سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۰

پارلمان محلي قزوين در دستور کار قرارداد؛

بررسي وضعيت خدمات رساني در حريم شهر قزوين

تالار مردم قزوين ميزبان برگزاري جلسه اي بودکه درآن وضعيت ارائه خدمات در نواحي منفصل شهر قزوين مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از پيام شهر؛ فرج اله فصيحي رامندي رييس شوراي اسلامي شهر قزوين در اين جلسه گفت :بر اساس مصوبات استاني مناطقي به شهر قزوين الحاق شده است که از آن به عنوان حريم شهر ياد مي شود.

وي با اشاره به ارائه برخي خدمات در اين مناطق افزود: در حال حاضر تعداد 68 پروانه ساختماني در حريم شهر صادر شده است.

فصيحي يادآور شد: مرجع ذيصلاح در خصوص ساخت و ساز در حريم شهر شوراي عالي معماري و شهرسازي است.  احد چگيني، رييس کميسيون املاک و توافقات شوراي شهر نيز گفت: خدمات رساني شهرداري  در نواحي منفصل شهري منع قانوني دارد و  بهتر است با در نظر داشتن موارد قانوني انجام گيرد.

 وي افزود: شوراي شهر قزوين ‌با توجه به رسالت‌ خود رسيدگي به مشکلات مناطق منفصل شهري را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده است.

شهلا عطايي، رييس کميسيون بانوان شورا نيز بر لزوم کاهش عوارض و جرايم ساکنان اين مناطق تاکيد کرد وگفت: شرايط اقتصادي ساکنان مناطق منفصل شهري به گونه اي است که قادر به پرداخت جرايم با مبلغ بالا نيستند و بهتر است تعيين تعرفه عوارض و جريمه اين افراد با ملاحظات بيشتري صورت گيرد.

وي افزود: متاسفانه گاهي مشاهده مي شود مالکي که در سال 1375 اقدام به احداث بنا و تخلف ساختماني  در اين مناطق کرده است بايد در حال حاضر جريمه ماده صد را پرداخت نمايد، اين درحالي است که مناطق منفصل شهري درآن سال جز حريم شهر نبوده است.

عطايي يادآور شد: در گذشته با توجه به اين که نواحي منفصل به شهر قزوين ملحق نشده بودند، ساخت و ساز ها بدون رعايت موارد قانوني انجام شده است که با در نظر گرفتن اين مسئله بايد تعرفه عوارض و جريمه با ملايمت بيشتري انجام شود.

اين عضو شورا بيان کرد: در حال حاضر مناطق منفصل به عنوان شهر محسوب نمي شوند ولي هزينه هاي شهرنشيني را پرداخت مي کنند که بايد اين مسئله به صورت جدي تعيين تکليف شود.

محمد رضا صديقي رييس کميسيون شورا ياري هاي شوراي شهر نيز با انتقاد از عملکرد شوراي عالي شهرسازي ومعماري گفت: متاسفانه اين نهاد مانع توسعه و پيشرفت شهر قزوين شده است که يکي از اين موارد مربوط به حريم شهر است.

وي افزود: به عنوان نمونه منطقه 9 گانه اسماعيل آباد بر مبناي طرح جامع ايجاد شده است ولي در حال حاضر اين مسئله از سوي شوراي عالي معماري وشهرسازي نقض شده است.

 صديقي خاطر نشان کرد: شوراي عالي معماري و شهرسازي از اجراي بسياري از طرح هاي اساسي و حياتي شهر قزوين همچون پروژه شهيد انصاري، ساماندهي ورودي هاي شهر، پارکينگ مسجد النبي(ص) و بازار که نقش بسيار موثري در توسعه شهر قزوين دارند، جلوگيري کرده است که بايد توسط مسئولان استان تا حصول نتيجه مورد پيگيري قاطع قرار گيرد.

پايان پيام/1576/بهمن94      

تصاویر مرتبط