پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۵

فرج الله فصيحي رامندي همزمان با نکوداشت ايام الله دهه فجر:

برگزيدگان انتخابات آتي بايد از معتقدان به قانون اساسي و اصول انقلاب اسلامي باشند/ سرنوشت حکومت همسو با آرمانهاي انقلاب اسلامي ايران سقوط نيست

فرج الله فصيحي رامندي با اشاره به تأثيرگذاري انقلاب اسلامي ايران در کشورهاي منطقه و جهان گفت: به برکت ايمان و اعتقاد مردم ايران و هدايت آگاهانه و پيامبرگونه مقام معظم رهبري، هر فرد، تفکر، جريان، حکومتي که از مقاومت و پايداري انقلاب ايران الگو بگيرد ماندگار مي شود و در غير اينصورت سقوط خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي رئيس شوراي اسلامي شهر در آئين گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي ايران که در سالن شهيد مطهري سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد، دهه فجر را يادآور روزهاي حماسي، پرشور و جاودان پيروزي انقلاب اسلامي ايران برشمرد و ادامه داد: تعابير پرمعنايي از امام راحل درباره انقلاب وجود دارد، امام خميني (ره) انقلاب را انفجار نور ناميدند، در جاي ديگر از آن به عنوان معجزه قرن، هديه و تحفه الهي براي ملت شريف ايران ياد کردند.

وي تصريح کرد: امام خميني (ره) در وصيت نامه خود علت هاي پيروزي انقلاب ايران را در تداوم آن دخيل دانستند و مهمترين دلايل پيروزي آن را در وحدت، يکپارچگي و اتحاد مردم با نيت و انگيزه الهي و رهبري داهيانه امام راحل برشمردند.

فرج الله فصيحي رامندي در ادامه با اشاره به نقش آفريني انسانها در تولد و تداوم انقلاب ايران، گفت: نسل گذشته نقش جريان سازي و پيروزي انقلاب را بر عهده داشت و نسل امروز با وجود اينکه در آن دوران حضور نداشته ولي با اطلاع رساني درستي که از طريق رسانه ها  صورت گرفته نسبت به شکوه و عظمت انقلاب آگاهي يافته است.

رئيس شوراي اسلامي شهر خاطرنشان کرد: براي اينکه دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي ما شفاف شود، بايد وضعيت گذشته را با امروز مقايسه کنيم و بدانيم در ابعاد سياسي، نظامي، اجتماعي، فرهنگي و ديني به تحولات مثبت درخور توجهي رسيديم و در رابطه با هرکدام از بخشها نمونه هاي عيني و واقعي وجود دارد.

وي با برشماري اتفاقات و رخدادهايي که نشاندهنده الهي و اسلامي بودن انقلاب است، گفت: همانطور که اشاره شد امام راحل انقلاب ايران را هديه اي از سوي خداوند دانستند و بيان کردند که سرانجام يافتن و تحقق آن آرزوي ديرينه انبياء و اولياء الهي بوده است، بايد گفت همه ي اين تعابير در پس از انقلاب با نشانه هايي تحقق يافت و به استحکام زيربناي انقلاب، کمک شايان و قابل توجهي نمود.

فصيحي با اشاره به ابعاد سياسي انقلاب و تفاوت هايي که با قبل از پيروزي آن داشت،  يادآورشد: از بعد سلسله صفويه که پرتغالي ها و انگليسي ها به کشورمان وارد شدند، ايران صاحب حکومت مستقلي که خود بتواند براي آينده تصميم بگيرد، نبود و اين عدم استقلال در زمان قاجاريه به اوج خود رسيد و وابستگي در دوره پهلوي نيز نمود داشت.

وي با اشاره به فرهنگ ديني و تشيع که قرن هاست در ايران حاکميت يافته است، گفت: برخلاف کشورهايي همانند ليبي، سوريه، عراق و هند که به دليل فرهنگ سطح پاييني که داشتند، استعمار به صورت مستقيم و بي واسطه در آنها حضور داشت در ايران به صورت غيرمستقيم و با استفاده از عوامل نفوذي ورود پيدا مي کرد.

اين عضو شورا ادامه داد: کشور انگليس از اصلي ترين استعمارگران در ايران به شمار مي آمد و تأثيرگذاري آن به حدي بود که با نقشه آنان رضاخان شاه ايران شد و کشف حجاب و خلع لباس روحانيت و مبارزه با آنها از جمله دستورات و سياست هاي انگليسي ها به شمار مي آمد که در کشور اجرا شد.

وي در بخش بعدي سخنان خود يکي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب را دخالت مردم در تعيين سرنوشت خويش دانست و ادامه داد: بر خلاف ادوار گذشته که مسئولان و متوليان نظام را ديگران تعيين مي کردند، در حکومت جمهوري اسلامي دست اندرکاران نظام با رأي مستقيم مردم برگزيده مي شوند، جمهوري اسلامي به کسي باج نمي دهد و استقلال کامل داشته و داراي اراده اي مثال زدني است.

رئيس شوراي شهر با اشاره به اقتدار نظامي و تسليحاتي ايران و حراست تمام قد نيروهاي دفاعي از مرزهاي آبي و خاکي کشورمان گفت: پس از ورود بدون اجازه انگليسي ها به آبهاي ايران در دو سال قبل و ورود غيرقانوني نظاميان امريکايي به محدوده آبي کشورمان در هفته هاي گذشته و دستگيري آنان و انعکاس گسترده خبرهاي مربوطه در سطح جهاني، مسئولان اين کشورها دريافتند که ايران به مواضع خود همچنان معتقد است.

وي در تکميل صحبت هاي خود اضافه کرد: هم اکنون نيروهاي امريکا در 80 کشور دنيا همچون ترکيه، قطر، بحرين، عربستان و عراق حضور دارند ولي نيروهاي امريکايي در ايران به هيچ وجه اجازه چنين کاري را نداشته و ندارند و اگر در مرزها دست از پا خطا کنند با عکس العمل ايران مواجه مي شوند، همچنانکه در اتفاقات اخير زانو زدن امريکاييان در برابر ايرانيان، خشم وزير امور خارجه امريکا را در پي داشت.

فصيحي در ادامه با گريز به اتفاقات سياسي کشورمان در آينده و انتخابات مجلس خبرگان و دهمين دوره انتخابات خانه ملت، گفت: در اين انتخابات بايد افرادي انتخاب شوند که به آرمانها، اصول و ارزشهاي انقلاب و ولايت فقيه پايبند هستند، نه افراديکه طلبکارانه برخورد مي کنند.

رئيس شوراي اسلامي شهر ايستادگي در برابر دشمنان و به ويژه نفوذ غرب و امريکا را از ضروريات جامعه امروز برشمرد و افزود: بايد افرادي برگزيده و به مجلس خبرگان و شوراي اسلامي وارد شوند که از اصل انقلاب دفاع کنند و قوانيني وضع کنند که به نفع کشور و انقلاب باشد.

وي ادامه داد: يکي از آقايان اظهار داشته است: "که چرا صلاحيت سيد حسن خميني احراز نشده است؟" در برابر اين سخن بايد به فرموده امام راحل اشاره کرد که فرمودند:"همه در برابر قانون يکسان هستند و هيچ فردي حق اهانت به شوراي نگهبان را ندارد و در صورت اهانت، بي قانوني و فساد در جامعه رواج مي يابد".

وي با اشاره به واکنشي که امام خميني (ره) در مورد يکي از نوادگان خود (سيد حسين)  انجام دادند، اضافه کرد: امام راحل به دليل جهت گيري که نوه ايشان در جريان بني صدر انجام داده بود، دستور دادند: "او را تحت الحفظ بياوريد اگر به سلاح دست برد با تير بزنيد"، اين فرمايش امام گوياي اين حقيقت است که همه بايد در برابر قانون تسليم باشند و اکنون نيز نوه امام بايد تابع قانون باشند و بدانند صحبت ها و واکنشهايي که مطرح شده در قاموس امام و انقلاب نمي گنجد.

اين مقام مسئول در ادامه بعد سياسي کشور را بالاترين سند اقتدار و استقلال ايران اسلامي برشمرد و ادامه داد: سند اقتدار ما نه تنها ايران را در داخل مستقل نموده و بلکه آنرا در منطقه و دنيا تأثيرگذار کرده است.

وي تأکيد کرد: به برکت ايمان و اعتقاد مردم ايران و هدايت آگاهانه و پيامبرگونه مقام معظم رهبري، هر تفکر، جريان، حکومت و کشوري که از مقاومت و پايداري انقلاب ايران الگو بگيرد ماندگار مي شود و در غير اينصورت سقوط خواهد کرد به عنوان نمونه محمد مرسي رئيس جمهور مصر به سمت غرب و عربستان گرايش يافت و حکم اعدامش صادر شد و در مقابل بشار اسد ايران را پشتيبان خود قرار داد و حکومتش همچنان پاي برجا باقي مانده است.

وي در خاتمه عنوان کرد: تاريخ و اتفاقات عصر حاضر براي ملت و دولت ايران يادآور نعمت هاي زيادي است که بايد قدردان لطف و عنايت پروردگار بود و علي رغم سختي ها و فشارهاي اقتصادي که وجود دارد، حتي يک لحظه هم از آرمانها و ارزشهاي والاي اسلامي و ايراني دور نشد تا کشور به سعادت و سرمنزل مقصود برسد.

پايان پيام/1570/بهمن94

 

تصاویر مرتبط