سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۹

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين:

شوراياران تخصصي در رفع مشکلات شهري نقش بسزايي دارند

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: شوراياران تخصصي در صنف‌هاي مختلف نقش بسزايي در رفع مشکلات و توسعه شهري دارند.

به گزارش روابط عممي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس؛محمدرضا صديقي اظهار کرد: کميسيون شوراياري يکي از کميسيون‌هاي فعال شوراي اسلامي شهر قزوين است که به صورت مستقيم با افراد جامعه ارتباط برقرار مي‌کند تا بتواند با دريافت نظرات، انتقادات و پيشنهادات آنها، مشکلات شهري آنها را دقيق‌تر بررسي کند و در بازه‌هاي زماني مختلف در راستاي رفع‌ آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

وي ضمن تشکر از همه شورايارها در سطح شهر و بخش‌هاي مختلف شهري اضافه کرد: براي ارتقاي ارتباط با قشرهاي مختلف مردم، پيشنهادي به کميسيون شوراياري ارائه شد تا شوراياران به صورت تخصصي و صنفي در راستاي رفع مشکلات شهري ورود پيدا کنند.

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه شورايارهاي محلي نيز در اين کميسيون وجود دارد، ادامه داد: بايد شوراياران تخصصي و صنفي هم وجود داشته باشد که پيشنهاد فوق مورد تأييد اعضاي کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين قرار گرفت و قرار شد در مرحله نخست، با 4 گروه به عنوان تخصصي و صنفي ارتباط مستقيم داشته باشيم.

صديقي ادامه داد: گروه نخست، پزشکان است چراکه آنان مشکلات خاصي داشتند که بايد با برگزاري نشست‌هاي مختلفي، شوراياراني به اين کميسيون معرفي کنند تا با دريافت پيشنهادات آنها در راستاي رفع مشکلاتشان اقدامات لازم را انجام دهيم.

وي به گروه دوم، اصناف اشاره کرد و گفت: قشر عظيمي از جامعه اصناف هستند که 19 هزار مشاغل صنفي در اين شهر مشغول به فعاليت هستند، با توجه به اين موضوع مقرر شد با آنها نيز ارتباط داشته باشيم و مشکلات و پيشنهادات آنها را دريافت کنيم.

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين ادامه داد: با توجه به اينکه تاکسيرانان در شهر به صورت مدام، در حال رفت و آمد هستند و خدمات ارزشمندي را به شهروندان قزويني ارائه مي‌دهند و پيرامون مسائل مختلف مانند آسفالت، برق و ديگر موضوع‌هاي مشکلات شهري واقفند ولي کمتر به ايده‌ها و پيشنهاداتشان توجه شده به همين دليل گروه سوم را تاکسيرانان قرار داديم.

صديقي با اشاره به گروه چهارم باغداران اظهار کرد: مجموعه باغستان‌هاي سنتي قزوين از گذشتگان به مردم ارث رسيده که متأسفانه مقداري زيادي از باغستان‌ها در اثر بي‌توجهي از بين رفته و ما تلاش مي‌کنيم با ارتباط مستقيم با باغداران بتوانيم قسمت عظيمي از مشکلات در اين خصوص را با دريافت ايده‌هاي جديد اين قشر جامعه برطرف کنيم.

وي بيان کرد: تشکيل گروه‌هاي ديگري به نام کارگران، ‌فرهنگيان، اتوبوسرانان و کارمندان نيز در دستور کار کميسيون شوراياري‌ها است تا بتوانيم با اين قشرهاي جامعه ارتباط مستقيم پيدا کنيم و با دريافت ايده‌ها و نظرات آنها و برقراري تعامل دو سويه راهکار‌هاي خوبي را در راستاي رفع مشکلات شهري آنها برداريم.

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين خاطرنشان کرد:‌ اکنون تشکيل شوراياران در 4 گروه، پزشکان، ‌باغداران، تاکسيرانان و اصناف به تأييد کميسيون شوراياري رسيده است و اضافه شدن گروه‌هاي کارگران، ‌فرهنگيان، اتوبوسرانان و کارمندان نيز در دستور کار اين کميسيون قرار دارد.

پايان پيام/1466/آبان94

تصاویر مرتبط