سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۲

در جلسه عصر امروز پارلمان محلي قزوين صورت گرفت؛

تشريح آخرين خبرها از وضعيت تله سي يژ قزوين پس از حادثه 18 تيرماه

مدير مؤسسه رفاهي و تفريحي کاسپين در جلسه عصر امروز پارلمان محلي از آخرين وضعيت تله سي يژ قزوين پس از حادثه 18 تيرماه سال جاري، گزارشي ارائه کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ جلسه عصر امروز پارلمان محلي قزوين با حضور شاهرخ عطايي مدير مؤسسه رفاهي و تفريحي کاسپين برگزار شد تا وي گزارشي از آخرين اخبار مربوط به حادثه تله سي يژ قزوين که جمعه 18 تير ماه براي دو نفر از همشهريان قزويني رخ داده بود، ارائه دهد.

عطايي با بيان اينکه پلمپ عجولانه دستگاه تله کابين قزوين، بي مهري به بخشي از اعتبار استان در حوزه گردشگري بود، اظهارکرد: تله کابين قزوين با توجه به برند شرکت سازنده، سيستم ايمني و اقدامات انجام شده ازطريق مؤسسه رفاهي و تفريحي کاسپين در بخش مطالعات اوليه، نصب و راه اندازي شده و همچنين در اخذ گواهينامه هاي بهره برداري معتبر کشوري و جهاني در بين نمونه هاي مشابه کشوري، در موقعيت بسيار مطلوبي قراردارد.

وي خبرداد: در بحث تعيين مقصر يا مقصرين حادثه روز جمعه در آينده نزديک از طريق کارشناسي مشخص و شرايط ايمني دستگاه تله کابين قزوين يک بار ديگر براي مردم شريف استان و شهر قزوين محرز خواهد شد.

اين مقام مسئول خطاب به مردم استان قزوين گفت: اخبار مربوط به اين حادثه را از رسانه هاي مسئول و معتبر دنبال کنند و در رابطه با آخرين وضعيت جسمي حادثه ديدگان بايد بگويم که خانم 40 ساله، از بيمارستان روز شنبه 19 تير ماه از بيمارستان مرخص شده و وضعيت عمومي خانم 60 ساله خوب بوده و جهت تکميل مراحل درماني در شرف انتقال به يکي از بيمارستانهاي تهران است.

وي خبرداد: از تاريخ اول فروردين 93 اجباري شدن استاندارد ملي براي بالابرهاي کوهستاني ازطريق سازمان ملي استاندارد ابلاغ شد و طبق اطلاعات اين مؤسسه، تاکنون براي هيچ يک از دستگاههاي بالابر کوهستاني در کشور گواهي ملي بهره برداري صادر نشده است و بنابراين تأخير در ارائه تأييديه براي بالابرها در سطح کشور، مراجع ذيربط بايد پاسخگو باشند.

عطايي متذکرشد: اختصاصا درخصوص شرايط تله کابين قزوين و اقدامات انجام شده درخصوص استاندارد سازي، مراتب به شکل مکتوب به مسئولين امر، گزارش شده است و درصورت نياز پس از اخذ  مجوز به اطلاع عموم نيز خواهد رسيد.

مدير مؤسسه کاسپين تأکيد کرد: تا تاريخ 21 تير 95 (بعد از وقوع حادثه روز جمعه 18 تيرماه) هيچ گونه ابلاغ و يا اخطاري که حاکي از غير مجاز بودن تله کابين قزوين باشد، به اين مؤسسه ابلاغ نشده است.

وي در توضيح و تفسير شرايط فني و مجوزها و گواهينامه هاي مجموعه يادآورشد: تله کابين قزوين ساخت شرکت پوماي فرانسه و داراي سيستم ايمني بسيار مطلوبي قراردارد و مجوز سازمان نظام مهندسي قزوين درخصوص فونداسيونها و بارگذاري هاي انجام شده را اخذ نموده است.

عطايي متذکر شد: کابل بافته شده دستگاه تله کابين قزوين داراي تأييديه شرکت اينترون روسيه است و گواهي بهره برداري از فدراسيون جمهوري اسلامي ايران برابر مقررات وقت(تا پايان 29 اسفند سال 92) دريافت گرديده است؛ همچنين سه مرحله بازرسي فني از طريق کارشناسان شرکت اروپايي اشکوفر شامل مرحله اجراي فونداسيونها، تکميل بخش مکانيکال، تکميل بخش الکتريکال صورت گرفته و در نهايت گواهي بهره برداري بين المللي (سرتيفيکيت) برابر استاندارد(2000/9/EC) دريافت گرديد.

وي افزود: مسئولين فني دستگاه تله کابين قزوين و مدير مؤسسه در دوره آموزشي مرتبط با بهره برداري و حفظ و نگهداري بالابرها که از طريق فدراسيون اسکي جمهوري اسلامي ايران (در دي ماه سال 93) برگزار گرديد، شرکت و موفق به اخذ گواهي آموزشي شدند.

عطايي در خاتمه اظهارداشت: جاي دارد ضمن ابراز مراتب تأثر و تأسف خود و همکارانم از حادثه روز جمعه، از نگاه منطقي و فرا استاني اعضاي شوراي شهر به اين موضوع تقدير و تشکر داشته باشم و با توجه به موارد ارائه شده، اميدوارم مسئولين استاني که همواره حامي اين پروژه ملي بودند با يک تصميم گيري عادلانه، خدشه ايجاد شده به اين مجموعه را به نحو مقتضي مرتفع کنند.

پايان پيام/1964/تير95

 

تصاویر مرتبط