شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۲

چگيني، رئيس کميسيون املاک شوراي شهر خبرداد:

بررسي لايحه تهاتر زمين بين شهرداري و ستاد اجراي فرمان امام خميني (ره) در تالار مردم

لايحه تهاتر املاک شهرداري قزوين با ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) از سوي اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از فارس؛ جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين در تالار اجتماعات اين شورا برگزار شد و لايحه تهاتر املاک شهرداري قزوين با ستاد اجرايي فرمان حضرت امام‌(ره) از سوي اعضاي اين شورا مورد بررسي قرار گرفت.

احد چگيني رئيس کميسيون املاک و توافقات و سخنگوي شوراي عالي استان‌ها در اين جلسه اظهار کرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) قزوين در راستاي اجرا کردن قانون اساسي اصل 49 مبني بر اينکه اموال بلا صاحب و وابسته به يکي از وابستگان رژيم سابق در توليت اين ستاد است، اقدامات لازم را انجام مي‌دهد.

احد چگيني بيان کرد: در سنوات گذشته قبل و بعد از انقلاب اسلامي برخي از اموال مانند ملک بلاصاحب بوده به همين دليل امکان شناسايي مالک نبوده است.

وي افزود: به همين دليل چون اموال بلاصاحب بوده، متعلق به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) است و در يد دفتر مقام معظم رهبري قرار مي‌گيرد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين اضافه کرد: در سال‌هاي گذشته شهرداري قزوين در راستاي طرح تفصيلي خياباني را اجرايي کرده که با برخي از مالکان مذاکره شده ولي به عنوان مثال دو دانگ از 6 دانگ که براي يکي از افراد متواري در زمان انقلاب اسلامي بوده، به دليل نبود مالک توافق انجام نشده است.

چگيني با اشاره به اينکه اکنون اين دو دانگ زمين به دليل متواري بودن مالک در اختيار ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفته است، ادامه داد: اين ستاد مسؤوليت چنين زمين‌هايي را بر عهده دارد و از آنجايي که سند اين زمين را أخذ کرده، اکنون با شهرداري قزوين در حال مذاکره و توافق است تا حقوق خود را أخذ کند.

اين مسؤول تصريح کرد: بايد اين موضوع بين شهرداري قزوين و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) اين شهر که مالک بوده، برطرف شود به همين دليل شهرداري با مسؤولان اين ستاد وارد مذاکره شده است.

سخنگوي شوراي عالي استان‌ها تشريح کرد: به دلايل مطرح شده شهرداري قزوين لايحه‌اي به شوراي اسلامي اين شهر ارائه کرده که 33 مورد پلاک زمين‌هايي از 2 متر تا 2 هزار متر که امروز اين زمين‌ها در مسير خيابان‌ها، فضاي سبز و گذرگاه‌ها قرار گرفته و امروز سند آن را ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) أخذ کرده است.

چگيني عنوان کرد: زمين‌هاي ياد شده بايد قيمت کارشناسي شود تا با ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تئاتر صورت بگيرد و به ازاي قيمت به آن‌ها پرداخت شود.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در اين تئاتر اعضاي شوراي اسلامي اين شهر تلاش دارند به عنوان نماينده شهر منافع شهري را در نظر بگيرند تا در عين حال نيز ضرري به منافع ستاد اجرايي که بيت‌المال است، وارد نشود.

وي با اشاره به اينکه براي رفع مشکل به وجود آمده با روابط صميمانه با ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حال رايزني هستيم، يادآور شد: تاکنون جلسه خوبي با ابراهيمي مديرکل اين ستاد برگزار شده که ايشان استقبال خوبي کرده و از همکاري وي صميمانه تشکر و قدرداني مي‌کنيم.

پايان پيام/1916/خرداد95

تصاویر مرتبط