پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۲۳

در ديدار مديرعامل کانون معلولين توانا با پارلمان محلي تأکيد شد؛

افزايش سطح خدمات شهري به جامعه معلولان قزوين

به مناسبت گراميداشت هفته شوراها هادي پور مديرعامل مجموعه کانون معلولين توانا با رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر همزمان با دوشنبه 20 ارديبهشت ماه ديدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج الله فصيحي رامندي در اين ديدار ضمن گراميداشت اعياد ماه شعبان، مجموعه کانون معلولين توانا را از تشکلهاي مردمي فعال و پويا دانست و گفت: مجموعه مديريت شهري از اين آمادگي برخوردار است تا از توان و تخصص مجموعه‌ها و نهادهاي مردمي همچون کانون معلولين توانا در حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري همکاري داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به موضوعاتي که در حوزه شهري براي معلولان قابليت اجرا دارد، اظهارداشت: مناسب سازي ساختمانهاي اماکن عمومي و ساختمانها از موضوعات مهمي است که طي چندسال اخير دنبال مي‌شود و در کنار اين توجه به جانبازان و معلولان و صدور کارتهاي شهري براي استفاده آسان و قابل دسترس آنان از اماکن عمومي در دستورکار قرار دارد.

*

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي شورا نيز با تأکيد بر اينکه معلولان کانون توانا توانستند با پويايي تفکر و انديشه خود در جامعه نقش آفرين باشند و تحولات خوبي را رقم زنند، گفت: يکي از موضوعاتي که براي معلولان بايد مورد رسيدگي قرار بگيرد احياي قانون سه درصد سهم معلولان در اشتغال ادارات دولتي در دستور کار متوليان امر قرار بگيرد و شوراي شهر قزوين از طريق نماينده خود در شوراي عالي استانها از اين ظرفيت مطلوب برخوردار است تا اين مهم در مجلس شوراي اسلامي تصويب شود.

*

احد چگيني عضو شوراي شهر و سخنگوي شوراي عالي استانها نيز در اين ديدار با بيان اينکه معلولان کانون معلولين توانا توازن اين مهم که "عقل سالم در بدن سالم است" را با تلاش و عقيده ارزنده خود برهم زدند، گفت: مطالبات به حق معلولان بايد پيگيري و حل شود و ازجمله اين مطالبات اثبات حق سه درصدي معلولان در استخدام دستگاههاي دولتي است.

وي با اعلام اينکه هماهنگي ها براي ايجاد مرکز توانبخشي معلولان در شوراي عالي استانها در دست پيگيري قرار دارد، گفت: شوراها از تشکلهاي مادر در کشور به شمار مي‌آيند و بي‌شک حمايتهايي که از ديگر تشکلها به عمل آوردند به نتايج خوبي دست خواهيم يافت.

*

هادي پور مديرعامل مجموعه کانون معلولين توانا نيز در اين ديدار ضمن گراميداشت هفته شوراها بر تصميم گيري مناسب در رابطه با موضوعات و مسائل مشترک تأکيد کرد و مجموعه کانون معلولان توانان را همراه با شورا و شهرداري برشمرد و خدمت رساني بيشتر به معلولان را از مهمترين اقداماتي دانست که در حوزه خدمات شهري بايد صورت بگيرد.

 گفتني است، در پايان جلسه مدير عامل کانون معلولين توانا از رئيس و اعضاي شوراي شهر با اهداء هدايايي تقدير کردند.

پايان پيام/1692/ارديبهشت95          

تصاویر مرتبط