شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۵

صلح جو، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

راز شهادت مدافعان حرم را بايد از سجاده هايشان جست و جو کرد

شهيدان مدافع حرم در دنياي پرزرق و برق و پرهياهوي امروز، الگوهاي بي ادعايي هستند که در سبک زندگي هرکدامشان هزاران نکته نهفته است، اين جوانان با بي اعتنايي نسبت به تمام مسائل دنيوي و مادي تنها به هدف غايي و نهايي در زندگي خود انديشيدند و چنان در رسيدن به آن غرق شدند که ديگر هيچ مانعي جلودارشان نبوده و نيست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ قطعا براي بسياري از ما اين سؤال پيش آمده که چه مسائلي زندگي جوانان مدافع حرم را از ديگر هم نسل هاي آنها جدا کرده است، اينکه آنها در اخلاق و رفتارشان چه مواردي را مدنظر قرار مي دهند که وجودشان را پاک و هدفشان را خدايي مي‌کند؟!

وي تصريح کرد: شايد اينها سؤالات بسياري از ما باشد که شهداي مدافع حرم براي رسيدن به اين مرتبه و رتبه در زندگي خود چه کرده اند؟ چه مسيري را در زندگي پيمودند که امروز مقام والاي شهيد را به يدک مي‌کشند؟ بايد گفت که امرور زندگي هريک از اين شهيدان ما را بيشتر و بهتر متوجه دليل تمايز آنان از ديگر اقشار جامعه مي‌کند.

صلح جو تصريح کرد: وقتي پاي صحبت اعضاي خانواده و آشنايان شهيدان مدافع حرم مي نشينيم، يک کليد واژه مهم بارها تکرار مي شود، خواندن نماز شب و نماز اول وقت؛ اهميت به نماز اول وقت و عشق ورزيدن به عبادت معبود، چنان روح و جان اين جوانان را زلال کرده که آنها به نماز همچون چشمه اي گوارا نگاه کرده اند و هيچگاه از نوشيدن آن سيراب نمي شوند.

رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شورا گفت: اين شهيدان اولين گام در راستاي خدايي شدن و اهميت به نمازي که مي خوانند را جست و جو مي کنند و به درستي فهميدند که قبل از رسيدن به دروازه شهادت، بايد از معبر نماز عبود کنند؛ همسر شهيد سياهکالي مرادي مي گويد: "حميد مدت ها در اتاق تاريک نماز شب مي خواند و اشک هاي او روان مي شد و دعاي اللهم ارزقنا شهادت في سبيلک را سر مي داد."

وي با بيان اينکه "شهادت" هنر مردان خداست، افزود: کسي در اين راه قرار مي‌گيرد، هر لحظه و هرجا شهادت را به چشم مي‌ببيند و براي رسيدن به خداوند آماده است و شهيد سياهکالي مرداي از اين دست آدمها بود، شهيد حجت الله اسدي نيز قبل از شهادتش هميشه خانواده و اطرافيانش را به خواند نماز اول وقت توصيه مي کرده است و پشتيباني از ولايت فقيه و خدايي شدن در راه اسلام و اهل بيت (ع) از تکه کلام هاي او بوده است.

صلح جو تصريح کرد: پدر اين شهيد بزرگوار مي گويد: "حجت الله هميشه سفارش مي گرد که نماز اول وقت خود را ترک نکنيد و از خداوند دور نشويد." آري حجت الله اسدي از مسير ميانبر استفاده کرد و چنين روش و منشي در نگاه نخبگان است که از مهارت خود استفاده کردند و در زماني کوتاه مسير طولاني را سپري کردند و به هدف والاي خود رسيدند.

وي در خاتمه اظهارداشت: نماز، روزه، متانت، صبر، ادب و اخلاق موجب خاص شدن شهيدان شد و آنها از شب براي خلوص، تزکيه نفس و رسيدن به خدا  استفاده کردند و از شب زنده داري غافل نشدند، اينها دقيقا همان کارهايي است که مردان بزرگ خدا در طول تاريخ انجام داده اند و حالا اين شهيدان نشان مي دهند کليد درستي و پاکي در دنياي امروز قدم گذاشتن در راه پيشينيان پاک و بي آلايش است.

پايان پيام/1611/اسفند94

 

تصاویر مرتبط