یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد:

توجه به اجرای برنامه های قرآنی در قزوین/ معرفی آیین پنجاه بدر قزوین در سطح کشور

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن بررسی برنامه های مدیریت شهری در مناسبتهای پیش رو خواستار توجه به برگزاری برنامه های قرآنی و همچنین برنامه ریزی برای معرفی آیین پنجاه بدر قزوین در سطح کشوری شدند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا ،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، جانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک و با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی برنامه های مدیریت شهری در مناسبتهای پیش رو در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

اللهیاری رئیس این کمیسیون در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه همیشه در همه عرصه ها از جمله جهاد سازندگی،کمک رسانی به مناطق محروم و علم  در کنار ملت ایران بوده و افتخارات بیشماری را برای کشور و این سرزمین رقم زده است .

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی که از دل مردم برخواسته است در قلب مردم جای دارد و در دفاع از حرم و دفاع از شیعه و اسلام  بهترین عزیزان را در سوریه و عراق فدا کرده است لذا قدردان این زحمات و تلاشهای شجاعانه هستیم.

اللهیاری  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناسبتها و ایام پیش رو خواستار برنامه ریزی مدیریت شهری در اجرای برنامه های خوب و مناسب شد وگفت: باید بتوانیم در یک تقویم زمان بندی شده برای  مناسبتهای پیش رو برنامه ریزی کنیم تا برای هر کدام از مناسبتهای ملی و مذهبی برنامه در خور و شان شهروندان اجرایی شود.

وی ادامه داد: مناسبت دهه کرامت،روز پنجاه بدر،اعیاد غدیر و قربان، هفته گرامیداشت شوراها و سایر مناسبتهای تقویمی وجود دارد که باید برنامه های مناسبی از سوی مدیریت شهری تدارک دیده شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به برنامه های قرآنی در سطح شهر قزوین تاکید کرد.

اللهیاری در ادامه با اشاره به مناسبت پنجاه بدر خواستار توجه مدیریت شهری به اجرای برنامه های ویژه از جمله جشنواره های غذا در این روز و استفاده از ظرفیت تبلیغات ورسانه در سطح کشور برای معرفی این روز به مردم شد.

در ادامه مهری السادات تقوی دبیر این کمیسیون نیز در سخنانی پیشنهاد داد که قاریان فعال در ماه مبارک رمضان در اجرای برنامه های زنده مورد تجلیل قرار گیرند .

در بخش بعدی این جلسه،موضوع بررسی احداث پارک ترافیک در دستور کار قرار گرفت .

جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سخنانی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگسازی در حوزه ترافیک اظهار کرد:مطالعات احداث پارک و مینی پارکهای ترافیک در سازمان ترافیک انجام شده ولی باید زمین مناسب در اختیار قرار گیرد و تا بتوانیم اجرایی کنیم

وی همچنین با اشاره به ایجاد مینی پارک ترافیک در خانه فرهنگ هادی آباد گفت: طرح مطالعاتی این موضوع در خانه فرهنگ هادی آباد و تجهیزات لازم آن دیده شده و برآورد قیمت برای این پروژه ۲۲۷ میلیون تومان می باشد.

در ادامه رییس و اعضای کمیسیون نیز در نقطه نظرات خود بر لزوم اهمیت به فرهنگسازی حوزه ترافیک به ویژه در رده سنی کودکان تاکید کردند و در این راستا خواستار احداث مینی پارک ها و پارک ترافیک در شهر قزوین شدند.

در بخش دیگر این جلسه برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی در ایام و مناسبتهای پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به تشریح برنامه های پیش بینی شده مدیریت شهری در مناسبتهای پیش رو پرداخت و گفت: برگزاری برنامه اختتامیه نواشهر (سرود شهروندی) و معرفی اثرات برتر،رونمایی از طرح شهروند نمونه، فراخوان فاز دوم کوک چهارم، جشنواره دست سازه های بانوان ،جشنواره ورزشی دختران در دهه کرامت،جشن بزرگ روز دختر،جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تور گشت ویژه دختران از بقاع متبرکه، تقدیر از پرسنل سه و بالای سه فرزند شهرداری، اجرای موضوعات شهروندی در اتوبوس شهروندی، تبلیغات محیطی از جمله مهم ترین برنامه های پیش بینی شده این سازمان در ایام پیش رو می باشد.

همچنین اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی خواستار ارایه تقویم زمان بندی برنامه های مدیریت شهری در مناسبت ها تا فصل پاییز  شد.

گفتنی است؛لایحه مرمت ساختمان مهد قرآن کریم به میزان سه میلیارد تومان با حضور برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می کند؛در پایان این جلسه تعدادی از نامه های واصله کمیسیون مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گرفت‌.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط