یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷

نگاهی به عملکرد منتخبین مردم در پارلمان محلی در هفته گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا

منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قزوین، هفته گذشته را که مصادف با هفته گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا بود با حضور در گلزار شهدای قزوین و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ در ابتدای هفته گذشته و در سالروز گرامیداشت شأن و منزلت نهاد شورا، علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین به همراه اعضای شورا و مهدی صباغی شهردار قزوین و هیأت همراه با حضور در گلزار شهدای قزوین با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) تجدید میثاق و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
 
در این مراسم همچنین با حضور بر مزار صدیقه حکمت عضو فقید سومین دوره شورای اسلامی شهر قزوین و همسر سرلشگر خلبان عباس بابایی یاد ایشان و دیگر اعضای فقید ادوار گذشته شورا آقایان محمدحسین خاکساران و‌ یزدانبخش سیاهکالی مرادی را با قرائت فاتحه و اعطای گل گرامی داشتند.
 
بر پایه این گزارش، همچنین مهدی صباغی شهردار قزوین و هیأت همراه وی متشکل از معاونین، شهرداران مناطق، مدیران و رؤسای سازمان های شهرداری با حضور در  صحن علنی شورای شهر و با اعطای گل و لوح تقدیر از زحمات ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قدردانی کردند ،همچنین در این جلسه اسلامی صدر سرپرست فرمانداری قزوین نیز با حضور در صحن شورا ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورا فرصت حضور در شورا را مغتنم ذکر کرد.
 
 از دیدار و نشست صمیمانه سیاهکلی نماینده مردم قزوین آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت نکوداشت هفته شوراهای اسلامی  شهر وروستا می توان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این نهاد در هفته اخیر یاد نمود که طی آن سیاهکلی ضمن حضور در صحن علنی شورا ضمن تبریک این هفته به تلاشگران عرصه خدمتگزاری در شورای اسلامی شهر قزوین در جریان مشکلات و مسائل مرتبط با مدیریت شهری قزوین قرار گرفت و پاسخگوی سؤالات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بود.
 
این گزارش حاکی است؛ نمایندگان مردم در نهاد شورای اسلامی شهر قزوین، بخش دیگری از برنامه کاری هفته گذشته خود را به میزبانی از مدیران و مسئولان شهری و استانی در تالار مردم گذراندند.
 
براین اساس، در روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، تالار مردم میزبان امیر شفیعی فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین،خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین، شعبانیان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و هیأت همراه، ظاهری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونین و مدیران این نهاد، اکبر زاده رییس دانشگاه پیام نور قزوین  و مرادی مدیرکل پست به همراه هیأت بود.
 
گفتنی است؛ در جریان هر یک از این دیدارها طرفین در ارتباط با نحوه گسترش همکاری ها به طرح دیدگاه های خود پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر و بررسی راهکارهای افزایش تعاملات، بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری به منظور افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان تاکید کردند.
 
از برپایی جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین، به ریاست قاسم اللهیاری و با دستور کار بررسی برنامه های مدیریت شهری در حوزه افزایش جمعیت و تقدیر از هنرمندان کاشی نگاره ها در تالار مردم می توان به عنوان دیگر اقدام منتخبین مردم در هفته گذشته یاد کرد.
 
همچنین در هفته گذشته جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا،بهنام زاده مدیر املاک و مسؤلان املاک مناطق شهرداری قزوین و با هدف بررسی لوایح املاکی شهرداری قزوین تشکیل جلسه داد.
 
همچنین طی این مدت برگزاری جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا،اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و معاونین خدمات شهری مناطق چهارگانه شهرداری قزوین و معاونت محیط زیست خدمات شهری با هدف بررسی پیرامون ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر وانت بارهای میوه فروش در شهر قزوین و برگزاری کمیسیون بانوان وامورخانواده به ریاست فاطمه اشدری از دیگر اقدامات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بوده است.
 
این گزارش می افزاید: در هفته اخیر سه طرح عمرانی و فرهنگی شهرداری قزوین شامل ساختمان اداری منطقه نمونه گردشگری باراجین،خانه فرهنگ ناصرآباد و ۸۵ طرح  زیباسازی نظیر تمثال شهدا و سردیس شخصیت های برجسته فرهنگی و ادبی را افتتاح نمودند.

همچنین می توان ازحضور فرمانی رییس و ‌حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  بهمراه مدیران ارشد استانی در آیین غبار روبی و ادای احترام به شهیدان و تجدید میثاق با آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از خانواده معظم شهدا به عنوان یکی از اقدامات این نهاد در هفته اخیر نام برد.
 
حضور اعضای شورا در مناطق چهارگانه شهرداری قزوین و رسیدگی به مشکلات شهروندان به صورت چهره به چهره در روزهای یکشنبه هر هفته و همچنین دیدار مردمی علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در دفتر شورا از دیگر عملکرد منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین در هفته گذشته بود.
 
 همچنین نشست صمیمانه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین با شورای ادوار به عنوان  پایان بخش برنامه های هفته گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط