پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۳۰

روئساي کميسيونهاي فرهنگي، پيگيري و بانوان تأکيد کرده و خبردادند:

حل موانع تکميل زمين ورزشي چوبيندر و قرار گرفتن بوستان بانوان مينودر در آستانه تکميل

بازديد مشترک رؤسا و اعضاي کميسيونهاي فرهنگي، پيگيري و نظارت و بانوان از زمين ورزشي چوبيندر و بوستان درحال ساخت بانوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي در بازديد زمين ورزشي چوبيندر با بيان اينکه ساماندهي اين مجموعه که محل تجمع افراد بزهکار شده به دليل مديريت نادرستي بوده که نتوانسته تصميم درستي براي اين کاربري ورزشي اخذ کند.

رئيس کميسيون فرهنگي با اشاره به احداث برخي بناهاي ناهمگوني که در مجموعه ساخته شده است، گفت: مسئولاني که دستور ساخت اين بناها را داده اند بايد پاسخگو باشند چراکه عدم مطابقت طرح اصلي با برخي بناهاي ساخته شده کاملا مشهود است و ساختمانها با يکديگر ناهمگوني دارند و حتي نرده کشي اطراف مجموعه باعث نشده که برخي از افراد سودجود به داخل بيايند و به تجهيزات آن خلل وارد کنند.

وي با اشاره به تاريخچه اين زمين و اينکه در گذشته تيمهاي مختلف از راههاي دور و نزديک در اين زمين چمن به ورزش و مسابقات ورزشي مي‌پرداختند، گفت: گذشته پرافتخار اين مکان ورزشي دوباره تکرار خواهد شد، زمانيکه با برنامه ريزي و مديريت درست بتوان امکانات سخت افزاري مجموعه را احداث و امکانات لازم را ايجاد کرد، با اين اقدام تيمهاي مختلف فوتبال و دوميداني در رده هاي سني و موقعيتهاي مختلف براي انجام امر ورزش و مسابقه در اين مکان حضور پيدا مي‌کنند.

اشدري با اشاره به همجواري زندان در کنار اين پروژه ورزشي تأکيدکرد: با توجه به اينکه زندان از لحاظ روحي و رواني براي مراجعين شرايط نامساعد روحي و رواني را ايجا مي‌کند، همجواري اين مجموعه ورزشي در کنار آن مي‌تواند به تلطليف فضاي روحي مراجعين کمک شاياني نمايد.

اين عضو شورا زمين ورزشي چوبيندر را از آمادگي کامل براي جذب سرمايه گذار اعلام کرد و افزود: مشارکت خيرين، بخش خصوصي و سرمايه گذاراني که اقدام به ساخت پروژه هاي مختلف در شهر مي‌کنند، در اجراي اين پروژه بسيار مهم و اساسي است و اگر متوليان امر براي مخاطبين انگيزه ايجاد کنند به نتايج مطلوبي دست پيدا خواهيم کرد.

وي همچنين ضمن بازديد از بوستان درحال ساخت بانوان مينودر با بيان اينکه پروژه فوق در راستاي نشاط و سلامت روحي و جسمي بانوان شهر احداث مي شود و توسعه اينگونه فضاها از نيازها و ضرورتهاي جامعه امروز است، گفت: فاز اول اين پروژه که مربوط به اقدامات عمراني آن بوده است به اتمام رسيده و اکنون به سازمان پارکها و فضاي سبز تحويل داده شده است.

اشدري متذکر شد: اگر شرايطي پيش بيايد تا پروژه هاي اينچنيني از آغاز تا پايان توسط سازمان مربوطه احداث شوند، در مدت زمان کمتر نتايج بهتري خواهيم گرفت.

رئيس کميسيون فرهنگي با بيان اينکه بوستانهاي بانوان بايد ويژگي هاي استراتژيک داشته باشند و فضاي امن و قابل تأملي را براي آنها ايجاد کنند، گفت: بوستان بانوان مينودر از قابليت توسعه برخوردار است سوله صالحين در مجاورت آن مي تواند براي انجام امور فرهنگي مورد استفاده قرار بگيرد و از سوي ديگر اگر زمين مجاور بوستان که ازآن اداره کل راه و شهرسازي است در اختيار شهر داري براي توسعه فضاي فيزيکي پارک قرار بگيرد بسيار بهتر خواهد بود.

وي همچنين با تأکيد براينکه تعداد بوستانهاي بانوان قزوين بايد افزايش پيدا کند، گفت: درصدديم مجموعه طرح آبياري که از فضاي مناسبي برخوردار است به عنوان بوستان بانوان بهره ببريم تا در بافت کمتر توسعه يافته فضاي مناسب براي بانوان مهيا شود.

*

حسين صلح جو رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شورا نيز در اين بازديد گفت: براي پيگيري مطالبات مردم و اتمام پروژه هاي در دست اقدام، بازديدها و برنامه هاي مختلفي درنظر گرفته شده است و از ابتداي شوراي چهارم در کميسيون فرهنگي و پيگيري و نظارت بر تکميل زمين ورزشي چوبيندر تأکيد شده است.

وي با بيان اينکه به واسطه پيگيري هاي به عمل آمده در بودجه سال جاري اعتباري به ميزان 150 ميليون تومان براي تکميل مجموعه ورزشي چوبيندر اختصاص پيدا کرد، افزود: با اتمام ساخت اين مجموعه ورزشي جوانان خيرآباد و چوبيندر که در زادگاه خود فاقد فضاهاي تفريحي و ورزشي هستند، تا اوقات فراغت خود را به درستي صرف کنند و از ناهنجاري هاي اجتماعي کاسته شود.

اين عضو شورا خبرداد: زمين ورزشي چوبيندر در سال جاري با تلاش و پيگيري کميسيونهاي پيگيري و نظارت، فرهنگي و بانوان افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد و علرغم اينکه شهرداري با کمبود منابع مالي مواجه است، ولي آماده خدمت رساني به شهروندان و به ويژه در نواحي منفصل شهري خواهد بود.

وي در رابطه با بازديدي که از بوستان بانوان مينودر به عمل آمد، اظهارداشت: اين پروژه از تصميمات خوب کميسيون بانوان شورا به شمار مي آيد و هم اکنون کارهاي عمراني آن به اتمام رسيده و در آينده تحويل سازمان پارکها و فضاي سبز خواهد شد تا فضاي سبز مجموعه شکل بگيرد.

صلح جو با بيان اينکه بانوان در بوستانهاي مخصوص به خود بايد احساس امنيت و آرامش داشته باشند، گفت: اميدوارم موضوع اشرافيت هايي که به بوستان بانوان مينودر مي‌شود از بين برود.

*

شهلا عطايي رئيس کميسيون بانوان نيز در اين بازديد به پيشرفت قابل قبول بوستان بانوان با توجه به لايحه بودجه اشاره کرد و گفت: درحال حاضر اين پروژه از 80 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است و تنها کاشت فضاي سبز مجموعه باقي مانده است.

وي درباره اشرافيت بوستان از اطراف نيز گفت: وقتي در بافت شهري بوستانهايي براي بانوان ايجاد مي کنيم نمي توانيم به طور کامل آنها را محصور کنيم و موضوع مشاع بودن آنها قابل حل نيست ولي اگر اينگونه فضاها خارج از بافت شهري ايجاد شوند، ديگر مسائل نيز به وجود نخواهد آمد.

اين عضو شورا در رابطه با تجهيزات و امکاناتي که در بوستان ايجاد شده است، گفت: علاوه بر امکانات ورزشي که در بوستان ايجاد مي شود، فضاي پياده روي و دوچرخه سواري نيز براي آنان به صورت مجزا طراحي شده است.

وي در رابطه با آخرين پيگيري ها براي تغيير کاربري مجموعه طرح آبياري به بوستان بانوان نيز گفت: مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري پيگيري ها و جلسات مشترکي با خانم ملاوردي به عمل آوردند تا مجوزهاي لازم از وزارتخانه هاي مربوطه همچون وزارت نيرو و راه و شهرسازي اخذ گردد و قرار است اين موضوع از مصوبات سفر رياست جمهوري با قزوين باشد.

اين عضو شورا در رابطه با ساماندهي زمين ورزشي چوبيندر نيز اظهارداشت: کار ساخت اين مجموعه بايد با نظارت دقيق متوليان امر آغاز شود و فاز به فاز مورد تکميل و بهره برداري قرار بگيرد تا از اين وضعيت بلاتکليفي خارج شده و هرچه زودتر مورد استفاده شهروندان ناحيه منفصل چوبيندر قرار بگيرد.

پايان پيام/1705/ارديبهشت95      

 

 

تصاویر مرتبط