداری هاست تصریح کرد: همان گونه که اداره دارایی از مردم ارزش افزوده دریافت می کند و به حساب شهرداری واریز می کند شهرداری نیز باید سهم نیم درصدی را از بخش عوارضات عمومی که از مردم دریافت می کند به کتابخانه های عمومی پرداخت نماید.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط