سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین :

شهرداری پاسخگوی عدم اجرای پروژه بهسازی فاز سوم نسیم شمال باشد/ شهروندان گله مندند

متاسفانه علی رغم تاکیدات اعضای شورا مبنی بر احداث فاز سوم بهسازی محور نسیم شمال درسال جاری هیچ گونه اقدام اجرایی برای این پروژه مهم صورت نگرفته است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب  اظهار کرد: یکی از اولویت ها وتاکیدات مهم اعضای شورا اجرای بهسازی فاز سوم نسیم شمال درسال جاری بود که متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در راستای تحقق این مطالبه شورا صورت نگرفته است .
 
وی افزود: فاز سوم محور نسیم شمال به لحاظ آسفالت وایمنی وضعیت خوبی ندارد و رانندگانی که از این مسیر تردد می کند به ویژه شهروندان قزوین از این موضوع ابراز گلایه دارند .
                                                                                                                                                                                                                                                            چگینی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای این پروژه در روکش بودجه نیز لحاظ شده است مدیریت شهری باید پاسخگوی عدم اجرای این پروژه باشد .
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در تذکری خواستار اختصاص جلسه ای ویژه در صحن شورا برای بررسی و جمع بندی نهایی برنامه عملیاتی پنج ساله سوم شهرداری قزوین شد و گفت: این برنامه در حوزه های مختلف در کمیسیونهای تخصصی شورا مورد بحث و بررسی وتصویب قرار گرفت وضرورت دارد تا گزارش نهایی آن توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری در صحن شورا ارایه شود .
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اطلاع رسانی مناسب مصوبات شورا به شهروندان تاکید نمود و گفت: برخی مصوبات که تخفیفات و مشوق های خوبی برای شهروندان ارایه شده باید به نخو مطلوبی به اطلاع شهروندان برسد تا بتوانند از مزایای آنها بهره مند شوند همچنین شهرداری هم می تواند به عواید خود دست یابد اما متاسفانه در بسیاری از مواد شهروندان از این مشوق ها خبر ندارند ،لذا به نفع شهرداری است که اطلاع رسانی مناسب و شایسته شهروندان در این حوزه صورت دهد .
 
وی همچنین در ادامه با انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در چاپ مجدد نشریه پیام شهر گفت: نشریه جدیدی که در شهریور ماه از پیام شهر چاپ شده باز هم همان رویه سابق را طی می کند و نشان از تحول در آن نیست لذا باید تدبیر اساسی در خصوص مدیریت این نشریه صورت گیرد و بیت المال را صرف انتشار این نشریه  نکنیم .
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به بیان آمار واطلاعات بودجه های دولتی تخصیص یافته در گذشته اشاره داشت و گفت: اعتبارات مصوب در سال گذشته ، ۶۶میلیارد تومان بوده است که از این میزان تخصیص نقدی ۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان،تخصیص اسناد خزانه ۲۴۵ میلیون تومان و عملکرد هزینه شده ۸میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مانده اعتبارات نیز ۵۶ میلیارد تومان  بوده است .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط