دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۰۴

قاسمي، شورايار ناحيه شهيد بابايي:

شوراي اسلامي شهر قزوين به شکل مطلوبي توانسته از شوراياران براي حل مشکلات شهر استفاده کند

شورايار ناحيه شهيد بابايي گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين به شکل مطلوبي توانسته از ظرفيت شوراياران براي حل مشکلات شهر استفاده کند و تاکنون اقدامات خوبي در ناحيه شهيد بابايي رخ داده و يا در حال پيگيري است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ اشرف الدين قاسمي تشکيل نهاد شوراها را از مهمترين تأکيدات رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران براي سپردن امور شهر و روستا به مردم برشمرد و افزود: شوراهاي شهر از جمله شوراهايي هستند که توانستند براي انجام بهتر امور محوله از توان و پتانسيل شوراياران استفاده کنند.

وي با بيان اينکه فلسفه همياري شورياران با شوراها براي سياست گذاري بهتر، شناخت بيشتر شهر و حل مشکلات و مسائل شهري و اجتماعي است، گفت: همشهريان مطلع و کسانيکه دغدغه پيشرفت و حل مسائل و نواقص آنرا دارند، در قالب شورايار و به صورت افتخاري با شوراي شهر همکاري مي کنند.

شورايار ناحيه شهيد بابايي در ادامه با اشاره به اقداماتي که شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين در اين ناحيه با همياري شوراياران انجام دادند، اظهار داشت: با تلاش شوراي شهر و پيگيري شوراياران ناحيه شهيد بابايي، در پل عابر پياده چهار راه وليعصر براي سهولت تردد کنندگان، پله برقي نصب شد.

وي اضافه کرد: احداث سرويس بهداشتي در بوستان هاي محلي که فاقد چنين امکاناتي بودند همچون پارک توحيد، الغدير و کوثر، تبديل محدوده شهربازي پارک ملت به مکاني مناسب، مبلمان شده و ايجاد سايه بان براي استفاده عموم مردم و سالخوردگان به همراه بازسازي برخي امکانات و مبلمان شهري در پارک ملت، همچون کاشت چمن، جدول گذاري و بازسازي سنگفرش در دستور کار قرار گرفت.

وي ضمن اينکه از اتمام جدول گذاري و آسفالت کوچه هاي کل ناحيه شهيد بابايي خبر مي داد، افزود: براي حل مشکلات و رفع نواقص ناحيه، شهروندان و ساکنين نيز مشارکت دارند و با شکل گيري زنجيره مردم، شوراياران، مديران نواحي، شهرداري و شوراي شهر، روند خدمت به مردم از موفقيت خوبي برخوردار شده است.

اين شورايار در ادامه به پيشنهاداتي که از سوي شوراياران براي اجرا به متوليان امر اطلاع رساني شده اشاره کرد و افزود: پيگيري ها براي نصب پله برقي به پل عابر پياده شهيد بابايي ادامه دارد و از سوي ديگر، قبل از ساخت تقاطع غير همسطح قدس از سوي شوراياران به شورا و شهرداري پيشنهاد شده بود که براي تردد بهتر عابرين پياده در اين مکان، پل عابر ديگري نصب شود و متوليان امر وعده دادند که پس از اتمام تقاطع قدس، به اين مهم رسيدگي مي شود.

قاسمي همچنين گفت: آسفالت مجدد ضلع غربي بوستان ملت به همراه بازسازي موزاييک هاي شکسته شده مقابل بلوار مدرس نيز با حمايت شوراي شهر و تلاش شوراياران از سوي شهرداري در حال پيگيري و انجام است.

وي در ادامه به مهمترين اقداماتي که مي توان براي رشد مباني فرهنگي و به خصوص ارتقاء فرهنگ شهروندي در نواحي مختلف قزوين انجام داد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه شوراي اسلامي شهر قزوين يک شوراي فرهنگي بوده و از سوي ديگر در شهرداري از سازماني به نام سازمان فرهنگي _ ورزشي بهره مند هستيم، مي توانيم در حوزه فرهنگ سازي فعالانه تر از قبل عمل کنيم.

قاسمي بيان کرد: فضاسازي مناسب و استفاده از خانه هاي فرهنگ و فرهنگسراها براي ترويج فرهنگ آپارتمان نشيني، رعايت حقوق همسايه، ترويج درست فرهنگ ترافيک و حتي حفظ محيط زيست و چگونگي هرس درختان نيز با برنامه ريزي دقيق مي تواند در دستور کار قرار بگيرد.

اين شورايار همچنين پيشنهاد داد: به منظور استفاده مناسب از زمين هاي بدون استفاده و بلاصاحب که در ناحيه شهيد بابايي نيز از اين دست زمين ها کم نيست، مي توان براي ساخت کتابخانه، سراي محله و خانه فرهنگ بهره برد.

شورايار ناحيه شهيد بابايي خاطر نشان کرد: مساجد نيز بهترين پايگاه و مکان براي انجام کار فرهنگي به شمار مي آيند تا با حمايت و پشتيباني شوراي شهر و تلاش شوراياران، مسئولان و کارشناسان مسائل شهري کارگاهها و کلاسهاي مختلف شهري همچون تفکيک زباله از مبدأ، حفظ و نگهداري از فضاي سبز و بسياري از موضوعات و مسائل ديگر را به شهروندان آموزش دهند و به مشارکت آنها براي اداره بهتر شهر دست يابند.        

وي همچنين مشارکت مردم در حل موضوعات و مسائل مختلف شهر و به ويژه همياري آنان در تأمين منابع مالي براي انجام پروژه هاي بزرگ و کوچک را از مهمترين موضوعات برشمرد و افزود: تصور و برداشت برخي شهروندان اين است که وظيفه شهرداري هنوز هم آسفالت، جدول گذاري و جمع آوري زباله هاست و مسئوليتي در قبال ديگر موضوعات شهري همچون فرهنگي، شهر نشيني و حتي اجتماعي و عمراني ندارد.

اين شورايار خاطر نشان کرد: اگر وظايف منتوعي که امروزه براي شهرداري ها تعريف شده (و شهرداري قزوين نيز از انجام آنها مستثني نيست)، براي مردم تبيين شوند، مردم از پرداخت عوارض نوسازي استقبال مي کنند و به اين باور خواهند رسيد که اخذ تمامي اين تعرفه ها براي پيشرفت و آباداني محل سکونت و شهر آنها بوده است.

وي به جلساتي که از سوي شوراياري شهيد بابايي و ناحيه شهري اين منطقه براي افزايش مشارکت مردم با حضور شهروندان برگزار شده اشاره کرد و گفت: جلسات مختلف و برنامه ريزي هاي حسابشده اي با حمايت شوراي اسلامي شهر براي شهروندان و به خصوص ساکنين ناحيه برگزار کرده و يا در دستور کار داريم تا نگرش آنها را براي مشارکت بيشتر آنها در اداره امور شهر ارتقاء دهيم.

قاسمي تصريح کرد: به عنوان نمونه در جلسه اي که طي سال قبل با حضور اعضاي شوراي شهر، مديران شهري و شهروندان به مناسبت روز درختکاري برگزار شد پيشنهاد کاشت دو هزار و 500 اصله درخت با مشارکت مردم ناحيه شهيد بابايي مورد موافقت، استقبال و اجرا قرار گرفت.

وي در خاتمه يادآور شد: همچنين با مشارکت شوراياران به تمامي کوچه هاي ناحيه مراجعه شد و به منازل و آپارتمان هايي که با مشکل جمع زباله و تفکيک مواجه بودند، سطل هايي توزيع شد تا به مشارکت حداکثري ساکنين ناحيه در موضوع مهم تفکيک زباله از مبدأ دست پيدا کنيم.           

پايان پيام/1445/آبان94           

تصاویر مرتبط