پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۱

فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

دوچرخه سواري مختلط با ارزشهاي اعتقادي مردم دارالمؤمنين قزوين سازگاري ندارد/برنامه ريزي مناسب براي دوچرخه سواري بانوان و آقايان تدوين شود

مسئولين اداره کل ورزش و جوانان و انجمن دوستداران دوچرخه بايد نسبت به آسيب فرهنگي دوچرخه سواري مختلط بانوان و آقايان حساس بوده و از انجام اين اقدام در يک زمان و مکان جلوگيري به عمل آورند، چراکه اين اقدام با ارزشهاي دارالمؤمنين قزوين سازکاري ندارد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج ا... فصيحي رامندي رئيس شوراي شهر قزوين با اعلام اين مطلب افزود: قزوين داراي مردماني متدين، وفادار به انقلاب و ارزشي است و دارالمؤمنين قزوين سابقه تاريخي و فرهنگي ديرينه اي دارد.

وي اضافه کرد: از حدود يکسال قبل انجمني با عنوان "دوستداران دوچرخه" در قزوين شکل گرفته و چند روز در هفته برنامه هاي دوچرخه سواري به سمت پارکها و اماکن مختلف انجام مي دهند و عليرغم مثبت بودن اين اقدام يک آفت جدي در اين مجموعه وجود دارد آنهم اختلاط دوچرخه سواران زن و مرد در يک زمان و مکان است اين اقدام با فرهنگ و ارزشهاي مردم متدين و ديندار قزوين سازگار نيست.

رئيس شوراي اسلامي شهر با تأکيد براينکه ماهيت توسعه فرهنگ دوچرخه سواري در قزوين بسيار مثبت بوده و مورد توجه شوراي اسلامي شهر نيز هست، ادامه داد: در راستاي ترويج فرهنگ دوچرخه سواري مجموعه شوراي اسلامي شهر و شهرداري تلاش دارند تا درآينده ايستگاههاي دوچرخه سواري در نقاط مختلف شهر تأمين شود و دوچرخه رايگان دراختيار استفاده کنندگان قرار بگيرد.

فصيحي رامندي با بيان اينکه ترويج امر دوچرخه سواري از بروز آلودگي زيست محيطي و ترافيک سنگين جلوگيري مي کند، گفت: برنامه دوچرخه سواري بانوان و آقايان بايد به درستي تدوين شود و براي بانوان محيطهاي مشخص و مناسب براي ورزش دوچرخه سواري احداث شود و هم اکنون بوستان بانوان يکي از بهترين مکانهاست.

وي در خاتمه اظهارداشت: از شهروندان قزويني مي‌خواهم براي توسعه شهر و بهره مندي از شهري ايمن، همکاري و همراهي لازم را با شهرداري دريغ نورزند و پيشنهادات و انتقادات خود را به طور صريح و روشن به شوراي اسلامي شهر ارسال کنند.

پايان پيام/2062/شهريور95

  

تصاویر مرتبط