دوشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۰۵

دكتر مريم نخستين، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور تأکيد کرد:

لزوم جذب اعتبارات ملي در پروژه کشوري دهکده طبيعت/اين پروژه چند ميلياردي، حتي از امکانات اوليه همچون روشنايي محروم است

با توجه به اينکه پروژه دهکده طبيعت با اعتبارات شهر قزوين احداث شده ولي امکان استفاده شايسته مردم شهر و گردشگران از اين مجموعه فراهم نشده و متأسفانه هنوز اعتبارات ملي به اين پروژه شاخص و کشوري اختصاص نيافته است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دكتر مريم نخستين عضو شورا ورئيس کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي در نطق پيش از دستور خود با اشاره به ويژگي هاي شاخص شهر قزوين در حوزه صنعتي، دانشگاهي، فرهنگي، تاريخي و موقعيت خاص جغرافيايي و راههاي مواصلاتي آن، اظهارداشت: مجموعه مديريت شهري قزوين طي سالهاي اخير اقدام به ايجاد مراکز فرهنگي، گردشگري و به ويژه سرمايه گذاري در بخش مراکز تفريحي اقدام نموده که نياز اوقات فراغت خانواده ها را تا حدي پاسخگو بوده است.

وي تصريح کرد: جاي دارد از مديريت استان، مجموعه شورا، شهرداري و ديگر مسئولان مربوطه تشکر و قدرداني داشته باشيم ولي لازم است در طراحي و اجراي پروژه ها دقت و حساسيت بيشتري در راستاي ارائه خدمات مناسب به شهروندان و گردشگران دقت عمل بيشتري صورت بگيرد.

دکتر نخستين در ادامه به دهکده طبيعت که با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد تومان در منطقه باراجين احداث شده اشاره کردو بنابر بازديدي که بتازگي از اين مجموعه به عمل آورده، گفت: اين مجموعه، پروژه ملي به شمار مي آيد و براي هر چه بهتر و پوياتر اجرا شدن، بايد از بودجه عمراني کشور سهم قابل توجهي داشته باشد.

نخستين با اشاره به تلاشهاي نمايندگان استان در خانه ملت که طي سال گذشته براي اختصاص اعتبارات ملي به پروژه دهکده طبيعت انجام گرفته و ولي بي نتيجه مانده، تأکيد کرد: شهرداري قزوين در اين پروژه هزينه هاي زيادي صرف کرده و اين بخش از اعتبارات شهر تأمين شده است.

وي افزود: از آنجاييکه قرار است در سطح ملي و به تمامي مردم ايران خدمات رساني کند لازم است نمايندگان قزوين در مجلس شوراي اسلامي به تلاشهاي خود ادامه دهند و مديريت ارشد استان و ديگر مديران مربوطه نيز همياري لازم را با نمايندگان به عمل آورند.

اين عضو شورا با اشاره به نواقص و مشکلاتي که در دهکده طبيعت وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اينکه در فصل تابستان قرار داريم و بسياري از خانواده هاي قزويني به همراه گردشگران به اين مکان توريستي مراجعه مي کنند، ولي به دليل فقدان سيستم روشنايي در شب، درب مجموعه از ساعت 21 بسته مي شود!

نخستين در تکميل صحبتهاي خود گفت: چرا بايد مجموعه اي که ماهيتي در راستاي جذب گردشگر و توريسم دارد در تمامي ساعات شبانه روز و به دليل عدم سيستم روشنايي آماده خدمات دهي به مراجعين خود نباشد؟ که همين دليل موجب کاهش علاقه مندان به تماشاي اين پروژه ملي و حتي تعطيلي آن شده است.

وي خاطر نشان کرد: در صورت تأمين روشنايي مجموعه، بر اساس صحبتهاي انجام شده با مسئول دهکده امکان سرويس دهي مجموعه تا يک بامداد نيز وجود خواهد داشت.

رياست کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي در ادامه با اشاره به امکانات ايجاد شده در دهکده همچون آبشار، مراکز خدماتي و رستوران، عنوان کرد: در مقابل طراحي خوبي براي ساير مبلمان و کاربري ها همچون پارکينگ، سرويس بهداشتي، مکاني براي استراحت خانواده ها، آبخوري و ديگر موارد انجام نشده و همچنين مسير دسترسي به درب ورودي در موقعيت مشخصي طراحي نشده است.

به گفته اين عضو شورا حيواناتي همچون شير و خرسدر اين مجموعه بايد در معرض ديد عموم قرار مي گرفته ولي در بازديدي که به عمل آورده شاهد حضور آنها در مجموعه نبوده که ضمن صحبت وي با مسئول مجموعه، گزارش شده است که اين حيوانات در قرنطينه به سر مي برند! و دليل وجود اين حيوانات در قرنطينه، عدم آمادگي آنها در مجموعه دهکده طبيعت بوده است!

وي خاطرنشان کرد: درصورتيکه حيوانات يادشده به جاي قرنطينه و براي تماشاي بازديد کنندگان، بايد در محل دهکده طبيعت حضور داشته باشند.

وي همچنين متذکر شد: متأسفانه اين منطقه گردشگري از چارت و بودجه سازماني وحتي قراردادهاي پرسنلي  نيز برخوردار نيست که لازم است در کنار ساير مشکلاتي که اين مجموعه دارد، تصميم درست و سريع براي ساماندهي و حل مشکلات مجموعه در دستور کار قرار بگيرد.

نخستين با اشاره به ظرفيتهاي توانمندي دانشگاه آزاد اسلامي بيان کرد: براي رونق بيشتر در دهکده مي توان از امکانات دانشگاه آزاد همچون خودروهاي دو نفره جهت جابه جايي سالمندان و ارايه خدمات به خانواده ها طي قراردادي که منعقد خواهد شد، بهره ببريم.

اين عضو شورا در خاتمه با تأکيد بر اينکه بايد تلاش شود تا اکوسيستم و حضور حيوانات در قزوين با غات سنتي حفظ شود، افزود: چه بسا با از بين رفتن پرندگان و اکوسيستم، بسياري از ياغات شهر در حال نابودي مي باشند که لازم است به حفظ اکوسيستم طبيعي قزوين با توجه به شرايط اقليمي اين شهر، توجه ويژه اي شود.

پايان پيام/1353/مرداد94

تصاویر مرتبط