دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۳۰

صلح جو، رئيس کميسيون فرهنگي شورا خبرداد:

همراهي شورا و شهرداري در تعويض سنگ قبور شهداي شهر/جشنواره روز قزوين امسال هدفمند برگزار شد

در پي موافقت شوراي شهر براي اختصاص يک ميليارد ريال اعتبار از سوي شهرداري براي تعويض 100 سنگ قبر از يکهزار سنگ قبر شهيدان گلزار شهداء قزوين، اين موضوع در کميسيون فرهنگي با حضور اعضاي شورا و نمايندگان ديگر دستگاههاي متولي مورد بررسي بيشتري قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو با بيان اين خبر افزود: با توجه به درخواست اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان از شورا و شهرداري براي تعويض قبور شهداء قزوين، اين مساعدت مالي انجام مي شود.

وي با تأکيد بر اينکه گلزار شهداء قزوين يکي از مزار شهداء مطرح در کل کشور به شمار مي آيد، افزود: گذشت زمان موجب تخريب و يا شکسته شدن قبور مطهر برخي شهيدان شده است که ضرورت دارد نسبت به زينت بخشيدن به چهره ظاهري اين گلزار تلاش شود.

صلح جو با اشاره به نتايج و تأکيدات بيان شده در جلسه کميسيون فرهنگي، گفت: ايجاد امنيت و نظم اجتماعي، برنامه ريزي براي اجراي برنامه هاي فرهنگي، تلاش براي حفظ جايگاه و کاربرد معنوي گلزار شهداء و مجموعه امامزاده حسين (ع) از مهمترين مواردي بود که مورد توجه قرار گرفت.

رئيس کميسيون فرهنگي شورا همچنين خاطرنشان کرد: سازمانهاي آرامستانها، خدمات طراحي، فرهنگي _ ورزشي، سازمان بنياد شهيد را در اين بخش همراهي خواهند کرد.

وي در ادامه با اشاره به گزارشي که مدير عامل سازمان فرهنگي در جلسه اين کميسيون از برنامه هاي اجرا شده در روز قزوين ارائه داده است، گفت: با صرفه جويي حداکثري هزينه ها، جذب سرمايه گذار بخش خصوصي و دولتي و مشارکت ديگر دستگاهها توانستيم در راستاي اجراي اين جشنواره همت گماريم.

وي خبرداد: در آينده نزديک گزارش برنامه هاي مالي و هزينه هاي انجام شده در جشنواره روز قزوين به شهروندان اطلاع رساني خواهد شد.

صلح جو اضافه کرد: در جشنواره امسال، شرکت هاي پيمانکار، طراحان، هنرمندان و مجريان جشنواره همگي بومي بودند و اين مهم جاي مباهات دارد که توانسته ايم مشارکت شهروندان را در برگزاري يک جشنواره موفق و با استفاده از ظرفيت هاي شهر حاصل نماييم.

اين عضو شورا با اشاره به برنامه هايي که از سوي سازمان فرهنگي و ديگر دستگاههاي متولي در روز قزوين امسال برگزار شده، گفت: اجلاس شهرداران آسيايي، پياده روي خانواده، مسابقه فوتبال محلات، جنگ عصرگاهي و شبانگاهي، روايتگري تاريخ عهد صفوي، جشنواره قيمه نثار و يادواره شهر شاهدان بي پلاک از جمله برنامه هايي بود که بازتاب خوبي داشتند و اغلب آنها با استقبال شهروندان همراه بود.

وي در خاتمه گفت: جشنواره امسال هدفمند و با برنامه ريزي مطلوبي در راستاي صرفه جويي و دقت حداکثري در بودجه بيت المال برگزار شد و تمامي مديران مرتبط استان در جلسات برنامه ريزي و هماهنگي روز قزوين که در دفتر معاون استاندار با حضور مديران مربوطه برگزار مي شد، در جريان موضوعات قرار گرفتند.

پايان پيام/1399/شهريور94

تصاویر مرتبط