شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۴

محمدرضا صديقي در نطق پيش از دستور تأکيد کرد؛

اولويت بندي و تسريع در تحقق پروژه هاي مهم شهر قزوين ضروري است

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين پروژه هاي ساماندهي ورودي ها، اجراي طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع)، تسريع در افتتاح پل قدس، دست يابي شهرداري به درآمد پايدار و اجراي موضوع تفکيک زباله از مبدأ در قزوين را از اولويتهاي شهر برشمرد و تعيين زمانبندي مشخص از سوي متوليان امر براي اجرايي شدن آنها را خواستار شد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري در نطق پيش از دستور خود در جلسه شورا ابتدا توجه ويژه به ورودي هاي شهر و ساماندهي آنها را مورد تأکيد خود قرار داد و افزود: از چند سال قبل به ساماندهي و زيبا سازي نما و منظر ورودي ها تأکيد داريم، ولي متأسفانه تاکنون هيچ اتفاقي رخ نداده است.

وي خاطر نشان کرد: تاکنون استانداري، شوراي اسلامي شهر و شهرداري تلاش خود را در زمينه ساماندهي ورودي ها به عمل آوردند وليکن ديگر نهادهاي مرتبط در اين زمينه انگيزه اي براي توسعه شهر قزوين ندارند.

وي با بيان اينکه ورودي ها زيبنده شهرمان نيست و در اين حوزه به يک خانه تکاني اساسي نيازمنديم، گفت: شهرداري به همراه ديگر دستگاههاي متولي بايد تلاش کنند تا ساماندهي ورودي ها بيشتر از اين به تعويق نيفتد و مالکيني که املاک آنها در بلوار آيت ا... خامنه اي، بلوار مرحوم ابوترابي، ورودي شهر از جاده بويين زهرا و دروازه رشت واقع شده از بلاتکليفي رهايي يابد و با آرامش کامل پس از اخذ مجوز نسبت به اجراي طرح هاي خود اقدام کنند.

اين عضو شورا همچنين با بيان اينکه شوراي اسلامي شهر از ابتدا مدافع و پشتيبان ساماندهي ورودي ها بوده و هنوز نيز هست، ادامه داد: از شهرداري قزوين به شکل جدي تقاضا دارم تا نسبت به اجراي اين موضوع با هماهنگي کميسيون ماده 5، توجه و اهتمام خاصي داشته باشد.

*قزوين براي مسافران و گردشگران جذابيت ندارد

وي با بيان اينکه به واسطه بلاتکليف ماندن طرح جامع جديد و عدم عملياتي شدن آن خيلي از طرح ها و به ويژه املاک مردم در منطقه يک شهرداري بلاتکليف مانده است، اضافه کرد: اگر طرح جامع جديد قابليت اجرا ندارد مي توان براي حل مشکلات شهر به طرح تفصيلي قبلي رجوع کرد.

نايب رئيس کميسيون عمران شورا در ادامه با اشاره به عدم آمادگي شهر در جذب مسافر و گردشگر، افزود: متاسفانه مسافر از هر يک از ورودي ها که وارد شهر مي شود، سرگردان است و قزوين به جاي اينکه جاذب سفر براي مسافرين باشد، دافع مسافر و گردشگر شده است.

وي ادامه داد: در ابتداي شهر طوري مسافر را هدايت مي کنيم که به جاي ورود به شهر و ديدن جذابيتها و آثار تاريخي، خروج از شهر را ترجيح مي دهد، بايد گفت که ما ناخواسته مسافرين را به بيرون شهر هدايت مي کنيم و اجازه سکونت و بازديد از اماکن ميراثي شهر را به آنها نمي دهيم.

صديقي خواستار دو طرفه شدن مسير دروازه رشت به چهار راه مولوي گرديد و خاطر نشان کرد: براي حل مشکل خيابان مولوي بارها جلسه گذاشته شده ولي متأسفانه هنوز نتيجه مطلوبي براي ساکنين، مردم و بازاريان نداشته است.

*رسيدگي بيشتر به مسير دسترسي نواحي منفصل شهري در دستورکار قرار بگيرد

وي در ادامه ضمن قدرداني از تلاش معاونت فني و عمراني و سازمان عمران شهرداري براي راه اندازي نهضت آسفالت و لکه گيري شبانه در معابر شهر قزوين، گفت: بايد به آسفالت مسير قزوين تا نواحي منفصل شهري همچون انديشه، مشعلدار، دانش و چوبيندر نيز توجه جدي گردد؛ حال که اين مناطق جزو شهر قزوين محسوب مي شود نهادهايي همچون استانداري، شوراي شهر، شهرداري، راه و شهرسازي و ديگر نهادهاي مرتبط بايد براي حل مشکل مردم، گامهاي اساسي بردارند تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

*مسير انحرافي استاندارد تا افتتاح کامل پل قدس تعيين شود

نايب رئيس کميسيون عمران شورا در ادامه به روند اجراي پل قدس و تلاش براي اتمام به موقع آن، گفت: سرعت بخشيدن به تکميل پروژه با توجه به بازگشايي مدارس يکي از مهمترين موضوعات محسوب مي شود و اگر قرار است مسير انحرافي تا راه اندازي کامل آن در نظر گرفته شود، بايد به شکل استاندارد بوده و به علائم راهنمايي و رانندگي، نور کافي در شب و ... تجهيز شود.

*براي تحقق درآمد پايدار بايد تلاش کرد

صديقي همچنين با اشاره به تأکيد شورا در سالهاي گذشته براي دسترسي شهرداري به درآمد پايدار، افزود: از شهرداري قزوين مي خواهم گزارشي از اقداماتي که تاکنون براي دسترسي به درآمد پايدار انجام گرفته، به شورا ارائه دهند.

اين عضو شورا با بيان اينکه اگر در راستاي دست يابي به درآمد پايدار تلاش نکنيم مشکلات شهرداري روز به روز افزون مي گردد، گفت: بنابراين بايد تلاش کنيم در جهت درآمد بيشتر براي شهر قزوين و توسعه شهر اقدامات لازم را به عمل آوريم و در اين راستا مي توانيم به صورت مستمر اقدامات و برنامه هاي توسعه اي خود را رصد نماييم.

*پروژه ساماندهي امامزاده حسين (ع) تکميل شود

وي همچنين خواستار تسريع در اجراي پروژه ساماندهي امامزاده حسين (ع) گرديد و تصريح کرد: با توجه به اينکه ساماندهي امامزاده حسين (ع) آغاز شده و نيمه کاره ماندن آن مشکلات خاص امنيتي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را براي ساکنين اين محدوده به وجود آورده و خانه هايي که خراب شدند به محل تجمع معتادين و ديگر افراد تبديل شده و لازم است تا به اين مشکلات رسيدگي شود و پروژه سرعت بيشتري يابد.

وي همچنين خاطرنشان کرد: در کنار اينها، مي توان با اولويت نسبت به خريد املاکي که در طرح واقع شده است، اقدام نمود تا به خواسته مردمي که به واسطه تأخير در اجراي اين پروژه با مشکل مواجه شدند، رسيدگي شود و در اين راستا لازم است نهادهاي مرتبط با اين طرح مانند سازمان مسکن و شهرسازي، اوقاف و امور خيريه و ديگر دستگاههاي مرتبط نسبت به آورده سهم خود براي اجراي پروژه به صورت نقد اقدام نمايند تا املاک داخل طرح توسط شهرداري تملک شود.

*اجراي سراسري تفکيک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداري قرار بگيرد

نايب رئيس کميسيون عمران در ادامه به لايحه اي که شهرداري بيش از يکسال گذشته براي اجراي موضوع تفکيک زباله از مبدأ به شورا ارائه داده بود و هنوز اجرايي نشده است، اشاره کرد و گفت: تفکيک زباله از مبدأ موضوع مهمي است و شوراي شهر قزوين نيز به اجراي اين طرح خوب در شهر قزوين که سلامت جامعه را در آينده تضمين مي کند، تأکيد دارد.

پايان پيام/1406/مهر94

تصاویر مرتبط