پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۶

غياثوند، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين:

آسيب شناسي و اصلاح جرائم کميسيون ماده 100 ضروري است

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين به بازنگري و آسيب شناسي جرائم کميسيون ماده 100 تأکيد کرد و وحدت رويه و محاسبه قيمت منطقه بندي در ميزان جرائم را مفيد دانست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ بخشي از جلسه شوراي اسلامي اخير به بازنگري، آسيب شناسي و اصلاح ميزان جرائم کميسيون ماده 100 و به و يژه رفع نتايج حاصل از اين مهم اختصاص داشت و در اين جلسه توجه به خواسته ها و نياز شهروندان تأکيد شد.

حسين غياثوند در جلسه شورا با اشاره به اغلب موضوعات و خواسته هاي شهروندان منطقه يک که مدتهاست در ملاقات هاي مردمي چند تن از اعضاء شورا در اين ناحيه مطرح مي شود، گفت: موضوع بيش از 50 درصد مراجعات مردمي در منطقه يک به کاهش جرائم کميسيون ماده 100 شهرداري قزوين و عدم توانايي شهروندان در پرداخت اين مبالغ اختصاص دارد.

وي افزود: اينگونه مشکلات براي شهروندان نواحي منفصل همانند ناصرآباد، مشعلدار و چوبيندر که پس از اينکه ناحيه شهري ناميده شدند، وجود دارد و گاها ديده شده که واحدي با متراژ کمتر از 50 متر به ميزان 36 ميليون تومان جريمه شدند.

اين عضو شورا تجديد نظر در ضرائب و ارقام جدول جريمه هاي کميسيون ماده 100 را از ضروريات برشمرد و ادامه داد: اين موضوع در کميسيون شهرسازي با حضور کارشناسان حوزه درآمد شهرداري و ديگر متخصصان برگزار شد تا يکي از مهمترين تصميمان آن، ارائه لايحه جداگانه از سوي شهرداري براي پايان دادن به اينگونه موضوعات بود.

غياثوند به موارد و تصميماتي که در کميسيون شهرسازي اخذ شده و بايد در لايحه جديد بدانها پرداخته شود اشاره کرد و ادامه داد: به منظور وحدت رويه در پرونده هاي کميسيون اطلاع رساني مناسب و دقيقي بايد صورت بگيرد، قيمت منطقه بندي و نرخ پايه محاسبه کميسيون در مناطق مختلف شهر (مناطق منفصل، بافت فرسوده و ديگر مناطق) پس از انجام کار مطالعاتي دقيق و ارائه آناليز به شورا، تصميم گيري و اعلام نتيجه شود.

وي ادامه داد: همچنين به منظور رفاه حال شهروندان و رعايت آراء کميسيون، برخي پرونده ها بايد با بررسي موشکافانه و دقيق تري انجام شود و با توضيحات ارباب رجوع برخي ابهامات رفع و پرونده با شفافيت بيشتري تا پايان مورد بررسي قرار مي گيرد.

اين عضو شورا در ادامه يادآورشد: دست يابي به يک وحدت رويه مهم، براي آسيب شناسي اين موضوع و رفتن به سمتي که بتوان به کاهش آسيب هاي احتمالي کمک کرد، از مهمترين ضروريات است که در اولين فرصت مي تواند در دستور کار قرار بگيرد.

*

گفتني است، در ادامه اين جلسه اعضاي شورا بر ضرورت بازنگري در ارقام و اعداد کميسيون ماده 100براي رفاه حال شهروندان تأکيد کردند و شهرداري به تنظيم لايحه اي بدين منظور و تقديم آن به شورا مأمور شد.

پايان پيام/1382/شهريور94  

تصاویر مرتبط