یکشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۶

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي قزوين:

نامگذاري خياباني به نام حکمت را در جلسات شوراي شهر مطرح مي‌کنم

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي قزوين با اشاره به تواضع و ساده‌زيستي خانواده شهيد بابايي گفت: موضوع نامگذاري خيابان به نام صديقه حکمت را در جلسات شوراي شهر مطرح و پيگيري مي‌کنم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي شاخص، با اشاره به تواضع و ساده‌زيستي خانواده شهيد بابايي اظهار کرد:  اين خانواده با صبر و شکيبايي در زمان نبود شهيد بابايي زندگي خود را گذارنده و به دنبال هيچ فرصتي براي خود نمايي نبودند.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي قزوين در خصوص ويژگي‌هاي صديقه حکمت طي دوران فعاليتش در شوراي شهر ابراز کرد: اين بانوي بزرگوار در کارش بسيار با دقت بود، با مهرباني و صبوري کار ارباب رجوع را پيگيري مي‌کرد.

اين مسئول افزود: حکمت توجه ويژهاي به خانواده‌هاي بي بضاعت و نيازمند داشت و همواره علاقه‌مند به رسيدگي امورات آنان بود تا مشکلاتشان را برطرف کند.

اشدري خاطرنشان کرد: با توجه به سن اين بانو در دوران شهادت شهيد بابايي، ايشان با تحمل سختي‌ها و بدون گلايه از مشکلات زندگي توانستند امورات خود را بگذارند.

وي تصريح کرد: زنان و دختران جامعه امروزي بعد از حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) مي‌توانند از مادران و همسران شهدا که سهم بزرگي به گردن ما دارند به عنوان زنان تمدن اسلام الگو بگيرند.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي قزوين ابراز کرد: اگر زندگي خانواده شهدا به صورت مقاله و يادداشت در قالب برنامه‌هاي اعتقادي و ديني به مدارس و دانشگا‌ه‌ها ارائه شود اثرات زيادي خواهد داشت.

 اين مسئول با اشاره به سخن امام (ره) در خصوص نقش زنان در دفاع از انقلاب گفت: امروزه مدافعان حرم براي پاسداري از حرم حضرت زينب(س) تمام داشته هاي خود را به همسرشان مي‌سپارند چرا که به توانايي آنان اعتماد دارند.

اشدري تصريح کرد: نسل جوان امروز بايد فرهنگ شهدا را الگو قرار دهد که چگونه جان خود را براي دفاع از وطن فدا کردند و نسبت به مسئوليت‌هاي خطيري که بعد از شهادتشان به دوش خانواده‌هايشان مي‌افتد بي تفاوت نباشند.

وي در پاسخ به درخواست برخي شهروندان براي نامگذاري يک خيابان به نام حکمت به پاس از قدرداني از زحمات اين بانوي بزرگوار گفت: با توجه به نامگذاري کوچه‌هاي دو طرف بلوار امام واقع در نوروزيان خانم حکمت هميشه با خنده مي‌گفتند فکر نکنيد نام‌گذاري اين کوچه‌ها با درخواست من بوده و من تاثيري در اين موضوع نداشته‌ام.

وي در پايان افزود: موضوع نامگذاري خيابان به اسم اين بانو را در جلسات شوراي شهر مطرح مي‌کنم تا ان‌شالله اجرايي شود.

پايان پيام/1905/خرداد95 

Bottom of Form

 

تصاویر مرتبط