پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۰

درجلسه شوراي اسلامي شهر قزوين صورت گرفت؛

تصويب لايحه کمک به کارکنان داراي بيماري صعب‌العلاج شهرداري قزوين

لايحه کمک مالي به کارکنان شهرداري که از بيماري هايي نظير بيماري صعب العلاج رنج مي برند يا يکي از خانواده آنها مبتلا به اينگونه بيماريها شده است، به تصويب پارلمان محلي رسيد و بر تدوين شيوه نامه اي در اين رابطه از سوي شهرداري تأکيدشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج‌الله فصيحي‌رامندي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که همزمان با سه شنبه در تالار اجتماعات اين شورا برگزار شد با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اين ماه فرصتي براي تزکيه و تهذيب نفس است.

وي افزود: آحاد جامعه بايد از اين ماه مبارک براي ارتقاي رشد معنوي و اخلاقي خود بهره ببرند و توشه‌اي براي آخرت خود ببندند.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به مرکز نگهداري سگ‌هاي ولگرد عنوان کرد: هزينه نگهداري هر سگ با هدف کنترل جمعيت بيش از 450 هزار تومان است که در حال حاضر اين هزينه‌ها را شهرداري قزوين پرداخت مي‌کند.

فصيحي‌رامندي با اشاره به اينکه برخي از هنرمندان و بازيگران از مرکز نگهداري سگ‌هاي ولگرد بازديد کرده و تمايل داشتند هزينه‌هاي کمک‌رساني را اهدا کنند، بيان کرد: در اين خصوص شهرداري قزوين لايحه‌اي را به شوراي اسلامي شهر قزوين مبني بر افتتاح شماره حساب کمک به اين مرکز ارائه کرده است.

اين مسؤول اضافه کرد: اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با افتتاح شماره حساب با هدف اهداي کمک‌هاي خيران به مرکز نگهداري سگ‌هاي ولگرد موافقت کردند.

کارکنان رسمي شهرداري داراي بيمه تکميلي هستند

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه گفت: کارکنان رسمي شهرداري داراي بيمه تکميلي هستند و هزينه‌هاي درمان آن‌ها را نيز اين بيمه پرداخت مي‌کند.

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر نيز مطرح کرد: مابه‌التفاوت هزينه‌هايي که بيمه پرداخت نمي‌کند شهرداري قزوين مي‌تواند تأمين آن‌ها را تقبل مي‌کند.

* اهداي کمک‌ها ضابطه‌مند و قانونمند شود

علي صادقي‌نيارکي سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه بيان کرد: بايد تعداد کارکنان بيماري صعب‌العلاج و سقف کمک به آن‌ها مشخص شود و همچنين شيوه‌نامه‌اي در اين خصوص تدوين شده تا اهداي اين کمک‌ها ضابطه‌مند و قانونمند شود.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه اضافه کرد: فرصت و زمان خاصي براي آشکار شدن بيماري است به همين دليل بايد براساس آن هزينه‌هاي درمان صورت گيرد.

حسين صلح‌جو با بيان اينکه شيوه‌نامه کمک به کارکنان مبتلا به بيماري صعب‌العلاج در شهرداري قزوين تدوين شود، تصريح کرد:‌ بايد برنامه‌ريزي کنيم تا کمک به کارکنان فوق ضابطه‌مند شده و سقفي تعيين شود تا پرداختي‌ها بر اساس آن صورت گيرد.

در ادامه اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين رأي دادند تا مابه‌التفاوت بيمه اوليه و تکميلي به تشخيص کميته رفاهي با حضور دو تن از اعضاي شورا تا سقف 50 ميليون تومان به کارکنان بيماري‌هاي صعب‌العلاج پرداخت شود تا ظرف مدت سه ماه شيوه‌نامه اهداي کمک به اين کارکنان از سوي شهرداري به شوراي اسلامي شهر قزوين تقديم شود.

ادامه حيات و نشاط هر سازماني در گرو سلامت جسمي و رواني کارکنان

مدير اداره درآمد شهرداري قزوين نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينکه حمايت از نيروي انساني سرمايه اصلي سازمان‌ها است، تصريح کرد: ادامه حيات و نشاط هر سازماني در گرو سلامت جسمي و رواني کارکنان است.

شيوا شهرام‌فر با اشاره به اينکه برخي از کارکنان شهرداري قزوين دچار بيماري صعب‌العلاج هستند که خود و خانواده آ‌ن‌ها از اين بيماري رنج مي‌برند، يادآور شد: شهرداري قزوين در نظر دارد در هزينه‌هاي درمان به اين کارکنان کمک کند.

پايان پيام/1913/خرداد95

تصاویر مرتبط