سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۵

چگيني، سخنگوي شوراي عالي استانها مطرح کرد؛

تبديل شهرداري ها به دستگاهي دولتي/ عده اي به دنبال فربه كردن دولت هستند

«عده اي به دنبال فربه کردن دولت هستند» اينکه بخواهيم تمام وظايف شوراها و شهرداري ها را به دولت بدهيم هيچ ثمره اي به جز فربه کردن دولت نخواهد داشت و بايد به دنبال اين باشيم که شهرداري ها به مديريت شهري ارتقاء پيدا کنند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از پايگاه اطلاع رساني شوراي عالي استان ها، احد چگيني، سخنگوي شوراي عالي استان ها با تأکيد بر اين مطلب گفت: در شوراي عالي استان ها به دنبال اين هستيم که بند 2 و 3 برنامه ششم توسعه که در راستاي کاهش نقش شهرداري ها و شوراها است تصويب نشود، چراکه تصويب اين بندها سبب خواهد شد، شهرداري هاي سراسر کشور به يک دستگاه دولتي تبديل شوند.

چگيني عنوان کرد: در صورتيکه اين دو بند به تصويب برسند، شهرداري ها نيز نقش اصلي خود را از دست داده و به يک نهاد دولتي تبديل مي‌شوند.

سخنگوي شوراي عالي استان ها با اشاره به مذاکرات شهردار تهران با نمايندگان جديد مجلس شوراي اسلامي اظهارکرد: شهردار تهران به نمايندگي از شهرداران سراسر کشور در حال مذاکره با نمايندگان جديد مجلس شوراي اسلامي است و اميدوار هستيم با مذاکرات صورت گرفته، استقلال شهرداري ها در دريافت ماليات بر ارزش افزوده از بين نرود.

وي ادامه داد: در صورت تصويب پيشنهاد مطرح شده، ماليات بر ارزش افزوده به حساب خزانه دولت واريز مي‌شود و شهرداري‌ها براي گرفتن سهم خود بايد موافقت نامه دريافت کرده و منتظر نظر سازمان برنامه ريزي بمانند.

پايان پيام/1920/خرداد95

 

تصاویر مرتبط