پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۱

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين:

مناسب‌سازي سبزه ميدان قزوين در دستور کار باشد

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: مناسب‌سازي خيابان‌هاي منطقه يک شهرداري قزوين از جمله سبزه ميدان براي تردد معلولان در دستور کار مسئولان قرار بگيرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از فارس؛ محمدرضا صديقي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که عصر چهارشنبه در تالار اجتماعات اين شورا برگزار شد، اظهار کرد: همه انسان‌ها به اندازه توان خود حق استفاده از امکانات شهري را دارند.

وي با اشاره به مناسب‌سازي شهري بيان کرد: بايد مناسب‌سازي معابر فرعي و اصلي در دستور کار قرار بگيرد تا شهروندان قزويني اعم از افراد عادي و معلولان به راحتي بتوانند در شهر عبور و مرور و تردد کنند و از امکانات شهري برخوردار شوند.

صديقي با بيان اين پيشنهاد که مناسب‌سازي را از يک منطقه شهر قزوين شروع کنيم، ابراز کرد: با حلوا حلوا گفتن دهان انسان شيرين نمي‌شود، مسئولان مربوطه بايد اقدامات لازم براي مناسب‌سازي را از يک محلي شروع کنند.

اين مسئول ادامه داد: از آنجايي که بيشتر معلولان از امکانات اداره کل بهزيستي و هلال احمر برخوردار مي‌شوند بهتر است مناسب‌سازي شهري از خيابان سبزه ميدان واقع در منطقه يک شهرداري قزوين در دستور کار مسئولان قرار بگيرد و انجام اقدامات لازم آغاز شود.

رئيس کميسيون شوراياري شوراي اسلامي شهر قزوين خاطرنشان کرد: معلولان ضعيف هستند به همين دليل بايد طراحي مناسب‌سازي شهري به خوبي انجام گردد و سپس تبديل به عمل شود به گونه‌اي که معلولان آن را لمس کنند.

وي با بيان اينکه هنوز مناسب سازي معلولان را به درستي انجام نداديم، اظهار کرد: بايد شيوه‌نامه‌هاي مناسب‌سازي شهري به نهادهاي دولتي و غير دولتي ابلاغ شود و شهرداري قزوين نيز از اين طرح حمايت ويژه کند.

در ادامه اين جلسه نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه چندين سال است که کارگروه مناسب‌سازي شهري تشکيل شده است، بيان کرد: با اين وجود پياده‌روهايي که تاکنون بازسازي و بهسازي شدند چرا به موضوع مناسب‌سازي توجه ويژه نشده است.

علي فرخزاد اظهار کرد: بايد در اجراي پروژه‌ها به موضوع مناسب‌سازي شهري توجه شود تا دوباره براي مناسب‌سازي پروژه‌ها، اعتباري تخصيص نيابد زيرا همين موجب مي‌شود متحمل هزينه‌هاي بي‌شماري شويم.

وي با بيان اينکه بايد تمهيدات ويژه در مناسب‌سازي شهري در نظر گرفته شود، ابراز کرد: بايد نظارت عالي بر اجراي پروژه‌ها باشد، تا ساختمان‌هاي اداري، تجاري و خدماتي براساس مناسب‌سازي شهري احداث شود.

پايان پيام/2014/مرداد95

تصاویر مرتبط