یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۷

صلح جو، رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين:

مساجد مرکزي براي پاسخگويي به مطالبات مردمي هستند

رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: مساجد مراکزي براي پاسخگويي به مطالبات مردمي هستند و يکي ديگر از مهمترين کارکردهاي آنها پيوند بين نسل امروز و فرداست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو با تأکيد براينکه مسجد سنگر و پايگاه است و درکنار اينکه مرکزي براي پاسخگويي به مطالبات مردمي است، افزود: يکي از مهمترين کارکردهاي مساجد پيوند بين نسل امروز و فرداست و درکنار اين، پايگاه سياست و جايگاه عبادت است.

حسين صلح جو با بيان اينکه انسان در زندگي نيازمند ارتباط با پروردگار خود و اجتماعي است که در آن زندگي مي‌کند، گفت: مسجد به عنوان پايگاه ديني و اجتماعي، موجب گردآمدن آحاد مردم در کنار يکديگر مي‌شود و به اتحاد آنان منجر خواهدشد.

وي با اشاره به روز جهاني مسجد که به علت سالروز تخريب مسجدالاقصي نامگذاري شده، است، گفت: نه تنها در اين روز، بلکه در ديگر روزها بايد به جايگاه و مرتبه مساجد ارج نهاد، درست است که در گذشته مسجد محل عبادت و تحصيل علم و دانش بوده، ولي امروزه اگر مدارس نيز رشد کردند و کارکرد تعليم دانش و علم آموزي از مساجد گرفته شده است، بايد بين مسجد و مدرسه پيوندي ناگسستني برقرار کرد چراکه از خواسته هاي غرب جدايي اين دو از يکديگر است.

وي افزود: امروزه محلاتي که مساجد پررونقي دارند مردم محلات آنها گرفتار مفاسدي همچون اعتياد، بزهکاري و گسست اجتماعي نخواهند شد، چراکه مسجد پررونق، جنبه‌هاي مثبت يک محله همچون صفا، امنيت، آرامش و تعالي را تقويت مي‌کند، به همين خاطر اثرات و تبعات نيکوي مسجد براي مسلمانان ماندگار است.

اين عضو شورا با بيان اينکه دشمن توطئه و برنامه ريزي مفصلي را براي دوري مردم از مساجد و پايگاههاي به انجام مي‌رساند، ادامه داد: جوانان بايد مسجد را نقطه اميد و پايگاه خود بدانند و امام جماعت و فرمانده پايگاه زمينه حضور اقشار مختلف و به ويژه جوانان و نوجوانان را در مسجد فراهم کنند و با تقويت اين پايگاه مستحکم نقشه هاي دشمنان را ازبين ببرند.

صلح جو ادامه داد: پايگاه اجتماعي مسجد و بسيج مساجد بايد هرروز ارتباط قوي تري داشته باشند و بسيج مساجد پيوندي مستحکم با بسيج اقشار داشته باشد.

وي با اشاره به مصوبات و سياست گذاري هاي شوراي شهر قزوين در توسعه و رونق مساجد بيان کرد: پارلمان محلي قزوين با مصوباتي که براي ايجاد زيرساخت هاي فرهنگي داشته، به گسترش مسجد در مناطق تازه توسعه يافته اقدام کرده و حدود 23 قطعه زمين واگذار کرده است.

اين عضو شورا در خاتمه گفت: پايگاه مذهبي، هيأت مذهبي و يا کانون فرهنگي که در مساجد ايجاد مي‌شود، هرکدام از آنها با برنامه هاي مهمي که تدوين مي‌کنند، افرادي را به خود جذب کرده و آنان را از ناهنجاريهاي اجتماعي دور کرده و عبادت و بندگي و مقابله با شيطان را بيشتر از گذشته دربين آنان رواج مي‌دهند.

پايان پيام/2050/شهريور95 

        

تصاویر مرتبط