سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۳

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين:

مشکل سد معبر با همت جمعي متوليان امر قابل حل است

به منظور مهار مشکل سد معبر در شهر، علاوه بر همکاري دستگاههاي متولي با شهرداري، شکل گيري متولي خاص در اين حوزه در شهرداري قزوين در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي صادقي نيارکي با تأکيد بر ساماندهي بازار روزها به ويژه بازار قزوين و بازارچه سپه و ديگر بازار روزهايي که فعاليت دستفروشان باعث شده ظاهر مناسبي نداشته باشند، اظهارداشت: رعايت حقوق شهروندي از مهمترين موضوعاتي است که بايد در سطح شهر مدنظر قرار بگيرد.

وي با اشاره به وجود مشکل سد معبر در ديگر نقاط شهر، اظهار داشت: تنها عوامل شهرداري قادر به ساماندهي شهر و رفع مشکل سد معبر نيست و نيازمند همکاري و مساعدت ساير دستگاهها شامل فرمانداري (به عنوان شکل دهنده هماهنگي بين دستگاهها) مقامات قضايي، مسئولين انتظامي و ديگر دستگاهها هستيم.

صادقي نظارت مستمر بر اين موضوع و اعمال مديريت هميشگي در اين بخش را از ضروريات برشمردو افزود: اگر وضعيت موجود ساماندهي شود، آرامش خاطر شهروندان قزوين فراهم آورده مي شود.

رياست کميسيون اداري و مالي شورا همچنين گفت: مصوبه اين موضوع از شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گذشته و مورد تأييد اعضاي شورا قرار گرفته است تا مجوعه مديريت شهري موظف به ساماندهي اين اداره و انجام وظايف قانوني مربوط به آن شود.

وي ادامه داد: در اين بخش شهرداري ضمن فراهم آوردن مقدمات اين بخش، متولي ايناقدام را تعيين مي کند تا کار با جديت بيشتري دنبال شود.

اين عضو شورا خاطرنشان کرد: هرچند مناطق مختلف شهري از واحدي به نام واحد سد معبر برخوردارند، ولي لازم است تا متولي جداگانه براي مديريت سد معبر شکل بگيرد تا به راهبري اين موضوع بپردازد و در کنار آن اعمال نظارت همه جانبه و خوبي نيز در حاشيه خيابانها صورت بگيرد.

تملک قانوني عرصه و زمين پروژه ها قبل از اجرا ضرورت دارد

وي در بخش بعدي سخنان خود اظهارداشت: به منظور تملک قانوني عرصه هاي مورد نياز اجراي طرح ها و پروژه هاي عمراني و پيشگيري از رکود و توقف در زمان اجراي طرح ها و پرداخت هزينه هاي غير متعارف، ضرورت دارد شهرداري با برنامه ريزي و قبل از اجراي پروژه ها، به تملک قانوني عرصه و زمين آنها اقدام کنيم.

رئيس کميسيون اداري و مالي شورا يادآورشد: با اين اقدام از زمان استفاده بهينه به عمل مي آوريم و ضمن اينکه پروژه معارضي پيدا نخواهد کرد از بروز هزينه هاي مالي اضافي نيز جلوگيري به عمل آمده و پروژه ها با سرعت قابل قبولي به مرحله افتتاح نزديک مي شوند.

اين عضو شورا خاطر نشان کرد: اقدامات دور انديشانه مربوط به تملک مي تواند با استفاده از ظرفيت ماده 9 قانون تملک انجام شود.

پايان پيام/1357/مرداد94

تصاویر مرتبط