سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ؛

سازمان فرهنگی ورزشی فهرست پروژه های برنامه ای را به شورا ارایه دهد/شهر نباید خودرو محور شود

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین با انتقاد از اینکه تمامی امکانات نباید در این شهر برای خودرو و سواره ها باشد تاکید کرد: اگر تمام امکانات ، برای سواره ها باشد پس عابران پیاده در این شهر کجای کار هستند؟چرا باید شهر را خودرو محور نماییم ؟ با بهبود زیر ساخت های ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و مناسب سازی معابر ، می‌توان موجب تشویق مردم در کاهش تردد خودروهای شخصی شد و با صرفه جویی هزینه‌ای ترافیکی به موضوعات مهم و ساماندهی پیاده راهها ، مسیر دوچرخه و جاده های سلامت به سلامت و شادابی پیاده ها و افراد جامعه پرداخت .
 
 فاطمه اشدری، در جلسه علنی شورا با بیان این که شورا ومدیریت شهری قزوین باید به تمامی رشته های ورزشی توجه داشته باشد اظهار کرد:باید برای مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ملی و فراملی رقم اعتباری خوبی لحاظ شود و از سوی دیگر همه ورزشکاران و مدال آوران افتخار آفرین درلیست تقدیر قرار گیرند .
 
وی افزود: حمایت از نخبگان ورزشی در هر سطح و رشته ای بایستی به درستی و کارشناسی شده صورت گیرد تا شرمنده شهروندان نباشیم .
 
اشدری با اشاره به لایحه تقدیمی شهرداری درخصوص برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران قهرمان  ملی و فراملی گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بایستی مدتها قبل این لایحه را به شورا ارایه می کرد تا مورد بررسی دقیق تر و سیاست گذاری مناسب و شایسته ، نسبت به تجلیل نخبگان و قهرمانان ورزشی و  میزان هدایای این عزیزان در زمان مناسب صورت می گرفت .
 
 وی پیشنهاد نمود تا رقم اعتبار برای برگزاری مراسم و هدایای درنظر گرفته شده برای قهرمانان از مبلغ دو میلیارد تومان کمتر نباشد.
 
 رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین همچنین با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی باید ریز برنامه های خود را به کمیسیون فرهنگی  ارایه دهد گفت: از مبلغ ۳۲ میلیارد تومان اعتبارات برنامه ای سازمان فرهنگی شهرداری در سال گذشته میزان ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است و درسال جاری نیز ضرورت دارد برنامه ها به شورا ارایه شود و متناسب با زمان تخصیص بودجه نیز اتفاق بیفتد.
 
وی دربخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه جابجایی پل عابر پیاده در بلوار اسدآبادی و انتقال آن به بلوار آیت اله خامنه ای( مد ظله العالی )اختصاص داشت گفت:باید تمامی امکانات لازم و فرهنگسازی برای استفاده شهروندان ازپل عابر دراین مکان شکل گیرد،همچنین باید زیر این پل ایمن ومناسب سازی شود و همینطور پلیس راهور نیز با حضور و تذکر به موقع عابرین را راهنمایی و کنترل نماید.
 
 اشدری ادامه داد: می توانیم برای بلوار آیت اله خامنه ای(مد ظله العالی) نیز طرح جدیدی را برای پل عابر زیبا طراحی نماییم تا با فرهنگ سازی لازم  موجب انگیزه بیشتر استفاده وتردد عابر پیاده از پل  شده و و معابر شهر نیز ایمن شود .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط