پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

فرخزاد، رئيس کميسيون عمران پارلمان محلي قزوين خبرداد:

بهره برداري از تقاطع امام رضا(ع) تا پايان سال جاري در صورت تأمين اعتبار/نظارت پارلمان محلي بر پروژه هاي بزرگ شهرداري ادامه دارد

رئيس کميسيون عمران پارلمان محلي گفت: در بازديد اخير شورا از روند ساخت تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع)، بهره برداري اين تقاطع تا انتهاي سال آتي، درصورت تأمين اعتبار و پيشرفت براساس برنامه زمانبندي از سوي متوليان اجراي پروژه اطلاع رساني شد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ بازديد اعضاي پارلمان محلي از روند ساخت تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) که به همت کميسيون عمران شورا ترتيب داده شده بود، همزمان با ظهر سه شنبه 28 تيرماه در محل اجراي پل انجام شد و متوليان امر گزارشي از آخرين وضعيت ساخت اين تقاطع ارائه دادند.

علي فرخزاد رئيس کميسيون عمران پارلمان محلي در اين جلسه هدف از بازديد دوره اي پروژه هاي بزرگ شهرداري را درجريان قرارگرفتن از روند پيشرفت پروژه‌ها، مشکلات و موانع آنها دانست و ادامه داد: نظارت پارلمان محلي بر پروژه هاي بزرگ شهرداري ادامه دارد و پل امام رضا(ع) براساس برنامه زمانبندي که برايش تعريف شده است، بايد انتهاي مرداد سال آتي به بهره برداري برسد، ولي درصورت تأمين اعتبار و پيشرفت براساس برنامه زمانبندي، تا انتهاي سال به اتمام خواهد رسيد.

وي خاطرنشان کرد: اگر شرايط به نحو مطلوبي پيش برود، پروژه با 25 درصد زودتر از زمانبندي تعيين شده و در طول يکسال و نيم به اتمام مي‌رسد، درحاليکه براساس قرارداد اول، دو سال زمان براي ساخت آن درنظر گرفته شده بود.

اين عضو شورا با اشاره به نقدهايي که به اجراي پروژه وجود دارد، گفت: با توجه به اينکه شهرمان فاقد کمربندي حاشيه اي است و احداث آن به دليل خارج بودن از وظايف شهرداري بزودي ممکن نبود و ازآنجاييکه جزو معدود شهرهايي هستيم که ماشينهاي عبوري از داخل شهر گذر مي‌کنند و بنابراين پل امام رضا(ع) جايگزين کمربندي حاشيه جنوبي شهر شده و نقايص موجود را برطرف مي‌کند.

فرخزاد با اعلام اينکه تقاطع هاي قدس و ابوترابي مکمل پل امام رضا(ع) هستند و رينگ جنوبي و غربي شهر را کامل مي‌کنند، گفت: پل امام رضا(ع) داراي چهار لاين است که دولاين براي خودروهاي داراي سرعت بالا، بدون ترافيک و چراغ راهنمايي طراحي شده و دولاين ديگر براي تردد خودروهايي که به آرامي و با سرعت کمتر قصد تردد دارند، درنظر گرفته شده است.

اين عضو شورا در خاتمه از تأمين فضا براي پارک يکهزار دستگاه خودرو در پارکينگ زير پل امام رضا(ع) خبرداد و يادآورشد: نقاط ديگري مثلا در ورودي شهر از اتوبان، مقابل دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) و تقاطع اتوبان به کانال يا فلکه اول کوثر نيز از قابليت براي ساخت تقاطع برخوردار بودند، ولي ازآنجاييکه هدف توسعه متوازن شهر از اولويتها بود، احداث تقاطع امام رضا(ع) در جنوب شهر را در اولويت قرار داديم.

پايان پيام/1976/تير95   

 

تصاویر مرتبط