سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۹

دکتر نخستين، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تأکيد کرد:

تأثير بانوان در موقعيتهاي مختلف اجتماعي و عرصه‌هاي مديريتي و تصميم‌گيري همچون شوراها

تأثيرگذاري بانوان در موقعيتهاي مختلف اجتماعي و مخصوصا در عرصه‌هاي مديريتي و تصميم‌گيري همچون شوراها بسيار مؤثر بوده است.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين: دکتر مريم نخستين عضو شوراي اسلامي شهر در ديدار مربيان و دختران تحت پوشش شيرخوارگاه حليمه با وي که در تالار مردم شوراي اسلامي شهر قزوين برگزارشد، کودکان و نوجوانان اين مرکز را آينده سازان کشورمان دانست و افزود: نيمي از افراد جامعه را بانوان تشکيل مي‌دهند و تأثيرگذاري آنان در خانواده بسيار ارزنده و مشهود است چراکه آنان تربيت کننده نسل آينده خواهند شد، نسلي که جامعه اسلامي را به سمت پيشرفت و ترقي سوق خواهد داد.

وي با تأکيد براينکه براي دختران که مادران و همسران آينده اين مرز و بوم خواهند شد، بايد برنامه ريزي آموزشي و فرهنگي مناسبي داشته باشيم، ادامه داد: اگر اينگونه عمل کنيم، به حضور مؤثر بانوان در جامعه نيز کمک شاياني خواهيم کرد چراکه حضور بانوان در عرصه ها و موقعيتهاي مختلف اجتماعي و تصميم گيري بسيار مؤثر بوده و به اخذ تصميمات متعادل کمک خواهد کرد.

اين عضو شورا گريز کوتاهي به نحوه عملکرد شوراي اسلامي شهر قزوين زد و با اشاره به آمار مطلوب بانوان از بدو شکل گيري اين نهاد در قزوين، ادامه داد: در زمانيکه بسياري از شوراهاي شهرها در کشور داراي عضو بانو نبودند، شوراي اسلامي شهر قزوين در تمامي چهار دوره از اعضاي بانو بهره مند بود.

دکتر نخستين وجود کميته بانوان و خانواده در شوراي اسلامي شهر قزوين را نشاندهنده بالندگي فعاليت بانوان دانست و ادامه داد: در اين کميته برنامه هاي مختلفي براي سلامت روحي و جسمي بانوان، ورزش بانوان و درکل مطالبات آنان در خانواده و اجتماع درنظر گرفته شده و يا تدوين مي‌شود.

وي در ادامه يادي از مرحومه صديقه حکمت همسر شهيد بابايي که در سومين دوره شوراها عضو اين نهاد مردمي بود، ياد کردو افزود: اين بانوي ارزشمند الگويي شاخص و گرانقدر به شمار مي آمد که در دوران حضور خود در پارلمان محلي منشأ اثرات خير و ماندگار براي شهر قزوين شد.

رئيس کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي در ادامه به دختران مرکز حليمه سفارشها و توصيه هايي ارائه داد تا با به کار بستن آنها در آينده زندگي موفق و تأثيرگذاري در خانواده و اجتماع داشته باشند.

پايان پيام/2008/مرداد95

 

تصاویر مرتبط