یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین عنوان شد؛

شهروند نمونه قزوین معرفی می شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ضمن پیگیری مصوبات کمیسیون و برنامه های مدیریت شهری قزوین بر لزوم اجرای طرح شهروند نمونه براساس ۱۲ شاخص کلی، از جمله نظافت شهری، فرهنگ ترافیک و حمل و نقل عمومی، ورزش و غیره تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری پیرامون ایام فاطمیه و پیگیری اقدامات انجام شده کمیسیون در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش ؛در ابتدای این جلسه ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به بیان گزارش اقدامات این سازمان پیرامون مساعدتهای پرداخت شده به هیاتها، تشکلها و درخواستهای مردمی و سایر مساعدتها پرداخت.

در ادامه جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات اخیر کمیسیون فرهنگی تفاهم نامه مدیریت شهری قزوین با حوزه هنری قزوین توسط برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی مطرح شد.

برجی به جزییات و مفاد این تفاهم نامه اشاره نمود و گفت: در راستای هم افزایی و اجرای برنامه های مشترک با حوزه هنری قزوین مواردی از قبیل  اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی، برگزاری همایش و سمینار، کارگاه‌های آموزشی، بهره گیری طرفین از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی طرفین،همکاری در تولیدات مشترک درحوزه های  گوناگون، تولید نماهنگ،تولید شش مستند با محوریت عناصر هویت ساز قزوین،تولید فیلم‌های صد ثانیه ای،اجرای نمایش حرفه ای طنز،برگزاری برنامه بازی نامه نویسی،تولید سه سرود با محوریت شهدای شاخص از جمله مفاد این تفاهم نامه می باشد.

برجی همچنین به اقدامات انجام شده پیرامون تهیه تفاهم نامه با مرکز شهید بلندیان با محوریت جوانی جمعیت اشاراتی داشت.

وی همچنین به برنامه های تدارک دیده شده مدیریت شهری در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه "مثل منصوره" در فرهنگسرای خانواده با موضوع رثای حضرت صدیقه شهیده (س)،کارگاه سبک زندگی فاطمی،مسابقه و قصه گویی ،ده مساعدت برای برگزاری برنامه روزشهادت حضرت فاطمه( س) همایش دکتر ابیانه با رویکرد موضوعات اجتماعی از جمله این برنامه ها می باشد.

وی در تشریح برنامه های در نظر گرفته در فرهنگسرای خانواده به مناسبت ایام فاطمیه گفت: برگزاری میز نمایش تولیدات زنان توانمند خانوار،مهد قرآن ویژه کودک،برپایی نماز جماعت و روضه خوانی،آموزش‌های شهروندی،مشاوره خانواده،کارگاه کارآفرینی ایستگاه صلواتی، ورزش صبحگاهی،تئاتر خطبه‌ فدکیه،خدمات آموزشی و دندانپزشکی رایگان به شهروندان،کارگاه کارآفرینی از جمله برنامه های این فرهنگسرا خواهد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تهیه و تدوین طرح فاخر معرفی شهروند نمونه اشاره نمود و گفت: این طرح در بخشهای مختلف و ۱۲ شاخص کلی، از جمله نظافت شهری، فرهنگ ترافیک و حمل و نقل عمومی،ورزش، جمعیت، فضای مجازی، سازو کارهای اجرایی آن تعریف شده و با دستگاه‌های اجرایی نیز رایزنی شده و فراخوان آن اعلام خواهد شد.

همپنین گفتنی است؛ اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در سخنانی ضمن موافقت با کلیات این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا منویات سازمان زیباسازی نیز در تفاهم نامه با حوزه هنری مد نظر قرار گیرد و  فرهنگسرای هنر و رسانه نیز به منظور هم افزایی و استفاده از طرفیت اهالی هنر و رسانه راه اندازی گردد.

همچنین وی  در بخش دیگری از این جلسه خواستار فضاسازی محیط شهری توسط سازمان زیباسازی برای استقبال و تشییع پیکر شهید الیاس چگینی در شهر قزوین شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط