چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۳

اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کردند:

بررسي کارشناسي علت حادثه تله سي يژ قزوين

اعضاي شوراي اسلامي شهر ضمن همدردي با حادثه ديدگان تله سي يژ و خانواده آنها، بررسي کارشناسي اين حادثه براي شناخت علت اتفاق را ضروري دانستند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ در جلسه اخير پارلمان محلي قزوين که با حضور شاهرخ عطايي مدير مؤسسه رفاهي و تفريحي کاسپين برگزار شد، پس از ارائه گزارش ازسوي وي، اعضاي شورا سؤالات، پيشنهادات و دغدغه هاي خود را مطرح کردند و ضمن همدردي با حادثه ديدگان و خانواده رخداد 18 تير تله سي يژ، بررسي کارشناسي اين حادثه براي شناخت علت اتفاق را ضروري دانستند.

فرج ا... فصيحي رامندي رئيس شورا در ابتداي جلسه بر نصب و راه اندازي دوربينها و سيستمهاي نگهداري و ضبط فيلم در مجموعه و به خصوص نقاطي که فاقد اين امکانات هستند، تأکيد کرد و از سوي ديگر تشکيل کميته فني براي بررسي علت ماجرا با مديريت     

*پيش بيني حوادث احتمالي در تله سي يژ ضروري است

علي فرخزاد نايب رئيس شورا با اشاره به تمامي اقدامات ايمن سازي که در مجموعه صورت گرفته بوده است، بر ضرورت پيش بيني حوادث احتمالي و جلوگيري از وقوع آن در مجموعه ازسوي متوليان امر تأکيد کرد و افزود: در اين مجموعه شرايط ايده آل براي استفاده مناسب افراديکه از شرايط جسماني خاصي دارند و يا کهنسال هستند، بايد پيش بيني شود.

*جامعه هدف استفاده کنندگان تله سي يژ مشخص شوند

حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي با بيان اينکه مجموعه تله سي يژ اقدام ارزشمند شهرداري در راستاي تقويت حوزه گردشگري قزوين به شمار مي‌آيد، گفت: براي رسيدن به نقطه مطلوب در جلسات تحصصي راهکارهاي رسيدن را بررسي کنيم و هر اتفاقي که بخواهد به اين مجموعه خدشه وارد کند را بايد مورد رصد و بررسي قرار بدهيم، تا نقاط قوت تقويت شود.

وي با بيان اينکه حوزه مسائل مديريت شهري را با استانداردها گره بزنيم، ادامه داد: بومي سازي تکنولوژي که از خارج کشور به داخل وارد مي‌شود بسيار مهم است و مردم بايد فرهنگ استفاده از آنها فراگيرند تا از اتفاقات ناخواسته جلوگيري خواهد کرد.

اين عضو شورا همچنين شناخت جامعه هدف و استفاده کنندگان تله سي يژ را امر مهم و ضروري دانست و گفت: اگر قرار است پروژه تله سي يژ باشد بايد ورزشکاران از آن استفاده کنند و اگر اين پروژه به تله کابين تبديل شود، عموميت استفاده از اين پروژه افزايش خواهد يافت.

*دوربين ثبت لحظه ها در تله سي يژ نصب شود و تعداد پرسنل افزايش يابد

سيدکاظم مجابي رئيس کميسيون سلامت و خدمات شهري گفت: برخي ادارات و نهادهايي که از غيراستاندارد بودن تجهيزات تله سي يژ ايراد گرفتند، رسانه ملي غيراستاندارد بودن آسانسور اين مجموعه را در گزارشي اطلاع رساني عمومي کرد.

مجابي خاطرنشان کرد: هر نهاد وارگان در زمينه فعاليت خود بايد الگو باشد و مثلا ساختمان شهرسازي براي دير ساختمانها بايد الگو باشد.

وي يادآورشد: دوربين ثبت لحظه ها در منطقه کامان و زرشک نصب شود و پرسنل لازم داشته باشند و اطلاع رساني لازم درخصوص اتفاق صورت گرفته ازسوي متوليان تله سي يژ بايد صورت بگيرد.  

*تله سي يژ از مجموعه هاي استاندارد جهاني است

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري با بيان اينکه تله سي يژ قزوين از نمونه هاي مشابه استاندارد به شمار مي‌آيد، گفت: تله سي يژ قزوين نشان و استانداردهاي جهاني را به همراه تأييديه بهره برداري از مناطق نمونه گردشگري کشور را اخذ کرده است.

وي ادامه داد: ممکن است اتفاق و حادثه براي هريک از وسايل و تجهيزات رفاهي و گردشگري بروز پيدا کند و تله سي يژ قزوين نيز از اين مقوله مستثني نيست و اداره کل استاندارد نسبت به اتفاق اخير کم لطفي کردند.

صديقي با بيان اينکه حفط جان مردم از وظايف پروژه هاي مهم و ازجمله تله سي يژ به شمار مي آيد، گفت: تله سي يژ بايد به تله کابين تبديل شود و ايمني ها براي حفظ جان شهروندان درنظر گرفته شود و از سوي ديگر اتفاقات اينچنيني نبايد مقابل پيشرفت گردشگري قزوين را بگيرد.

*تنها شهرداري مسئول اتفاق تله سي يژ نيست

حسين صلح جو رئيس کميسيون پيگيري و نظارت نيز با بيان اينکه تأمين ايمني لوازم و تجهيزات مؤسسه کاسپين از ضروريات است و علرغم وجود شرايط استاندارد متأسفانه اين اتفاق رخ داده است، ادامه داد: ازآنجاييکه بعد مسافت زياد بوده مجروحين بلافاصله با استفاده از اورژانس هوايي به بيمارستان انتقال داده شدند.

وي با بيان اينکه در اين اتفاق تنها شهرداري مسئول و پاسخگو نيست، رئيس و هيأت مديره نيز پاسخگو هستند، ادامه داد: شهرداري قزوين تنها سهامدار اين مجموعه به شمار مي‌آيد و تنها دستگاهي نبايد باشد که زير سؤال مي‌رود.

*شهرداري هاي استان در اين اتفاق مسئول هستند

علي صادقي نيارکي سخنگوي شورا نيز با تأکيد براينکه تحت هيچ شرايطي نبايد پروژه اي که طي 10 سال زحمات زيادي برايش کشيده شود، متوقف شود، افزود: ضمن افزايش ايمني پروژه در آينده، بايد محدوديت هايي براي استفاده برخي رده هاي سني درنظر گرفته شود.

وي تصريح کرد: درکنار اين، اتفاق بروز يافته بسيار جاي تأسف دارد و بايد تلاش کرد تا چنين اتفاقاتي ديگر بروز پيدا نکند و از سويي در اين حادثه تنها شهرداري قزوين مقصر نيست و شهرداري هاي استان مسئول هستند.

*تأکيد بر استانداردسازي بايد در تمامي حوزه ها رعايت شود

احد چگيني رئيس کميسيون املاک و توافقات نيز با بيان اينکه در مرکزي که قصد دارد به قطب گردشگري کشور تبديل شود، چنين اتفاقاتي بروز خواهد يافت، گفت: تلاشها بايد در راستاي به حداقل رساندن اتفاقات و رخدادهاي ناگوار به ثمر نشيند.

وي با اشاره به اقدام اداره کل استاندارد مبني بر غيراستاندارد ناميدن مجموعه تله سي يژ گفت: خودروهاي برخي شرکتهاي خودرو ساز در کشور که باعث بروز تصادف و حوادث مالي و جاني براي مردم مي شود را نيز، اداره استاندارد بايد غيرفني و کارشناسي بدانند.

سخنگوي شوراي عالي استانها يادآورشد: اتفاق رخ داده در تله سي يژ از معدود رخدادهايي که منجر به حادثه شده است و نگاهها به اين اتفاق نبايد بخشي بوده و بلکه بايد جامع و استاني باشد.

پايان پيام/1963/تير95          

تصاویر مرتبط