دوشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۲۳

در بازديد اعضاي شوراي اسلامي شهر مطرح شد؛

تعيين تکليف تعاوني هاي بالاي اتوبان و رعايت حقوق مکتسبه مردم/تغيير کاربري فضاي سبز ايده آل نيست

اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به منظور حل مشکلات تعاوني هاي بالاي اتوبان و ناحيه شهري اسماعيل آباد، از اين مناطق بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي شورا با اشاره به درخواست هاي مردمي که در کميسيون متبوع خود براي تعيين تکليف تعاوني هاي بالاي اتوبان مطرح شده بود و تأکيد بر اينکه تکليف آنها پس از 20 سال بايد مشخص شوند، ادامه داد: در بازديدي که به همراه اعضاي محترم شورا از اين مناطق داشتيم، از نزديک مهمترين اقداماتي که شهرداري در اين مناطق انجام داده را رصد کرديم.

وي با تأکيد بر اينکه تحقق حقوق مکتسبه مردم در اين مناطق نيازمند عزم جدي از سوي مجموعه مديريت شهري است، افزود: با توجه به وضعيت شهر در تأمين زمين و به منظور تعيين تکليف تعاوني هاي بالاي اتوبان، مي توان با استناد به طرح هاي جامع پيشين درباره بالاي اتوبان تصميم گيري کرد.

اين عضو شورا در رابطه با بازديدي که از تعاوني نازنخ به عمل آمد توضيح داد: کوچه هاي اين تعاوني با عرض 12 متر تعيين شده بود که اداره کل مسکن و شهرسازي اين عرض را به 10 متر کاهش داده و ازآنجاييکه حقوق مکتسبه مردم از بين رفته و با توجه به تراکم منطقه و اينکه بهره برداري از عرض 10 متر مناسب نيست، از معاونت شهرسازي شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي مي خواهيم راهکاري بيابند تا عرض معابر 12 متر باقي بماند.

وي در رابطه با بازديدي که از اسماعيل آباد به عمل آمد، اظهارداشت: بخشي از ساخت پل ورودي منطقه باقي مانده و به مدير منطقه تأکيد نموديم تا اين پروژه هرچه زودتر به بهره برداري برسد و پل داخل مجموعه نيز به تجهيزاتي نياز داشت که تأکيدات لازم براي اجراي آن داده شد.

غياثوند با بيان اينکه شوراي اسلامي شهر و به ويژه شوراي چهارم عليرغم مشکلات مالي که شهرداري ها با آنها مواجه اند به رفع نواقص تأکيد داشته است، ادامه داد: اقداماتي که در شهر انجام گرفته قابل قبول بوده ولي هنوز در برخي مناطق و به ويژه نواحي منفصل کافي نيست و شهرداري در بودجه سال 95 بايد مبالغ قابل ملاحضه اي را به اين مناطق اختصاص دهد.

وي همچنين به چند درخواست مردمي که در رابطه با تغيير کاربري ها و فضاي سبز مجاور بلوار شهيد چگيني مطرح شده بود، گفت: فضاي سبز اين مسير از سوي شهرداري به مسکوني تغيير کاربري يافته و شوراي شهر ضمن مخالفت با اين موضوع معتقد است که تغيير سرانه هاي فضاي سبز نبايد صورت بگيرد ولي متأسفانه اين تغييرات کوچه هاي مسير فوق را نيز تحت تأثير قرار داده است.

رئيس کميسيون شهرسازي شورا در خاتمه يادآورشد: بر اساس تغيير و تحولات انجام شده، چند کوچه مسدود شدند که قرار شد شهرداري بررسي بهتر و دقيق تري انجام دهد تا در صورت امکان و اجراي اصلاحات هندسي، اين معابر باز شوند.

پايان پيام/1509/آذر94

 

تصاویر مرتبط