چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۱۸

پارلمان محلي قزوين تصويب تأکيد کرد؛

تمديد قرارداد تحقق خدمات مديريت پسماند شهرداري/فرهنگ سازي در جامعه براي کاهش توليد زباله در دستور کار قرار بگيرد

شوراي اسلامي شهر قزوين با شرايطي با تمديد قرارداد سازمان مديريت پسماند شهرداري با شرکت نصر محمدآباد و خريد دو دستگاه ويندرو و پرس موافقت و بر موضوع تفکيک زباله از مبدأ، کاهش توليد پسماند و به کارگيري روشهاي لازم براي عدم ورود شيرآبه زباله ها به محيط زيست تأکيدکرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ پارلمان محلي با لايحه شهرداري مبني بر تمديد قرارداد سازمان مديريت پسماند با شرکت نصر محمد آباد بر اساس قرارداد پيشين و لحاظ شرايطي همچون احتساب هزينه استهلاک دستگاه ها موافقت کرد و در کنار اين از متوليان امر خواسته شد تا گزارش استهلاک دستگاهها و ارزش گذاري آنها را به شورا ارائه دهند؛ همچنين در اين جلسه با خريد دو دستگاه ويندرو و پرس مخصوص زباله، موافقت شد تا با شرايطي به شرکت ساماندهي و دفن پسماند واگذار شود.

فرج الله فصيحي رامندي در اين جلسه با تأکيد بر اينکه مهمترين هدف و رويکرد سايت محمد آباد و فعاليتهاي شرکت پيمانکاري بايد حفظ محيط زيست و جلوگيري از توليد و يا ورود شيرآبه هاي زباله به داخل زمين باشد، خواستار شد: با توجه به اينکه پيش از اين آتش سوزي در جايگاه دفن زباله محمد آباد رخ داد، ارائه گزارش تکميلي به شوراي شهر از وضعيت خسارات وارد شده به جايگاه ضرورت دارد.

**

حکمت الله داوودي رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک و عضو کميسيون خدمات شهري نيز در ابتدا موضوع تمديد قرارداد شهرداري با شرکت نصر محمد آباد و واگذاري تمامي اقدامات مربوط به مديريت زباله قزوين به اين شرکت را مطرح کرد.

**

فاطمه اشدري رئيس کميسيون پيگيري و نظارت با اشاره به هزينه هاي جمع آوري، مهار و دفن زباله اظهارداشت: زباله ماده بهداشتي نيست و اگر بخواهيم آنرا بهداشتي نماييم بايد هزينه هاي زيادي را متحمل شويم و از پيمانکاري که اقدامات مربوطه به دوش آن محول شده مي خواهيم در رابطه با اين موضوعات کوشا باشند.

وي موضوع فرهنگ سازي در بخشهاي تفکيک زباله از مبدأ و کاهش توليد زباله را بسيار مهم دانست و ادامه داد: توجه به مقوله هاي مختلف فرهنگي و گنجاندن آن در قرارداد جديد و از سويي به کاربردن تمهيدات و راهکارهاي لازم براي همراهي مردم در موضوعات مختلف مديريت پسماند از ديگر کارهايي است که مي تواند مدنظر قرار بگيرد.

**

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري نيز با تأکيد بر اينکه تلاشها براي کاهش زباله بايد ادامه داشته باشد، گفت: توليد روزانه 300 تن زباله در قزوين خوشايند نيست و تمامي متوليان به خصوص شورا و شهرداري بايد سياستهايي را براي کاهش توليد آن به کار برند.

وي اجراي موضوع تفکيک زباله از مبدأ را که در قزوين به شکل پايلوت اجرا شد را بسيار مهم و اثرگذار خواند و بر گسترش کامل و سراسري آن در کل شهر تأکيد کرد.

صديقي همچنين در ادامه نظرات خود را براي تغيير قرارداد سال جاري و هرچه بهتر و توانمندتر اجرا نمودن آن بيان کرد.

**

گفتني است در اين جلسه ديگر اعضاي شورا نيز تأکيدات، پيشنهادات و سؤالات خود را مطرح کردند، همچنين محمدرضا الموتي معاونت خدمات شهري شهردار در اين جلسه پاسخ سوالات و دغدغه هاي اعضاي شوراي شهر را داد و به عنوان نمونه در پاسخ به سؤالا رياست شورا آتش سوزي رخ داده در سايت دفن زباله محمد آباد را ناشي فعل و انفعالاتي برشمرد که عوامل طبيعي و غير انساني دخيل بودند. همچنين در اين جلسه معاون شهردار از به کارگيري تمهيدات لازم در سايت محمد آباد براي جلوگيري از توليد و ورود شيرآبه به داخل زمين و عدم آلودگي آبهاي زيرزميني خبرداد.

پايان پيام/1507/آذر94

تصاویر مرتبط