سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۳

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد:

کاهش ايجاد مشاغل جاذب سفر در بافت مرکزي شهر

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: بايد با کاهش مشاغل جاذب سفر در بافت مرکزي شهر، گامي مهم براي کاهش بار ترافيکي اين محدوده برداشت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوين با اشاره به اينکه مرکز شهر امروزه با مشکلات مختلفي از جمله حجم بار ترافيکي روبه‌رو است، اظهار کرد: به همين دليل مسئولان شهري بايد با به‌کارگيري راهکارهايي‌ اين مشکلات را برطرف کنند.

وي افزود: از جمله اين راهکارها، کاهش ايجاد مشاغل جاذب سفر در بافت مرکزي شهري و هدايت شهروندان قزويني به مراکز ديگر است تا منجر به کاسته شدن تردد شهروندان در محدوده مرکز شهري شود.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه وجود ساختمان‌هاي پزشکان، رستوران‌ها، بيمارستان‌ها و مراکز درماني و تجاري در بافت شهري از عوامل ايجاد مشاغل جاذب سفر شهروندان قزويني است، بيان کرد: بايد اين عوامل کاهش يابد تا بتوانيم مشکلات شهري مانند حجم بار ترافيک را برطرف کنيم.

غياثوند با بيان اينکه افزايش حجم بار ترافيک در بافت مرکزي شهري به نفع مردم و شهرداري قزوين نيست، خاطرنشان کرد: در اين راستا اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين تلاش مي‌کنند تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

*تلاش شورا در عدم تغيير کاربري زمين جنب بيمارستان مهرگان

وي به زمين جنب بيمارستان مهرگان اشاره کرد و گفت: اين زمين با ساخت اين بيمارستان مقرر شده بود به پارکينگ تبديل شود ولي اکنون براي ساخت بيمارستان و مرکز درماني جديد، تغيير کاربري يافته است.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد: اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با تغيير کاربري زمين ياد شده مخالف هستند و تلاش مي‌کنند از تحقق اين مهم به شدت جلوگيري کنند.

غياثوند عنوان کرد: اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در عدم تغيير کاربري زمين جنب بيمارستان مهرگان با اعضاي کميسيون ماده پنج رايزني مي‌کنند تا بتوانند مانع انجام اين کار شوند.

اين مسئول با بيان اينکه هر پروژه‌اي که در شهر قزوين اجرا مي‌شود، بايد با طرح جامع و تفصيلي مطابقت داشته باشد، يادآور شد: شوراي اسلامي شهر قزوين با عملياتي شدن پروژه‌هايي که به نفع شخص خاصي است و با طرح ياد شده هم‌خواني ندارد، به شدت برخورد مي‌کند.

پايان پيام/­­1567/بهمن94

 

تصاویر مرتبط