سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

حفظ منافع حجره داران در جابجایی میدان میوه وتره بار از اولویتهای شورای شهر است

حفط منافع حجره داران و رضایت آنها در جابجایی میدان میوه و تره بار جزو اولویتهای هر 9 نفر عضو شورای اسلامی شهر قزوین است و باید این مهم مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد،پیرامون لایحه امکان سنجی احداث میدان میوه و تره بار مرکزی اظهار کرد: انتقال میدان میوه و تره بار پروژه بسیار بزرگی است که اجرای آن در فاز اول به اعتباری حدود ۸۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
 
وی افزود: دو روش استفاده از سرمایه گذاری و چند عاملیتی در احداث این پروژه مطرح است که به منظور بررسی دقیق تر و ارزیابی جوانب پروژه این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود تا بتوانیم در خصوص روش اجرا تصمیم گیری نهایی داشته باشیم.
 
فرمانی همچنین تصریح کرد:اگر روش سرمایه گذاری انتخاب شود نباید مانع مشارکت حجره داران میدان میوه  وتره بار و حضور آنان در سرمایه گذاری شویم و به نوعی اگر توان اجرا به لحاظ قانونی را داشتند باید آنها در اولویت برای اجرا باشند.
 
فرمانی درخصوص لایحه شهرداری پیرامون افزایش اعتبار پروژه بهسازی و تکمیل ساختمان حقوقی شهرداری گفت: باز هم بدون مجوز از شورا شهرداری اقدام به اجرای بالای 500 میلیون تومان کرده است که باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند اما برای ادامه کار و عدم خسارت به بیت المال با  اعتبار 500 میلیون تومان موافقت می شود.  
 
وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح سازمان اتوبوسرانی اختصاص داشت گفت: در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، مدیریت شهری قزوین نیز وظیفه دارد در این مسیر گام بردارد. به طور مثال فراهم آوردن شرایط بهره مندی شهروندان از امکاناتی که می تواند در ارتقاء سطح آگاهی جامعه موثر باشد در اتوبوسهای درون شهری بسیار موثر دارد چرا که یک شهروندی که از اتوبوس استفاده می کند حداقل 20 دقیقه از وقتش را در این ناوگان صرف می کند و ما باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و نکات آموزشی و حقوق شهروندی را ارایه نماییم .
 
رئیس شورای شهر قزوین همچنین خاطر نشان کرد: در برخی از خطوط اتوبوسرانی که اصلاحات صورت گرفته برخی از ایستگاه ها حذف شده است و همین مساله باعث شده تا به عنوان نمونه  شهروندان در منطقه مینودر مسافت زیادی را تا ایستگاه طی نمایند لذا ضرورت دارد تا این موارد بررسی و پیگیری شود .
 
وی همچنین خواستار راه اندازی خط اتوبوسرانی در برخی نقاط کم برخوردار شهر قزوین شد.
 
رییس شورای اسلامی شهرقزوین در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در لوایح توافقات ملکی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع، شهرداری در توافقات با مالکین به قدری سخت گیری می کند که آنها به هرتوافقی راضی می شوند تا پرونده شان به سرانجام برسد که اصلا درست نیست و باید این شیوه اصلاح شود .
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در پایان این جلسه در واکنش به انتقاد برخی از اعضای شورا پیرامون چاپ مجدد نشریه پیام شهر گفت: بخشی از ایراد به خود ما بر می گردد چرا که ما باید سیاستهای خود را در قالب کلی ابلاغ نماییم  تا آنها طبق این چهار چوب حرکت نمایند .
 
فرمانی همچنین از رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی در روز سوم مهرماه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و آغاز امامت امام زمان (عج) خبر داد.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای سخنانش در این جلسه ،ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هیچ‌گاه نباید شهدا و جانبازان را فراموش کنیم زیرا مجاهدت و ایثار این قشر شریف همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی کشورمان به ثبت رسیده و ما وظیفه داریم همیشه قدردان آنها باشیم زیرا آن ها با رشادت های خود از وطن و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط