دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۰۴

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

برخورد جدي با سوء استفاده کنندگان از بيت المال/اگر حقوق نجومي حق برخي مديران است، پس حق ملت ايران چيست؟!/آسيب ايجاد باغ ويلاهاي غيرمجاز کمتر از فيشهاي حقوق نجومي نيست/دعوت از معلولين در جلسات مناسب سازي شهري/از مهاجرت روستائيان به شهر جلوگيري شود

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور خود نکات و تأکيداتي را خطاب به مسئولان شهري، استاني و کشوري بيان کرد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ اشدري رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور خود که در جلسه شوراي اسلامي شهر بيان شد به نکات ذيل اشاره کرد.

*عده اي از مديران بي‌درد معتقدند فيشهاي حقوق نجومي و وامهاي کلان، حق آنهاست و اگر چنين است، حق شهداء، خانواده شهداء و مردم غيور ايران بايد چگونه پرداخت شود؟!

*سوء استفاده مديران از بيت المال، به اعتماد، وحدت و همدلي مردم آسيب مي‌زند، بايد با آنها جدي برخورد شود و رقم غيرقانوني برداشته شده به بيت المال بازگردد.

*آنچه سرمايه اين ملت بزرگ و شهيدپرور است، اعتماد، وحدت و همدلي مردم ولايتمدار است و پاسخگويي مسئولين به مردم، حق مسلم آنان است.

*آسيب ايجاد باغ ويلاهاي غيرمجاز به ظاهر مجاز آقايان و آقازاده ها، کمتر از فيشهاي حقوق نجومي و وامهاي کلان نيست و بايد رسيدگي شود.

*بايستي با شرايط مساعد و قانوني و طرح مصوب براي ساخت و ساز روستائيان در محل زندگي خود، از مهاجرت آنان و فرزندانشان به شهر جلوگيري به عمل آورد.

*سياست گذاري شورا براي ساماندهي ابزارهاي تبليغاتي و تبليغات رسانه اي شورا و شهرداري براي دستگاههاي درون سازماني و برون سازماني شهرداري مشخص شود.

*تعامل سازمان زيباسازي و تعامل آن با اداره کل بنياد شهيد بسيار ارزنده است و تمام شهر به قاب عکس شهيدان زينت داده خواهد شد.

* لازم است واحد نظارتي در دستگاهها، توسط دستگاه نظارتي استان انتخاب شود، نه توسط مديريت داخلي دستگاهها!

*چرا بايد ساماندهي و مناسب سازي پياده رو ها به نام معلولين و آسيب ديدگان و به کام پيمانکاراني که خوب اجرا نمي کنند، ثبت گردد؟!

* براي ساماندهي و مناسب سازي پياده روها در جلسات تصميم گيري از نمايندگان معلولان و انجمن هاي اقشار آسيب ديده يا شوراي هماهنگي معلولين براي اولين بار دعوت به عمل آيد، تا به نگاه و نظر آنان درخصوص مناسب سازي براي اولين بار توجه ويژه اي شود.

پايان پيام/1987/مرداد95

 

 

متن کامل نطق فاطمه اشدري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

بسمه تعالي

 

بند 1

پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، معمار کبير انقلاب ، امام خميني (ره) فرمودند، پيروزي انقلاب ، پيروزي مستضعفين بر مستکبرين بوده است و پس ، ملتي که از چپاول و وطن فروشي و غارت مستکبرين داخلي و خارجي به استيصال آمده بودند با رهبري امام خود قيام کردندو پيروز شدن ، امروز اف دارد دولتمردان  ما که به حقوق مردم بي مهري کنند و به خون شهداي عزيز بي اعتنايي نموده و آرمانهاي شهدا و امام شهدا را به فراموشي سپارند ، استکبار ديگري را خلق کنند.

مردم ولايت مدار پس از 38 سال انقلاب ، رهبرشان را تنها  نگذاشته و محکم ايستاده اند ، ما گوش به فرمان رهبريم ، و اجازه نخواهيم داد که در آشکارا يا پنهان گروهي از افراد آنهم به نام مسئولين و مديران بي درد حقوق ملت و مردم را به چپاول ببرند . به بيت المال خيانت کنند و مدعي اين باشند که اين حق ماست ! اگر حق ايشان است ، حق شهدا و خانواده شهدا و مردم غيور و قهرمان ايران چگونه است ؟! دولت بجاي حذف يا ضبط يارانه، احاد ملت که بايد يارانه بگيرند، يا يارانه ي آنان را قطع نمايد، و يقين داريم که اين رقم يارانه کم بخشي يا تمام زندگي برخي از اقشار بي بضاعت و مستضعف را تامين مي کند. و موجبات دلواپسي  و نگراني اقشار ضعيف  و کم توان را فراهم آورد  چرا  پيشتر از اينها به حقوق نجومي  برخي از آقايان نظارت نکرده اند؟ که  چندين برابر بودجه يارانه ملت از بيت المال به ناحق براي  خود سهم تعيين کرده اند و وام هاي کلان هم از سوي ديگر! فعلا هم اين بررسي ها را اقدامات در سطح کلان کشور مطرح است، آيا در سطح استانها و شهرستانها به آن پرداخته شده يا مي شود؟! به فرمايش مقام معظم رهبري ، مسئله عزل و برکنار کردن و برگرداندن پول بيت المال بايد پيگيري شود ، اگر کساني بي قانوني کرده اند بايستي مجازات شوند، بايد با اقدام جدي اعتماد مردم را جلب کرد. رهبري خواستار عزل، سپس مجازات غارتگران شدند نه استعفا ! نشان از آن دارد ، آنچه سرمايه اين ملت بزرگ و شهيد پرور است ، اعتماد و وحدت و همدلي مردم ولايت مداراست ، و رهبر معظم و فرزانه براي اينکه به اين سرمايه ارزشمند و با عزت جامعه يعني اعتماد مردم و وحدت و همدلي ، آسيب و خللي نرسد، مجددانه پي گير هستند. پاسخگويي مسئولين به مردم حق مسلم آنان است .

بند 2

اما ، مي خواهم اضافه نمايم، در موضوع شهرسازي، که در تمامي شهرهاي کشور مرسوم شده است اينکه به آشکارا و عيان ، بسياري از مناطق خوش آب و هوا در سايه قانون بي قانوني صرفا بايستي در اختيار برخي آقايان مدير و آقازاده هايشان باشد، در صورتي که اين گونه منابع طبيعي از اموال بيت المال است و به همه مردم تعلق دارد ،  و استان و شهرها هم از آن مستثني نيست. ايجاد باغ ويلاهاي غير مجاز به ظاهر مجاز !  آقايان و آقازاده ها کمتر از فيش هاي نجومي و وام هاي کلان  به اعتماد و وحدت و همدلي مردم آسيب وارد نمي سازد ، بلکه بيشتر روحيه مردم را مخدوش کرده است . با برخورد قانوني با ايگونه تشکيلات اشرافي و اشراف زادگي از سويي بايستي شرايطي فراهم کرد که به جاي تخريب روستاهاي  همجوار شهر، به ساکنين روستاها کمک کرد بتوانند براي جلوگيري از مهاجرت فرزندان خود و اينکه روستاها خالي از سکنه نشوند اجازه ساخت و ساز به عنوان سرپناهي براي خود و فرزندان اقدام نمايند و موارد اينچنين که رفاه حال عموم مردم و شهروندان را در نظر گرفته شود قانون و طرحهاي مصوب ايجاد کرد.

چندين سال است از موضوع سياست گذاري و ساماندهي تبليغات در شهرداري مي گذرد ولي متأسفانه علي رقم اين همه جلسات و مصوبات همچنان در بي ساماني تبليغات شهري به سر مي بريم ، از سويي يا افزودن کانال تلگرام به ابزارهاي رسانه اي شهرداري و شورا علاوه بر ايجاد فضايي بر تسريع و ايجاد سرعت در برقراري ارتباط و تبادل نظر بين مردم و دستگاههاي شهرداري و اعضاي شورا ، گاهي اوقات امر مشتبه مي شود که برخي از مديران يااعضاي شورا نگاه خود را طوري نسبت به مديريت شهري تفسير يا ارائه مي دهند که در ذهن شهروند عزيز تصور مي شود که مصوبه شوراست . قبل از اينکه اين اقدام اثرات سوء و ناباورانه اي را در محيط شهري و شهروندان ايجاد کند بهتر است اين موضوع يعني کانال تلگرام و ساماندهي تبليغاتي ديگر و ابزار تبليغاتي سازمان زيباسازي – سازمان فرهنگي و روابط عمومي شورا و شهرداري در اسرع وقت توسط کميسيون فرهنگي و ورزشي به همراه روساي سازمانهاي تبليغاتي و تعيين و تکليف و شوراي سياست گداري تشکيل و نتايج آن به شوراي شهر ابلاغ گردد که رفع ابهام براي افراد ، اشخاص و نمايندگان شورا و مديران دستگاههاي برون شهرداري و درون شهرداري و در نهايت براي شهروندان عزيز گردد .

همکاران محترم اعضا شورا اشراف دارند هر موضوعي در قالب تعيين تکليف جهت اجرا موضوعي به مديران شهرداري ابلاغ يا به شهروندان عزيز اطلاع رساني خواهد شد که مصوبه کميسيون مربوطه و شورا را داشته باشد . از جمله موارد اينکه کدام محل يا پايه ابزاري شهداي هر محله يا مسجدي را قاب شهر به مردم معرفي نماييم با سازمان زيباسازي و بنياد شهيد تعامل و هماهنگي لازم به عمل آمده تا با يک اقدام فرهنگي مناسب از سوي سازمان زيباسازي و بنياد شهيد بتوانيم عکس هاي خاطره آفرين و ارزشمند شهداي عزيز را در تمامي نقاط شهر  بطور زيبا و ارزنده نصب نماييم . اين تلاش سازمان زيباسازي و تعامل آن بنياد شهيد بسيار ارزنده است . در واقع تمامي شهر به قاب شهر شهيدان زينت خواهد شد .

بند 4

و اما در بحث واحدهاي  نظارتي پيشگيري و رسيدگي به تخلفات در دستگاهاي اجرايي که متاسفانه توسط مديران درون سازماني انتخاب مي شوند، تا زماني که اين چنين است از بحث هاي فيش هاي حقوقي نجومي ! تا وام هاي کلان و بي رويه و از سويي موضوع زمين خواري و در نهايت پايمال شدن بيش از پيش حقوق مردم فراتر رفته تا منجر به بي اعتمادي مردم خواهد شد و آسيب جدي و شديدي به بدنه نظام خواهد زد.

يقينا اين مديريت بيمارگونه نه تنها درمان نخواهد شد ، بلکه بطور پيشرفته و بعنوان يک معضل مديريتي آسيب مهلکي به بدنه دستگاه و اهداف سازماني وارد خواهد ساخت.  لازم است  واحد نظارتي در دستگاهها توسط دستگاههاي نظارتي   استان  انتخاب شود ، نه توسط مديريت داخلي دستگاهها ! يقينا شکل صحيح نظارت و بازرسي  بايستي در چنين قالبي شکل بگيرد ، آنهم منتخب از افراد مطلع ، متخصصص، خداترس، نخبه و دلسوز مردم و هوشيار و دقيق بدون وابستگي هاي سياسي و اقتصادي ، که بتواننددر امور خلاف و غلط بازدارند باشند، نه مشوق و پوشاننده خطا و تخلف .

بند 5

توصيه اي از طرف انجمن نابينايان و کم بينايان عزيز به مسئولين و مديران شهري و شوراي شهر از آنجايي که شهرداري  در فعاليت عمراني موضوع  و پروژه مناسب سازي پياده روها را در سر فصل الويت دار فعاليت عمراني خود قرار داده اند ، سپاسگذاريم. اما اينکه چرا هيچوقت از شوراي هماهنگي معلولين عزيز نظر  مشورتي خواسته نشده؟ يا يکنفر نماينده بطور مشترک بين مديريت شهري  و شوراي هماهنگي معلولين و آسيب مندان و آسيب ديدگان عزيز ، در امور شهرسازي و خدمات طراحي ديده نشده است ؟ افراد سالم توان درک نياز آسيب مندان را در امور پروژه هاي عمراني شهر به اندازه آنان را نداشته و پر واضح است اشراف ندارند ، اين چنين است که تا اين حد پروژه اي اجرا شده و نياز اين قشر محترم  آسيب  آسيب ديده توجه نشده است ، ادامه پروژه  بدين شکل درست نيست ، تا از ضرورتهاي پروژه براي آسيب  ديدگان مطلع نشده باشيم باز هم به خطا مي رويم . ( در واقع پروژه اي که فاقد پيوست فرهنگي و اجتماعي است، حداقل از نگاه قشري که آسيب ديده اند هم نتوانسته  به تحقق و بررسي لازم برسد ، يقينا از درجه اعتبار  در رضايت مندي ساقط است) با لحاظ اينکه چرا بايد  پروژ ه اي به نام معلولين و آسيب ديدگان و به کام پيمانکاران ، پيمانکاراني که خوب اجرا نمي کنند واقع گردد.

البته نماينده سازمان خدمات طراحي هم پذيرفته اند که پيمانکار خوب اجرا نکرده است ! حال ضرورت دارد معاونت محترم شهرسازي نسبت به اين موضوع داشته و همراه با کميسيون شهرسازي و عمراني و ... نشست لازم با نماينده اقشار آسيب ديده يا شوراي هماهنگي معلولين را داشته باشند تا با توجه به حقوق شهروندي افراد آسيب ديده براي اولين بار از نگاه خودشان موضوع بررسي و توجه شود. و تصميمات لازم گرفته شود.

البته اين موضوع حائز اهميت است و بايد اقدام عاجل صورت پذيرد ، امام از سويي از مديريت شهري سئوال مي شود چرا اين پروژه در خيابان خيام شمالي ، فروسي شمالي  و بالاتر از آن ، هر کدام يک مدل و يک طرح جداگانه دارد و وحدت رويه اعمال نشده است ، از آنجايي که وقتي پروژه اي انجام گيرد به لحاظ اينکه هزينه انجام شده قابل برگشت نخواهد بود و تحميل هزينه  مضاعف خواهد بود در خصوص هدر رفتن سرمايه و بودجه شهرداري که صرفا از بيت المال  است ، مديريت شهر اقدام پيشگيرانه بعمل آورد، از سوي شهر و شهرداري خواستارم  حداقل تا اصلاح طرح و اصلاح اجراي طرح ، طرح متوقف گردد .

خدايا چنان کن سرانجام کار

که تو خشنود باشي و ما رستگار   

 

تصاویر مرتبط