سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۹

فرخ زاد، نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين:

جشنواره روز قزوين فرصتي براي اعتلاي هويت تاريخي و رونق اقتصادي است

جشنواره روز قزوين فرصتي براي اعتلاي هويت تاريخي و رونق اقتصادي شهر قزوين است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ علي فرخ زاد، نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اين مطلب گفت: شهر قزوين از ويژگي هاي منحصر به فرد تاريخي، فرهنگي، سياسي، گردشگري، طبيعي برخوردار است که اين مولفه ها مي تواند تأثير بسزايي در دستيابي به توسعه ملي، منطقه اي، بين المللي داشته باشد.

وي افزود: برگزاري جشنواره روز قزوين فرصتي مغتنمي است تا با معرفي همه جانبه  و تبيين جايگاه قزوين به شهروندان و ساير شرکت کنندگان در اين مراسم، زمينه جذب نگاه هاي ملي و فراملي و به تبع آن توسعه و رونق بيشتر را براي شهر و شهروندان  قزويني فراهم آوريم.

اين مقام مسوول بيان کرد: شهر قزوين از دير باز همواره مهد پرورش افراد تاثيرگذاري بوده است و وجود آثار تاريخي متعدد، موقعيت ويژه استراتژيک قزوين، تعدد صنايع دستي و غيره نقش بسزايي در تاريخ و تمدن اين مرز و بوم داشته است.

فرخ زاد ادامه داد: برگزاري روز قزوين بهانه اي است که اين تاريخ درخشان دوباره بازخواني و به همگان معرفي شده و علاوه بر اين حس تعلق خاطر شهروندان به شهر تقويت شود.

وي خاطر نشان کرد: ورود ميهمانان ايراني و خارجي به  قزوين رونق کسب و کار همه اصناف و تحول اقتصادي استان قزوين را درپي خواهد داشت.

رييس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به برنامه هاي جشنواره روز قزوين گفت: در اين هفته بيش از 31 برنامه با مشارکت سازمان ها، نهاد هاي دولتي  وغير دولتي، اقشار و گروه هاي سني در حوزه هاي قزوين شناسي، معرفي مشاهير و ابنيه هاي قزوين، ورزشي وغيره بر گزار مي شود که از جمله آن مي شود به اجلاس بين المللي شهرداران جاده ابريشم ، همايش " موسس صالح " ملا صالح بزغاني، نمايشگاه اسناد  و تصاوير قديمي مرتبط با قزوين، قصه گويي با لهجه قزويني، جشنواره قيمه نثار ، ويژه برنامه " قزوين عهد صفوي"، غباروبي امامزاده حسين(ع)، مسابقات کشوري کشتي اشاره کرد.

فرخ زاد اضافه کرد: در مدت زمان برپايي مراسم روز قزوين، برنامه هاي شاد و مفرحي اجرا مي شود که  مي تواند نشاط و شادابي موثري را در سطح شهر ايجاد کند.

وي گفت: تنوع برنامه هاي اجرايي در قالب  وعناوين مختلف، مردم شهر و کشور را  با فرهنگ غني، آداب و رسوم، مفاخر و چهره هاي ماندگار و تاريخ قزوين بيشتر آشنا مي کند و تحقق اين امر سبب پيشرفت کيفي و توسعه همه جانبه در سطح شهر قزوين مي شود.

اين مقام مسوول با اشاره به بهره گيري از سرمايه هاي داخلي  وخارجي به منظور ايجاد درآمدهاي پايدار و تسريع در روند دستيابي به اقتصاد پويا  و کارآمد  به عنوان يکي از رويکردهاي مهم شورا و شهرداري قزوين عنوان کرد: در گام اول بايد زمينه معرفي  موقعيت هاي ويژه شهر را به خوبي فراهم آوريم، لذا برپايي جشنواره روز قزوين فرصتي ارزشمند به منظور معرفي پتانسيل ها و ظرفيت هاي مستعد و آماده سرمايه گذاري به ميهمانان داخلي  و خارجي است تا با بهره گيري از اين موقعيت ها بتوانيم زمينه خدمات رساني به شهروندان و اجراي پروژه هاي متنوع  و کاربردي را در شهر بيش از بيش رقم بزنيم.

فرخ زاد يادآور شد: شهر قزوين به لحاظ وجود جاذبه هاي تاريخي و طبيعي جايگاه رفيعي را در کشور به خود اختصاص داده است.

وي افزود: استان قزوين با توجه به موقعيت تاريخي و اکوتوريسمي خود قادر است تا با برنامه ريزي اصولي سهم عمده اي از گردشگران ورودي کشور را جذب نمايد.

اين عضو شوراي شهر قزوين گفت: وجود بناهاي تاريخي متعدد در قزوين و مجاورت اين شهر با شهرهايي مهمي همچون تهران، کرج ، زنجان و قرار گيري در مسير مواصلاتي کشور نيز مي تواند موقعيت گردشگري قزوين را در جايگاه  ملي و فراملي براي گردشگران ترسيم کند.

 فرخ زاد ادامه داد: در هفته قزوين موقعيت هاي ويژه استان  و شهر قزوين در حوزه گردشگري  از طريق ظرفيت هاي رسانه هاي ملي و محلي، برگزاري جشنوارها، همايش ها و برنامه هاي متنوع به آحاد جامعه معرفي شود تا با مديريت صحيح بتوانيم در آينده،  قزوين را به يکي از مقاصد صنعت توريسم تبديل نماييم.

پايان پيام/2057/شهريور95

تصاویر مرتبط