دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۱

غياثوند، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين:

پل ورودي اسماعيل آباد و آسفالت و جدول کشي معابر اکبرآباد و اميرآباد با پيگيري پارلمان محلي انجام شد

درگذشته مصوبات و تأکيداتي در رابطه با احداث پل ورودي اسماعيل آباد داشته ايم که بنابراين، طي يکماه اخير اين پل به بهره برداري رسيد، از سوي ديگر در جلسات مردمي ديگري بر آسفالت و جدول‌کشي معابر اکبرآباد، و اميرآباد تأکيد کرديم که اين مهم نيز با پيگيري و اهتمام پارلمان محلي انجام شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي در رابطه با بازديد کميسيون متبوع خود از منطقه3 و ناحيه اسماعيل آباد، اکبرآباد و اميرآباد که با حضور اعضاي شورا معاونت‌هاي شهرسازي و عمراني شهرداري، مدير منطقه3 و نمايندگاني از معاونت خدمات شهري برگزار شد، اظهارداشت: مجموعه مديريت شهري قزوين ازجمله دستگاههايي به شمار مي‌آيند که تاکنون سعي بر ارائه خدمات مناسب به نواحي منفصل داشتند ولي براي توجه و رونق بيشتر در اين مناطق تمامي دستگاههاي متولي بايد پاي کار بيايند. درگذشته مصوبات و تأکيداتي در رابطه با احداث پل ورودي اسماعيل آباد داشته ايم که بنابراين تأکيدات، طي يکماه اخير اين پل به بهره برداري رسيد، از سوي ديگر در جلسات مردمي ديگري بر آسفالت و جدول‌کشي معابر اکبرآباد، و اميرآباد تأکيد کرديم که اين مهم نيز انجام شد.

غياثوند با اشاره به بازديدي که از شهرک عظيميه و تعاوني هاي 9گانه به همراه اعضاي شوراي شهر به عمل آمد، عنوان کرد: کار آماده سازي يکي از محورهاي اين مسيرها روبه اتمام است و سازمان عمران و منطقه3 فعاليت خود را به درستي انجام مي‌دهند.

اين عضو شورا با تأکيد براينکه فعاليتهاي مربوط به تعاوني شمال اتوبان بايد آغاز شود، افزود: شهرداري در اين بخش فعاليت خود را آغاز کرده و آماده سازي يکي از محورها درحال اتمام بوده و کار ساخت خيابان فرعي نيز درحال انجام است و در اين بخش دستگاههاي خدمات‌رسان بايد تعاوني‌ها را براي ساخت و ساز آماده کنند چراکه حقوق مردم و توسعه شهر درگرو آباداني اين نقطه است و از سوي ديگر برخي تعاوني‌ها که اغلب از قشر کارگر هستند در 20 سال اخير آنجا سرمايه‌گذاري کردند و منتظر پاسخ و رسيدگي مسئولان امر هستند و بنابراين بستر مناسبي براي توسعه در تعاوني‌هاي شمال اتوبان وجود دارد.

وي به کلنگ زني آغاز احداث شهرک عظيميه که در زمان استاندار وقت انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: شهرداري در اين شهرک وظيفه خود را در حوزه آماده سازي انجام داده حالا دستگاههاي خدمات رسان بايد پاي کار بيايند تا به رونق دست يابيم و سرمايه گذاري که مردم داشتند به بار نشيند.

رئيس کميسيون شهرسازي در رابطه با خدمات صورت گرفته در اسماعيل آباد خبرداد: از سال قبل تاکنون دو ميليارد و 200 ميليون تومان پروژه در اين شهرک اجرايي شده و حدود يک ميليارد و 100 ميليون تومان پروژه ساخت پل صرف شده است و در کنار اين، آماده سازي، اصلاح شبکه فاضلاب(تبديل نهرهاي سنتي به شبکه فاضلاب) و اجراي ديگر طرح‌هاي مشابه شهري با هزينه‌اي بيش از يک ميليارد تومان در اسماعيل آباد درحال انجام است.

وي افزود: به منظور کمک به ساخت مسجد 200 ميليون ريال در سال قبل اعتبار اختصاص داده شده و امسال نيز در کميسيون فرهنگي پيشنهاد اختصاص 400 ميليون ريال اعتبار براي مساجد شهرک اسماعيل آباد مورد توجه و رسيدگي قرار گرفت و در کنار اينها در بازديدي که به عمل آمد، بر بهسازي خيابانهاي منتهي به مسجد و مسيرهايي که به اين مهم نياز دارند و ساماندهي آرامستان ناحيه مورد تأکيد قرار گرفت.

غياثوند خاطرنشان کرد: ازآنجاييکه اجراي امر بهسازي و مرمت آسفالت جاده اسماعيل آباد_نياق در حيطه وظايف شهرداري نيست، ولي سازمان خدمات طراحي شهرداري طرحي را براي اين محور درحال تدوين دارد و نياز به ورود اداره کل راه و شهرسازي به اين بخش هستيم.

اين عضو شورا همچنين يادآورشد: باتوجه به مصوبه مناسبي که هفته گذشته در رابطه با اصلاح ورودي‌ها داشتيم، سهم شهرداري 50 درصد از کل کار تعيين شد و بالغ بر 32 ميليارد تومان سرمايه گذاري براي کل مسيرهاي آسفالت تعيين گرديد.

پايان پيام/1972/مرداد95      

 

تصاویر مرتبط