سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۴/۱۶

انصاري رئيس کل دادگستري استان قزوين:

شوراي شهر با تکيه بر خرد جمعي متولي اداره شهر است

انصاري رئيس کل دادگستري استان در ديدار مجموعه شورا با وي ترکيب شوراي شهر قزوين را متشکل از افراد فرهيخته برشمردو گفت: شوراي شهر از نهادهايي است که با خرد جمعي توانسته امور شهري را به سرانجام برساند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ همزمان با گراميداشت هفته قوه قضائيه رياست و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با رئيس کل دادگستري استان ديدار و گفت و گو کردند.

وي با تأکيد بر اينکه اداره کل دادگستري از آمادگي برخوردار است تا در روان سازي امور شهري با شورا همکاري داشته باشد، افزود: نهادي همانند شورا که ماهيت کاري نظارتي و اجرايي دارد، به نحو مطلوبي مي تواند در حوزه نظارت بر مجموعه خود تلاش داشته باشد.

اين مقام مسئول با اشاره به گستردگي وظايف شهرداري ها اشاره کردو گفت: اين روند به هر چه گسترده تر نمودن امر نظارت مي انجامد که اگر اين روند در مجموعه مديريت شهري تقويت شود بسيار اثرگذار خواهد بود.

وي با تأکيد بر اينکه جامعه هيچ گاه مصون از آسيب هاي اجتماعي نبوده و نيست، گفت: اگر به مردم آداب و فرهنگ شهروندي آموزش داده شود، سطح آگاهي جامعه افزايش يافته و اين روند به سهولت برگزاري امر نظارت و يا حتي کمرنگ نمودن آن به جهت آشنا شدن شهروندان و حتي دستگاهها به حقوق و وظايف خود کمک کرد.

***

عباس ظاهري رياست شورا در اين نشست ضمن گراميداشت هفته قوه قضائيه، اداره کل دادگستري را از جمله دستگاههايي برشمرد که ارتباط خوبي با تمامي دستگاهها داشته و رويکرد رئيس کل اين دستگاه را گره گشايي و حل مشکلات مطروحه با شورا و شهرداري برشمرد.

وي با تأکيد بر ضرورت انجام وظايف محوله به اداره کل دادگستري و لزوم نظارت پذير بودن دستگاههاي مخاطب اين دستگاه، افزود: فرهنگ نظارت پذيري اگر با فرهنگ سازي که از سوي قوه قضائيه صورت مي گيرد، در جامعه رونق يابد جامعه به آمادگي بيشتري براي نظارت پذيري دست خواهد يافت.

رياست شورا يادآورشد: اهميت نظارت و نظارت پذيري به حدي است که دستگاهها نظارت را امري منطقي و قانوني بدانند و ضمن استقلال دستگاه قضاء، دستگاهي که مشمول نظارت مي شود از اين اتفاق استقبال کند.

***

گفتني است در ادامه جلسه اعضاي شورا صحبتهاي خود را بيان کردندو پيرو تحقق موضوعات و مسائل مشترک بحث و تبادل نظر شد.

پايان پيام/1342/تير94

تصاویر مرتبط