شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۴

در نشست مشترک شوراي شهر و شهرداري قزوين تأکيدشد؛

تدوين ميثاق نامه رشد و توسعه قزوين با پاي کار آمدن پارلمان محلي و شهرداري

نشست مشترک مجموعه مديريت شهري قزوين در راستاي همدلي و تعامل بيشتر براي رشد و توسعه شهر، همزمان با چهارم ارديبهشت ماه و درراستاي گراميداشت هفته شوراها با حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار و مديران شهري برگزار و بر تدوين ميثاق نامه رشد و توسعه شهر تأکيد شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي رئيس پارلمان محلي در نشست مشترک شهردار و مديران مجموعه مديريت شهري که در سالن مفاخر مجموعه مديريت شهري قزوين برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت زينب (س) و گراميداشت اين روز، اين بانوي ارزشمند را الگوي ايثار، مقاومت، صبر و شجاعت دانست و افزود: اگر پيام رساني ايشان از واقعه مهم کربلا نبود کربلا در کربلا شناخته نشده باقي مي ماند.

وي تصريح کرد: خطبه هاي باعظمت و قراي ايشان در برابر مردم و دشمنان به ويژه در مسجد اموي، عظمت و شکوه قيام امام حسين (ع) را در تاريخ ثبت کرد و موجب شد پيام عاشورا از گذشته تا به امروز و از حالا تا ابد، تبيين شود و به يادگار بماند.

فصيحي در ادامه شوراي اسلامي شهر و شهرداري را مجموعه اي منسجم و مشترک دانست و گفت: اين خانواده براي خدمت به مردم و فراهم آوردن شرايط رفاه و آرامش آنها آماده هستند و برگزاري اينگونه نشست‌ها مي‌تواند به اخذ تصميم درست و تأثيرگذار براي پيشرفت شهر کمک کند.

رئيس شورا با اشاره به نامگذاري امسال که از سوي مقام معظم رهبري، اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است، گفت: سعي کنيم از صحبت هاي شعارگونه بپرهيزيم و بسيجي وار مديريت جهادي را در دستورکار خود قرار دهيم تا شأن و جايگاه مديريت شهري بيش از گذشته حفظ شود.

وي تدوين ميثاق نامه و همکاري براي انجام امور شهري را بسيار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در جاييکه بتوان تحقق امور مردم را با عزم راسخ به انجام برسانيم، تدوين ميثاق نامه بسيار مهم است.

رئيس شورا در ادامه خطاب به مديران توصيه ها و سفارشاتي براي انجام بهتر امور ارائه داد و گفت: ارتباط مستمر اعضاي شورا و مديران شهري با يکديگر در انجام امور مختلف شهري اقدام بسيار مهمي است که به اعضاي شورا اين امکان را مي‌دهد که در مواجه با مردم و دستگاهها دفاع لازم از عملکرد شهرداري را به عمل آوردند.

فصيحي رامندي تکريم ارباب رجوع و تلاش براي حل موضوعات و مشکلات آنان در حد اختيارات و وظايف قانوني را در کنار موارد مهم ديگري همچون، اجراي دقيق و کارشناسي کدهاي بودجه در طول سال و طرح موضوعات و مشکلات احتمالي در کميسيونهاي شورا براي پيگيري امور و راه اندازي سيستم تشويق و تنبيه در مجموعه مديريت شهري براي انجام بهتر امور را بسيار مهم خواند.

وي روان سازي انجام امور اداري و خدماتي در بخشهاي مختلف شهرداري براي مراجعه کمتر مردم به شهرداري را بسيار تأثيرگذار دانست و گفت: تعيين تکليف برخي پروژه هاي فرسايشي که از سالها قبل همچنان بلاتکليف مانده همچون بلوار اميرکبير و خيابان ايران در دستور کار قرار بگيرد و در کنار اينها هويت حقوقي شهرداري در سازمانها و دستگاههاي خارج از شهرداري بيشتر از گذشته، شفاف تر و حسابشده تر شود. 

*

 علي فرخزاد نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اطلاع رساني به موقع از اقدامات انجام شده در مجموعه مديريت شهري قزوين در سطح عموم را بسيار مهم دانست و گفت: اين مهم باعث افزايش روحيه نشاط و اميد در جامعه مي‌شود و در قدم بعدي شرايط را براي اعضاي شورا در دفاع از عملکرد شهرداري فراهم مي‌آورد.

وي همچنين ارائه اطلاعات و آمار سازماني از مجموعه شهرداري به شورا را بسيار مهم دانست و تأکيد کرد: وظيفه نظارتي پارلمان محلي با در اختيار داشتن اطلاعات مورد نياز محقق مي‌شود و نمايندگان مردم به اين موضوعات نيازمندند.

*

مسعود نصرتي شهردار قزوين نيز در اين جلسه ضمن بيان سخناني، ابتدا از پارلمان محلي براي قرار گرفتن قابل تقدير در کنار شهرداري در سال94 و انجام بهتر امور در بخشهاي مختلف فرهنگي، شهري، اجتماعي و اقتصادي تشکر کرد و افزود: در هفته شوراها بنا داريم ميثاق نامه ديگري از سوي شوراي اسلامي شهر، شهرداري، دستگاههاي مرتبط با مديريت شهر و به ويژه شهروندان بسته شود تا براي سال 95 برنامه ما براي پيشبرد بهتر امور تدوين شده و نقش دستگاههايي غير از شهرداري و شورا به ميان بيايد.

وي خاطرنشان کرد: انعقاد چنين ميثاق نامه اي مي‌تواند به انجام بهتر امور شهري کمک شاياني نمايد و اتحادي بين مجموعه مديريت شهري به وجود آورد، تجربه اي که در کلانشهري مثل تبريز به خوبي تحقق يافته و نتيجه مثبت نيز داشته است.

*

گفتني است در ادامه جلسه اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري اطلاعات و نظرات خود را بيان کردند.

پايان پيام/1658/ارديبهشت95  

 

تصاویر مرتبط