پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور:

ساماندهي ورودي ها، اتمام طرح امامزاده حسين(ع)، مرمت و آسفالت جاده هاي منتهي به نواحي منفصل و توجه به معماري اسلامي-ايراني ضرورتهاي مهم شهر قزوين هستند

صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور خود که در جلسه صحن شورا بيان شد، مرمت و بازسازي جاده هاي منتهي به نواحي منفصل (به ويژه جاده نسيم شمال)، اتمام طرح نيمه تمام توسعه و ساماندهي امامزاده حسين(ع)، ساماندهي ورودي‌هاي شهر و توجه به معماري اسلامي_ايراني در شهرسازي را مورد تأکيد قرارداد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ محمدرضا صديقي با تأکيد براينکه ترميم آسفالت و مرمت جاده هاي منتهي به نواحي منفصل شامل چوبيندر، نجف آباد، وثوق آباد، حسن آباد، اسماعيل آباد، ناصرآباد و مشعلدار و به ويژه جاده نسيم شمال بايد دردستورکار شهرداري قرار بگيرد، افزود: متوليان امر يک زمانبندي تعيين شده‌اي به شهروندان و نمايندگان شهر اعلام کنند که اين مسيرها و به ويژه جاده نسيم شمال چه زمان روکش آسفالت مي‌شود، ازآنجاييکه جاده نسيم شمال نقش کمربندي قزوين را ايفا مي کند و بسياري از مسافرين در اين فصل از مسير يادشده عبور مي‌کنند، لازم است نسبت به سرعت بخشي در روکش آن اقدام شود.

وي پيشنهاد داد: نسبت به احداث مراکز فروش و عرضه محصولات کشاورزي قزوين در حاشيه جاده‌ها به ويژه نسيم شمال با مشارکت مردم اقدام شود.

اين عضو شورا به طرح نيمه کاره ساماندهي امامزاده حسين(ع) اشاره کرد و افزود: در فاز يک برخي خانه ها خريداري و تملک شدند، ولي صاحبان و ساکنين پلاکهاي تملک نشده هم‌اکنون در بلاتکليفي به سرمي‌برند و آرامش روحي، جسمي و امنيت از آنها سلب شده است که تقاضا دارم نسبت به سرعت بخشيدن به تملک و تعيين تکليف طرحامامزاده حسين(ع) اقدام شود.

صديقي ضمن تشکر و قدرداني از زحمات شهرداري در احداث پل خليج فارس، در ادامه عدم ساماندهي ورودي‌هاي ديگر شهر را مشکل جدي قزوين برشمرد و افزود: ورودي هاي شهر از سوي بلوار آيت ا... خامنه اي و دروازه رشت از معماري و شهرسازي درخور شهر باسابقه قزوين برخوردار نيست و بنابراين شهرداري نسبت به اجراي طرح نيمه کاره ورودي ها اقدام نمايد تا مردم و مالکين از بلاتکليفي خارج و مسافرين ورودي به شهر با جلوه زيباي شهر قزوين مواجه شوند.

اين عضو شورا اجراي معماري اسلامي و ايراني در شهرسازي امروزي را ضروري دانست و افزود: معماري که از گذشته در قزوين به يادگار مانده الگو و شاخص مهمي براي شهرسازان و معماران امروزي به شمار مي‌آيد و چرا مورد توجه متوليان امر قرار نمي‌گيرد؟ و کار به جايي رسيده که معماري امروزي دچار دوگانگي و سردرگمي در سنت و مدرنيته شده است، مثلا اجراي برج تجارت در دروازه درب کوشک به شهر و به ويژه معماري سنتي و کهن قزوين آسيبي زده که جبران ناپذير است.

وي در ادامه با طرح اين سؤال خطاب به متوليان امر که با وجود ترافيک محدوده مرکزي چرا مجوز ساخت واحدهاي پر تراکم و با پارکينگ اندک داده مي‌شود؟ گفت: در خيابان نادري، چهارراه وليعصر، خيابان توحيد، بلوار امام خميني(ره) و ... از نقاطي هستند که در برخي مجوزها اين مهم رعايت نشده است و درصورتيکه در طرح ها بايستي پياده محوري، دوچرخه محوري، حفظ فضاي سبز و تأمين پارکينگ به شکل جدي مدنظر باشد.

رئيس کميسيون شوراياري خاطرنشان کرد: وقتي موضوع شکوفايي شهري را مطرح مي‌کنيم بايد شهروندان را از نتايج و بازتابهاي مثبت آن بهره‌مند سازيم.

وي همچنين گفت: دانشگاه آزاد اسلامي قزوين از معماري زيبا و چشم نوازي برخوردار است و يکي از بهترين مراکز علمي ايران از مناظر مختلف علمي، معماري و... برخوردار است، ولي اخيرا در بيرون از محوطه يک بنايي در حال ساخت است که هم معماري مجموعه دانشگاه، فضاي سبز بيروني و ميدان تازه تأسيس را زير سؤال خواهد برد که پيشنهاد دارم نسبت به ارائه طرح آن در کميسيون تلفيق معماري، شهرسازي و عمران براي بررسي، اقدام شود.

 پايان پيام/1981/تير95

تصاویر مرتبط