سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۸

در جلسه کميسيون شوراياري تصميم گيري شد؛

برگزاري دوره هاي دانشگاهي در حوزه شهري براي شوراياران جوان

درپي راه اندازي حوزه شوراياران صنفي در پارلمان محلي، شوراياران باغدار آغاز به کار کردند و همچنين بر آموزش آکادمي و تخصصي شوراياران جوان در حوزه هاي مختلف شهري تأکيد و برنامه ريزي شد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ جلسه کميسيون شوراياري پارلمان محلي با هدف برنامه ريزي براي تحصيلات دانشگاهي شوراياران جوان در دانشکده علمي _ کاربردي و در رشته هايي همچون دوره حرفه اي امور محلي و زيرشاخه هاي آن، مهندسي شهري، فرهنگ محله، اقليم شناسي، روابط اداري و سازماني در شهرداري‌ها، روابط انساني، حقوق شهروندي و ... در تالار مردم شورا برگزار شد، تا اين دوره‌ها که در قدم اول تا مقطع کارداني برنامه ريزي شده است، با همکاري وزارت کشور برگزار شد.

"محمدرضا صديقي" رئيس کميسيون شوراياري در اين جلسه با اشاره به سياستها و اهداف مهم کميسيون متبوع خود و اينکه پارلمان محلي مدتهاست درصدد است، حوزه شوراياران صنفي را راه اندازي کند، گفت: در قدم اول، جامعه باغداران به عنوان شورايار با پارلمان محلي همکاري خواهند کرد تا به شکل تخصصي، تحقق آموزشهاي مربوطه موارد را در سطح شهر به شکل تخصصي پيش ببريم.

وي همچنين در رابطه با آموزش شوراياران جوان اظهارداشت: ظرفيت دانشگاه علمي کاربردي شهرداري بسيار بالاست و ازآنجاييکه مي‌خواهيم شوراياران صنفي و تخصصي داشته باشيم لازم است، تا امتيازها و آموزشهايي براي باغداران شورايار و به ويژه جوانترها درنظر گرفته شود.

*

"فاطمه اشدري" گفت: با توجه به اينکه دانشگاه علمي کاربردي يک محيط فرهنگي و ازآن شهرداري قزوين است، مي‌توان از اين فضا براي آموزش شوراياران استفاده کرد.

رئيس کميسيون فرهنگي شورا گفت: آموزش حقوق شهروندي و مردم شناسي و مضوعات مرتبط ديگر در شهر بايد پررنگ‌تر شود و مردم از حقوق خود مطلع باشند و از يکديگر و مسئولان آنها را مطالبه کنند.

وي با اشاره به هدف تخصصي نمودن شوراياران که در پارلمان محلي دنبال مي‌شود، گفت: بر اين اساس مطالبات دوسويه اي بين مجموعه مديريت شهري و ديگر دستگاهها به وجود مي‌آيد و اين آموزشها بسيار مؤثر خواهد بود.

*

"سيدکاظم مجابي" رئيس کميسيون سلامت و خدمات شهري نيز گفت: اگر مي خواهيم مهارتهاي دانشگاهي براي باغداران داشته باشيم، بايد به شکل تخصصي و کاربردي به اين مقوله ورود پيدا کنيم و مزايايي براي آنها درنظر بگيريم.

پايان پيام/1904/خرداد95  

 

تصاویر مرتبط