سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

مهری السادات تقوی،

ختیارات شهرداری در معاملات شهرداری قزوین افزایش یابد / شورا نبايد درگیر پروژه های کوچک مقیاس شود

به منظور تسریع در امور و رسیدگی به لوایح و کارهای با اهمیت در شهرداری قزوین ضرورت دارد تا حدنصاب مجوز شورا برای انجام معاملات شهرداری از ۵۰۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی ،املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد:با توجه به افزایش قیمت ها و تورم در بخش مصالح بایستی میزان مجوز شورا در انجام معاملات مناقصه و مزایده به بیش از ۵میلیارد تومان افزایش یابد.
 
به گفته تقوی، برخی از شوراهای شهرهای دیگر کشور این اختیارات را در انجام معاملات افزایش داده اند و در حقیقت درگیر پروژه های کوچک مقیاس با اعتبار پایین نمی شوند.
 
وی همچنین درخصوص تجربیات کمیسیونهای شهرسازی سایر شهرهای کشور نیز گفت: در برخی شهرها لوایح واگذاری مازاد خط پروژه ها درحد متراژ کم به شورا ارسال نمی شود و شهردار با اختیارات خود این موارد را اجرا می کند درحالی که ما در بسیاری مواقع وقت کمیسیون را صرف این گونه لوایح می کنیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد: واگذاری وتفویض اختیار برخی امور به مدیران مناطق وشهردار باعث چابک تر شدن ورسیدگی شورا به امور مهم تر خواهد شد لذا با پیشنهاد افزایش حد نصاب معاملات شهرداری بدون مجوز شورا تا سقف ۵ میلیارد تومان موافق هستم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط