یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۰۳

چگيني، عضو شوراي شهر و سخنگوي شوراي عالي استانها خبرداد:

ارسال لايحه درآمد پايدار شهرداري‌ها به مجلس از دستاوردهاي اجلاس جهاني شوراها

رئيس جمهور قول داد در حوزه کسب درآمد پايدار براي شهرداري‌ها لايحه اي تنظيم و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارسال کند، درکناراين، باتوجه به جايگاه شوراها و شهرداري‌ها در مديريت يکپارچه شهري، بر تسريع در تصويب لايحه مديريت جامع، به عنوان يکي از عوامل موثر، در مديريت شهرها تأکيدشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ احد چگيني عضو شوراي اسلامي شهر و سخنگوي شوراي عالي استانها در جلسه عصر امروز پارلمان محلي، گزارشي از برگزاري نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران 2016 که همزمان با 30 و 31 تيرماه در برج ميلاد تهران برگزارشد، ارائه داد.

چگيني با بيان اينکه مقامات ارشد کشوري ميهمان اجلاس نامبرده بودند و رئيس جمهور ايران از سخنرانان اصلي به شمار مي‌آمدند، گفت: در اين مراسم دوهزار نفر از اعضاي شوراهاي سراسر کشور و شهرداران به همراه 100 نفر از سرمايه گذاران 14 کشور دنيا حضور يافتند.

وي همچنين از برگزاري بيش از 30 پنل، نشست­ و سمينار تخصصي با محورهاي ويژه و متنوع در تمامي حوزه­هاي اساسي مديريت شهري با حمايت علمي سازمانهاي ذيربط در حاشيه اجلاس خبرداد و افزود: در پايان اجلاس، بيانيه مربوطه در هشت بند قرائت شد تا نتايج مهم و اثرگذاري براي شهرها و شهروندان آنها درپي داشته باشد.

سخنگوي شوراي عالي استانها با اشاره به نتايج مهم اجلاس جهاني شوراها و شهرداران 2016،خبرداد: رئيس جمهور قول داد در حوزه کسب درآمد پايدار براي شهرداري‌ها لايحه اي تنظيم و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارسال کند، درکناراين، با توجه به جايگاه شوراها و شهرداري ها در مديريت يکپارچه شهري بر تسريع در تصويب لايحه مديريت جامع، به عنوان يکي از عوامل موثر، در مديريت شهرها تأکيدشد.

رئيس شوراي استان افزود: در بيانيه پاياني بر اجراي هرچه مطلوب تر قانون ماليات بر ارزش افزوده درمورد شهرداري ها راهکارها و پيشنهاداتي داشتيم که خطاب به متوليان دولتي بيان شد.

وي در خاتمه از انعکاس برنامه ها و دستاوردهاي اجلاس از شبکه هاي سراسري خبرداد و به مباحث بيان شده در برنامه تيتر امشب شبکه جهاني خبر نيز اشاراتي داشت.

پايان پيام/1985/مرداد95    

تصاویر مرتبط