یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۸

در بازديد کميسيون فرهنگي از پروژه هاي عمراني تأکيد شد؛

تأکيد پارلمان محلي بر افتتاح به موقع فرهنگسراي سنجيده و بوستان چوبيندر

فرهنگسراي سنجيده و بوستان چوبيندر از پروژه هاي مهمي هستند که با تلاش مجموعه مديريت شهري در بافت کمتر توسعه يافته شهر در حال احداث بوده و يا در مسير اتمام قرار دارند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ برنامه بازديد کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر از پروژه هاي عمراني سازمان فرهنگي _ ورزشي در بافت کمتر توسعه يافته، همچون فرهنگسراي در حال ساخت "سنجيده" واقع در محله قديمي راه ري، بوستان سه هزار و 300 متر مربعي چوبيندر و نيز بناي در حال ساخت ستاد اقامه نماز استان واقع در خيابان تهران قديم بازديد کردند.

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر در اين بازديد با تشريح سياست پارلمان محلي مبني بر توسعه فضاهاي فرهنگي در تمامي نقاط شهر و به ويژه بافت کمتر توسعه يافته و جنوبي، گفت: "فرهنگ" زيربناي تمامي اقدامات عمراني، اجتماعي و خدمات شهري است و زماني شهرها آباد و شهروندان آن با نشاط مي شوند که فرهنگ شهروندي جاي خود را پيدا نموده باشد و پروژه هاي فرهنگي به سرانجام رسيده باشند.

وي پروژه هاي سازمان فرهنگي _ ورزشي را داراي ماهيتي مناسب و درخور توجه دانست و ادامه داد: برنامه ريزي در تدوين و اجراي پروژه هاي فرهنگي در شهر بسيار هوشمندانه و درخور توجه بوده و طي چند سال اخير نهضت اجراي اينگونه پروژه ها در بافت جنوبي و کمتر توسعه يافته شهر به خوبي نمايان شده است.

اين عضو شورا با اشاره به پروژه فرهنگسراي سنجيده و ديگر پروژه هاي مورد بازديد قرار گرفته، گفت: تلاش و اهتمام متوليان امر در برنامه ريزي مناسب براي افتتاح و بهره برداري به موقع پروژه ها بسيار مهم است و ضمن اينکه شوراي اسلامي شهر در اختصاص اعتبارات در زمان مناسب تأکيد و اهتمام دارد، خواستار اختصاص اعتبارات مناسب و به موقع براي ساخت پروژه ها از سوي ديگر ادارات و سازمانهاي مرتبط است.

اشدري ضمن اينکه اطلاع رساني وضعيت پروژه هاي شهري به شهروندان را بسيار مهم مي دانست، اضافه کرد: نصب تابلوهاي شمارش معکوس، زمانبندي و معرفي ويژگي هاي مختلف پروژه در مجاور آن بسيار مهم است و در کنار اين، شفاف سازي ميزان اعتبارات پروژه و اينکه از چه بخشهايي تأمين اعتبار شده، بسيار مهم است.

وي ادامه داد: همچنين در راستاي کاهش توليد زباله مي توان سياستهايي به کار بست و براي مردم شفاف سازي کرد که هزينه هاي جمع آوري و مهار زباله ها بسيار زياد بوده و اگر با مشارکت آنها زباله کمتري توليد شود، مقدار قابل توجهي از هزينه ها کاهش يافته و اين رقم را مي توان براي ساخت پروژه ها به کار بست.

**

حسين غياثوند عضو کميسيون فرهنگي شورا نيز هنگام بازديد از پروژه فرهنگسراي سنجيده توصيه هاي فني و تخصصي براي احداث درست و مناسب پروژه ارائه داد و گفت: ازآنجاييکه در جنوب شهر خاک مساعدي وجود ندارد، پروژه هاي عمراني بايد با ظرافت و حساسيت خاصي پي ريزي و بنا شوند.

وي ادامه داد: امکان سنجي پروژه و اينکه حتي المقدور شرايطي ايجاد شود تا کاربري هاي فرهنگي و تفريحي همچون آمفي تئاتر در مجموعه ايجاد شود و نياز مردم منطقه در اقشار و سنين مختلف تأمين گردد، از ضروريات به شمار مي آيد.

**

محمد رضا صديقي نايب رئيس کميسيون عمران شورا نيز در اين بازديد با تأکيد بر تسريع در افتتاح پروژه ضمن اينکه به توجه جدي به مسائل و چهارچوب هاي کيفي تأکيد مي کرد، ادامه داد: پروژه هر چه زودتر به نتيجه برسد، نفع آنرا مردم مي برند و بنابراين ابتداي تابستان سال 95 زمان مناسبي براي تحقق اين مهم خواهد بود.

وي تصريح کرد: اتمام به موقع پروژه ها گامي مهم در راستاي کاهش هزينه هاي اضافي به شهرداري است، چراکه اگر هرچه پروژه در مدت زمان کمتري به نتيجه رسد مي توان به آينده اميدوار بود.

**

شهلا عطايي رئيس کميسيون بانوان شورا نيز در اين بازديد اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر همواره از اجراي برنامه هاي فرهنگي حمايت نموده و با توجه به اينکه مقوله فرهنگ بسيار مهم است، اجراي پروژه هاي عمراني با کاربري فرهنگي در رشد و توسعه اين مقوله تأثير بسزايي خواهد داشت.

**

سعيد وزيري نژاد مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در زمان بازديد از روند ساخت پروژه فرهنگسراي سنجيده با تأکيد بر اينکه با حمايت شوراي اسلامي شهر اتفاقات خوب فرهنگي در جنوب شهر رخ داد، افزود: علاوه بر فرهنگسراي سنجيده در بافت جنوبي، زمين چمن مصنوعي و فرهنگسراي شهيد رجايي در خيابان راه آهن احداث شدند.

وي در رابطه با شرايط فني مجموعه گفت: فرهنگسرا در سه طبقه و هر طبقه با 400 مترمربع مساحت، ساخته مي شود و از کاربري هاي مختلف همچون سالن مطالعه، کتابخانه، کلاسهاي آموزشي و کارگاهي برخوردار است.

وزيري نژاد تصريح کرد: مجموعه هاي فرهنگي همچون محمديه، سنجيده، مسجد جامع، شهيد رجايي و خانه فرهنگ رز در آينده خدمات مهم فرهنگي، آموزشي و خدماتي به شهروندان ارائه مي دهد.

وي در رابطه با اعتبارات پروژه گفت: اعتبار اين پروژه تاکنون از محل هاي تعيين شده اخذ گرديده و براي سال آتي دو ميليارد ريال لازم است تا پروژه نهايي شود.

مدير عامل سازمان فرهنگي در اين بازديد ضمن حضور اعضاي شورا در پروژه در حال ساخت ستاد اقامه نماز استان که در خيابان تهران قديم درحال ساخت مي باشد، گفت: اين پروژه از 700 مترمربع زيربنا برخوردار است و از رديف اعتبارات دولتي اجرايي خواهد شد و اعتباري که امسال براي پروژه اختصاص داده شده 200 ميليون تومان است و پيش بيني مي شود، تا پايان کار 700 ميليون تومان صرف ساخت پروژه شود.

**

همچنين در اين بازديد ضمن حضور اعضاي شورا در بوستان چوبيندر پژمان‌فر مدير منطقه يک شهرداري بيان کرد: اين بوستان در فاز اوليه سه هزار و 300 مترمربع مساحت دارد و طراحي فاز دوم آن آغاز شده است و در بودجه امسال 200 ميليون تومان براي ساخت آن ديده شده و تا پايان کار اعتبار آن به شکل مشارکتي و اماني تأمين خواهد شد.

پايان پيام/1572/بهمن94

 

          

 

  

تصاویر مرتبط