12/8/2015

مريم نخستين، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد؛

ترويج ورزش همگاني و لزوم انسان محوري در توسعه پايدار شهرها

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: توسعه ورزش همگاني و توجه به انسان محوري در توسعه پايدار شهرها از مقوله هاي مهم جامعه کنوني به شمار مي آيد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مريم نخستين در جلسه شوراي شهر کميسيون بهداشت و سلامت را يکي از مهمترين کميسيونهاي شورا دانست و با تأکيد بر اينکه اگر مي خواهيم به مؤلفه هاي اصلي در توسعه پايدار دست يابيم بايد به حوزه بهداشت و سلامت انسانها توجه داشته باشيم، ادامه داد: کم توجهي به حوزه سلامت و زيرساخت هايي که از قبل ايجاد شده و عدم تلاش کافي براي رونق ورزش همگاني از مهمترين نقايصي است که در شهر قزوين وجود دارد.

وي با بيان اينکه ورزش همگاني در ديگر نقاط دنيا مورد توجه جوامع، سياسيون، ورزشکاران و ورزش دوستان است، ادامه داد: متأسفانه متوليان امر در شهرها و به ويژه شهر قزوين بايد توجه خاصي به ورزش همگاني صورت بگيرد.

نخستين در ادامه سازمان فرهنگي _ ورزشي را به عنوان ظرفيتي مفيد در شهرداري دانست و گفت: استفاده از ظرفيت اين سازمان براي ترويج فرهنگ ورزش همگاني در کنار قرار گرفتن در کنار دستگاههاي اطلاع رساني و فرهنگ سازي مي تواند مفيد باشد.

اين عضو شورا با اشاره به تلاش و اهتمام شهرداري قزوين در راه اندازي جاده سلامت، ايجاد محور پياده روي و نصب ست هاي ورزشي در پارک ها خاطرنشان کرد: توجه و اهتمام ويژه براي ايجاد جاذبه هاي ورزش همگاني در قزوين مي تواند تمايل مردم را به روي آوردن به سمت آن بيشتر نمايد و شهر قزوين امروزه بيشتر از هر زمان ديگر به اين جاذبه ها و آموزش و ترويج ورزش همگاني نياز دارد.

وي توجه ويژه به احداث و راه اندازي امکانات لازم در جنوب شهر و احداث بوستانها و مکانهايي که زمينه تحقق ورزشهاي همگاني را فراهم مي کنند از ديگر مهمترين موضوعات دانست.

عضو هيأت رئيسه شورا با تأکيد بر اينکه فقر حرکتي که در بين دانش آموزان از بين برود و اين با توجه به توسعه ورزش امکان پذير است، گفت: ترويج ورزش همگاني در مدارس که کانون پرورش و آموزش فرزندان اين سرزمين به شمار مي آيند مي تواند مورد توجه قرار بگيرد و با اجراي اين امر مهم نشاط و شادابي آنها را منجر شود.

نخستين اضافه کرد: تعامل بين شهرداري، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان در رونق ورزش دانش آموزي در مدارس استان نيز مي تواند در اين بخش مورد توجه قرار بگيرد.

نايب رئيس هيأت ورزشهاي همگاني در خاتمه خاطر نشان کرد: شهري که انسان محور باشد و ترسيم چشم اندازهاي پايدار شهري را سرلوحه کار خود قرار دهد، مي تواند به نتايج مطلوبي دست يابد و در اين چرخه استفاده از توان شهرداري بسيار مفيد و ارزنده به شمار مي آيد که ديگر متوليان مربوطه همچون اداره کل ورزش و جوانان نبايد از آن غافل باشد.

پايان پيام/1507/آذر94    

related images