چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۰

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد؛

احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر وظايف تمامي مسئولان

رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر احياي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه و تلاش براي افزايش نشاط جوانان و نوجوانان را از وظايف همه دستگاهها و آحاد جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو در رابطه با جلسه اخير کميسيون فرهنگي _ ورزشي با مجمع رهروان امر به معروف و نهي از منکر اظهار داشت: يکي از وظايف شوراها و نهادهاي متولي براي داشتن شهري بانشاط، سالم و به دور از ناهنجاري هاي اجتماعي اين است که شرايط را براي ترويج امر به معروف و نهي از منکر فراهم آوريم.

وي با اشاره به اصل 110 قانون اساسي که فريضه امر به معروف و نهي از منکر را مورد توجه قرار داده است، گفت: يکي از مطالبات مقام معظم رهبري (مدضله العالي) که از راههاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان نيز به شمار مي آيد، امر به معروف و نهي از منکر است.

اين عضو شورا همچنين با بيان اينکه احياي اين فريضه الهي وظيفه تمامي دستگاههاي خدمت رسان به مردم است، بيان کرد: مجموعه شوراي اسلامي شهر، شهرداري و ديگر دستگاههاي مسئول براي همگاني نمودن اين فريضه الهي از طريق تذکر لساني تلاش دارند تا در کنار احياي حقوق شهروندي اين فريضه الهي نيز با مشارکت آحاد جامعه رشد قابل توجهي داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به نشست مشترک کميسيون فرهنگي _ ورزشي با معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: يکي ديگر از اهداف، دست يابي به جامعه سالم و رسيدگي به مطالبات امور جوانان بوده و ازآنجاييکه اين اقدامات فرابخشي است و از دست يک دستگاه برنمي آيد، لذا نقش تمامي دستگاههاي مديريت شهري براي کمک به جوانان از موارد مهم است.

صلح جو تصريح کرد: دامنه مطالبات و مشکلات جوانان به قدري گسترده است که تنها اداره کل ورزش و جوانان نمي تواند پاسخگو باشد و با تشکيل اتاق فکر مشترک و پاي کار آمدن ديگر دستگاهها بايد برنامه هاي متنوعي را براي افزايش نشاط و شادابي جوانان فراهم کنيم.

اين عضو شورا افزود: همچنين علي رقم فعاليتهاي فرهنگي، اجتماعي، هنري و علمي شهرداري در خانه هاي فرهنگ که سالانه مبالغ زيادي را براي پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان صرف مي کنند، باز هم خلأ هايي وجود دارد که اميدواريم بتوانيم در عرصه خدمت رساني هر چه بيشتر به اين آينده سازان ايران اسلامي تلاش بيشتري داشته باشيم.

وي اضافه کرد: جوانان موتور محرک پيشرفت جامعه به شمار مي آيند و در عرصه هاي مختلف همچون انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و عرصه دانش و علم و فناوري اطلاعات حرفي براي گفتن داشته و دارند که بنابراين بايد مورد توجه قرار بگيرند.

پايان پيام/1464/آبان94       

تصاویر مرتبط